سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هفتاد گناه برای نادان آمرزیده می شود، پیش از آنکه یک گناه برای دانشمند آمرزیده شود . [امام صادق علیه السلام]
 
یکشنبه 98 شهریور 31 , ساعت 5:24 عصر

احتمالاً شما نیز از دسته افرادی هستید، که تا به حال ناراحتی و مشکلات نشیمنگاهی را تجربه نموده اید. در عصر حاضر بیماری های نشیمنگاهی  شیوع و گسترش بالایی پیدا کرده اند که البته با روش های زندگی مدرن امروز دور از انتظار نیست.

به طور کلی می توان گفت سر منشا بیماریهای نشیمنگاهی، مشکلات گوارشی است که این خود از رژیم غذایی و سبک زندگی نادرست نشات می گیرد.

اما با وجود تمامی این تذکر ها در رابطه با سبک زندگی صحیح، امروزه قشر وسیعی از جامعه درگیر این بیماریها شده اند، و البته در کنار مشکلات مربوط به بیماری در انتخاب روش درمان صحیح نیز درگیری ذهنی دارند. بیماریهای نشیمنگاهی دارای چهار گروه اصلی و شایع بیماری ها است که شامل بواسیر، شقاق، فیستول و کیست مویی می شود.

ما در کلینیک نوین با استفاده از جدیدترین روش درمان بیماریهای نشیمنگاهی و با بهره گیری از بهترین تجهیزات پزشکی روز دنیا به درمان این بیماری ها می پردازیم. در ادامه به شما کمک خواهیم نمود، تا بهترین روش درمانی را متناسب با نوع بیماری خود انتخاب نمایید، پس تا انتها همراه ما باشید.

بیماری نشیمنگاهی چیست ؟

منظور از بیماری های نشیمنگاه بیماری هایی است که ناحیه مقعد را درگیر میکنند. بیماری های نشیمنگاهی شامل طیف وسیعی از بیماری می شود که از جمله آنها می توانیم به بواسیر، فیستول، شقاق، کیست مویی، زگیل مقعد، آبسه مقعد و ...اشاره کنیم. هریک از این بیماری ها علائم مختلفی را ایجاد می کنند، و با روش های درمانی متنوعی درمان می شوند، در ادامه به تشریح بیشتر مهمترین بیماری های نشیمنگاهی و روش درمان هریک از آنها می پردازیم.

بواسیر یا هموروئید

بواسیر یا هموروئید، شایع ترین بیماری مقعدی هستند که معمولاً اولین حدس پزشک ابتلا به آن است. علت این امر گسترش این بیماری به خصوص در جوامع پیشرفته است به گونه ای که تخمین زده می شود، از هر دو نفر یک نفر مبتلا به بواسیر با درجات مختلف است. این بیماری موجب گشاد شدن یا همان اتساع عروق در ناحیه مقعد و رکتوم می گردد. بیماری بواسیر حاصل وارد آمدن فشار بیش از اندازه به عروق این ناحیه از بدن است که می تواند در اثر عوامل مختلفی ایجاد شود. این بیماری می تواند عروق داخلی و خارجی را درگیر نماید. در بواسیر نوع داخلی عروق داخل مقعد دچار تورم می شوند، این نوع از بواسیر شامل چهار درجه مختلف است که میزان و شدت بیماری  با این درجات تعیین می شود.


یکشنبه 98 شهریور 24 , ساعت 5:22 عصر

فیستول مقعدی بیماری دردناک و عفونی ناحیه مقعد است. این بیماری بر اثر پیشروی عفونت از داخل روده به سطح پوست ایجاد شده و مجرای غیر طبیعی میان پوست اطراف مقعد و کانال مقعد ایجاد می‌کند. عفونت درمان نشده یا آبسه با گذشت زمان نواحی اطراف خود را درگیر کرده و تا سطح پوست امتداد می یابد. این بیماری در دسته بیماری‌های مقعدی یا نشیمنگاهی دسته بندی می‌شود. فیستول مقعدی باید هر چه سریع تر درمان شود زیرا در غیر این صورت بیماری پیشرفت نموده و ممکن است عوارض ناخوشایندی را به دنبال داشته باشد.

