سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، انگشت نما شدن در عبادت و انگشت نماشدن در برابر مردم را ناخوش می دارد . [امام رضا علیه السلام]
 
یکشنبه 98 مرداد 27 , ساعت 5:29 عصر

 

تاثیر تمرینات کگل بر بی اختیاری مقعد و کاهش درد جراحی بواسیر

 

تاثیر تمرینات کگل بر بی اختیاری مقعد و کاهش درد جراحی بواسیر

تمرینات کگل که با نام تمرینات عضلانی کف لگن نیز شناخته می‌شود نوعی ورزش است که با هدف حفظ تمام ارگان‌های لگن در جای درست برای درمان بی‌اختیاری مدفوع و ادرار وتعادل هورمون هم در مردان و هم در زنان موثر می‌باشد. انجام تمرین‌های کگل می‌تواند ماهیچه‌های کف لگنی و ماهیچه‌های مقعد را تقویت و اصلاح کند، گردش خون در ناحیه‌ی مقعد را افزایش دهد و از ابتلا به هموروئید پیشگیری نماید، همچنین این تمرینات می‌تواند در بهبود عوارض بعد از درمان هموروئید با عمل هموروئیدکتومی موثر باشد. این روشغیر تهاجمی می تواند با کاهش درد، مصرف مسکن را کاهش دهد. اما انجام این تمرینات در مورد شقاق توصیه نمی شود زیرا احتمالاً شرایط را وخیم تر خواهد نمود.

روش تمرین کگل برای درمان بی اختیاری مقعد

تمرینات کگل

در این تمرین عضلات رحم، مثانهروده کوچک و راست روده درگیر می شوند، این تمرین را می توان در سه حالت ایستاده، نشسته و خوابیده انجام داد ولی در حالت خوابیده به علت تسلط بیشتر انجام تمرین راحت تر است ولی بعد از آموزش می توان این تمرین را در طی روز در حالت ایستاده و نشسته نیز انجام داد. برای انجام این تمرین در حالت خوابیده کافی است عضلات کف لگن را به سمت بالا جمع کنید درست مثل زمانی که قصد دارید از خروج گاز روده یا مدفوع جلوگیری کنید. این عضلات را تا زمانی به این حالت نگه دارید که خسته شوید، سپس عضلات را شل کرده و مجدداً امتحان کنید. این تمرین را می‌بایست حداقل روزی 3 بار به مدت بیش از 5 هفته در هر ست 20 بار انجام داد تا نشانه‌های بی‌اختیاری مدفوع کاهش پیدا کرده و موجب کنترل مناسب روده شود.

نکته ای که در این مورد وجود دارد، این است که در طی این ورزش نباید عضلات شکم یا قفسه سینه منقبض شود، برای مطمئن شدن می توانید دست روی ناف خود بگذارید تا از عدم جابه جایی این عضله مطمئن شوید یا از انقباض آنها جلوگیری کنید.

تاثیر تمرینات کگل بر کاهش درد بعد از عمل جراحی هموروئیدکتومی

در طی تحقیقات به عمل آمده جهت تاثیر تمرینات کگل روی درد بواسیر بر روی بیمارانی که جراحی هموروئیدکتومی انجام داده بودند مشخص شد، گروهی که قبل از عمل از ورزش های کگل استفاده کرده بوده در مقایسه با گروهی که این ورزش را انجام نداده بودند، درد کمتری را متحمل شدند و به دنبال آن از دوز کمتری مسکن استفاده کردند. به همین ترتیب از آنجایی که کگل ورزشی موثر و ارزان است. بر اساس این تحقیقات فرا گرفتن و انجام این تمرین قبل از درمان بواسیر یا جراحی هموروئیدکتومی به منظور کاهش درد بواسیر مفید می‌باشد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