علت فیستول مقعدی

همان طور که اشاره کردیم فیستول مقعدی در اثر پیشرفت عفونت درمان نشده، ایجاد می شود. در بیشتر موارد عامل این بیماری آبسه هایی است که به طور کامل درمان نشده اند. فیستول مقعدی ممکن است در اثر عوامل مختلفی ایجاد شود، این عوامل عبارتند از :

  • آبسه : مهمترین عامل فیستول، آبسه ها هستند. این ضایعات در اثر تجمع چرک در زیر پوست اطراف مقعد ایجاد می شود. آبسه ها علائمی از جمله تب، خستگی، احساس ناخوشی و تورم اطراف دهانه‌ی مقعد را به همراه دارند.
  • بیماری کرون : کرون یکی از انواع بیماری های التهابی روده بوده که نتیجه آن التهاب و عفونت روده است. کرون با علائمی مثل درد شکم، اسهال، از دست دادن اشتها، کاهش وزن، تهوع و استفراغ ظاهر می شود. این بیماری در 25% از موارد در فیستول مقعدی نقش دارد.
  • دیورتیکولیت : دیورتیکول ها کیسه هایی کوچکی هستند که بر روی سطح پوشش روده ایجاد می شوند. عفونت این کیسه باعث بیماری دیورتیکولیت می شود.
  • هیدرآدنیت چرکی : این عارضه نوعی بیماری پوستی نادر است که در آن غدد عرق دچار التهاب می شوند. در صورتی که بیماری به غدد درون مقعد کشیده شود، احتمال فیستول وجود دارد.
  • جراحی در نزدیکی مقعد : در برخی موارد در نتیجه جراحی، تخلیه آبسه و یا زایمان سخت، شکل سلولها تغییر کرده و فیستول ایجاد می شود.
  • عفونت هایی مانند سل، HIV و عفونت های منتقله از راه جنسی نظیر کلامیدیا یا سیفلیس
  • سرطان : با تغییر شکل سلولی و ایجاد تومور زمینه برای بروز فیستول مهیا می شود.

علائم فیستول مقعدی

مهمترین علائم فیستول مقعدی به این شرح است :

  • التهاب پوست اطراف مقعد در اثر عفونت
  • درد ثابت یا ضربان دار
  • خروج ترشحات بد بو و یا خونی از اطراف مقعد
  • آبسه مقعدی مکرر علاوه بر علت فیستول می تواند نشانه ای از آن نیز باشد.
  • بی اختیاری مدفوع
  • قابل رویت شدن سوراخ فیستول، این مرحله در صورت پیشرفته شدن بیماری و عدم درمان به موقع آن روی می دهد.

تشخیص فیستول مقعدی

این بیماری معمولاً نشانه های مشخصی داشته که موجب تسریع در تشخیص آن می شود. برای تشخیص معمولاً پزشک با بررسی علائم بیمار و معاینه بالینی به بررسی نشانه ها و علائم بیشتر می پردازد. اما ممکن است پزشک از معاینه انگشتی نیز برای بررسی های بیشتر استفاده نماید. معمولاً فشار دادن سر خارجی فیستول به مشاهده مجرای داخلی آن کمک می کند. در صورتی که پزشک به وجود این بیماری شک داشته باشد، برای بررسی های بیشتر و پیدا کردن دقیق مجرای از سایر روشها استفاده می نماید.

  • آنوسکوپ : آنوسکوپ جهت بررسی بیشتر داخل کانال مقعد کاربرد دارد.
  • فیستولوگرافی : این وسیله برای مشخص کردن موقعیت دقیق مجرای فیستول با استفاده از اشعه ایکس کاربرد دارد.
  • سیگموئیدوسکوپی : لوله ای باریک و دارای دوربین و نور است که به بررسی راست روده و مقعد کمک می کند.
  • MRI : با این روش می توان تمام بافت های بدن و نواحی آسیب دیده را مشاهده نمود.

در مواردی ممکن است پزشک برای تشخیص علت فیستول از بررسی های آزمایشگاهی و کولونوسکوپی برای بررسی احتمال بیماری های گوارشی و عفونی نیز دیورتیکولیت، سرطان، التهاب روده و....استفاده نماید.

درمان فیستول مقعدی

روشهای متعددی برای درمان فیستول وجود دارد، که در ادامه به بررسی هریک عوارض و مزایای آنها می پردازیم و بهترین روش درمان فیستول را نیز معرفی می کنیم.

منبع: ایلنا https://www.ilna.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D8%B1%D9%81%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C-52/809676-%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%B1-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%81%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%88%D9%84-%D9%85%D9%82%D8%B9%D8%AF%DB%8C

 


یکشنبه 98 شهریور 24 , ساعت 11:51 صبح

روش های درمان فیستول مقعدی با لیزر بدون بازگشت و مراقبت های بعد از عمل

روش های درمان فیستول با لیزر

تا مدت ها تنها روش قطعی و موثر برای درمان فیستول مقعدی انجام عمل جراحی بود تا اینکه با پیشرفت علم و تکنولوژی پزشکان توانستند لیزر درمانی را برای درمان کشف کنند. در رابطه با درمان های خانگی و گیاهی باید بگوییم که هیچ کدام از این روش ها کارایی و تاثیر کافی را برای درمان قطعی آن ندارند و این روش ها صرفا جنبه ی درمان حمایتی و تکمیلی را دارا هستند.

آیا فیستول مقعدی درمان قطعی دارد؟

درمان فیستول مقعد

بله. این بیماری درمان قطعی دارد. با برش دادن پوست محل فیستول مقعدی و تخلیه ی کامل آن می توان کانال را برای همیشه مسدود ساخت و از بین برد. تا مدتها تنها روش درمان قطعی، سپردن بیماران به تیغ جراحی بود ولی امروزه روشی با نام لیزردرمانی برای درمان قطعی این بیماری کشف شده است که به  مراتب مطمئن تر و موثر تر است و عوارض بسیار کمتری نسبت به انجام عمل جراحی دارد.

درمان فیستول مقعدی با لیزر بدون عمل جراحی

درمان فیستول با لیزر

تیغ جراحی برای هیچکسی خوشایند نیست آن هم در شرایطی که برای عمل فیستول مقعدی باشد. امروزه جایگزین مطمئن تر و بهتری برای عمل جراحی فیستول مقعدی وجود دارد که در کوتاه ترین زمان ممکن و با کمترین میزان عوارض و خطر می تواند برای همیشه به این مشکل پایان دهد و از طریق روش درمان فیستول با لیزر بدون عمل جراحی ، بدون درد و بدون خونریزی و بیهوشی امکان پذیر است.

هزینه درمان فیستول مقعدی با لیزر

در رابطه با هزینه ی درمان فیستول با لیزر که شاید برای بسیاری از شما دوستان سوال باشد باید بگوییم که این عمل کاملا سرپایی است و بدون نیاز به انجام بستری و بیهوشی صورت می گیرد از این رو هزینه ی آن به مراتب از هزینه های درمانی بیمارستان و انجام عمل جراحی پایین تر خواهد بود.

اما در رابطه با هزینه ی دقیق باید بگوییم که برآورد کردن دقیق هزینه ی انجام این کار نیاز به بررسی و انجام معاینات پزشکی دارد تا به طور دقیق مشخص شود که محل فیستول و اندازه ی آن چقدر است.

در ضمن اینکه لیزردرمانی فیستول مقعدی امکان بازگشت مجدد فیستول مقعدی را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد و به صفر می رساند در حالی که در روش عمل جراحی امکان بازگشت مجدد فیستول مقعدی وجود دارد از این رو شما 1 بار و برای همیشه بابت آن هزینه خواهید کرد.

درمان فیستول مقعدی با جراحی

درمان فیستول مقعدی با جراحی

درمان فیستول مقعدی با جراحی از روش هایی است که سالها برای درمان فیستول مقعدی توسط پزشکان انتخاب می شد و در حال حاضر هم با وجود روش های ایمن تری مانند لیزر درمانی همچنان این خط درمانی پابرجاست. برای انجام عمل جراحی فیستول مقعدی از تکنیک های متعددی استفاده می شود. هر تکنیک و روش مختص نوع خاصی از فیستول مقعدی است که بنا به تشخیص و صلاحدید پزشک شما انتخاب خواهد شد. این تکنیک ها به شرح زیر است:

  • فیستولوتومی که در بیش از 90 درصد موارد فیستول مقعدی کاربرد دارد و با ایجاد یک برش باز طولی تمامی قسمت هایی که در اثر فیستول مقعدی تخریب شده اند به طور کامل تخلیه می شود.
  • فلپ آدوانسمنت که مختص موارد بسیار خاص و وخیم است مانند افرادی که در خطر بی اختیاری مدفوع قرار دارند. در این روش با بریدن قسمت هایی از پوست رکتوم یا مقعد اقدام به ترمیم فیستول مقعدی می نمایند.
  • پلاگین بیولوژیکی که با استفاده از بافت انسانی ( مخاط روده ی انسان ) پلاگین مخروطی شکلی ساخته می شود که آن را توسط بخیه به سر داخلی فیستول مقعدی متصل میکنند و از گسترش آن جلوگیری می نمایند.
  • استن از قدیمی ترین تکنیک های جراحی فیستول مقعدی است. در این روش با قرار دادن یک نخ بخیه برای مدت 6 الی 12 هفته درون فیستول مقعدی قرار می دهند تا چرک و عفونت داخل آن تخلیه شود.

درمان گیاهی فیستول مقعدی

درمان گیاهی فیستول مقعدی شاید از بحث برانگیزترین موضوعات پیرامون این بیماری باشد. فیستول مقعدی با تخریب بافت ها و عفونت فراوانی همراه است که در صورت عدم درمان مناسب و رسیدگی های پزشکی می توان به شدت عفونی و دردناک شود. از این رو توصیه ی ما برای درمان فیستول مقعدی فقط خط درمان های پزشکی است.

درمان گیاهی صرفا می تواند در این میان جنبه ی حمایتی و تکمیلی را دارا باشد و با کاهش علائم و نشانه ها همه چیز را موقتا آرام جلوه دهد در حالی که با تاخیر انداختن روند درمان، فیستول مقعدی گسترش می یابد و شرایط وخیم تری را برای بیمار ایجاد می کند.

در کتب طب سنتی به خواص درمانی مواردی از قبیل عسل، پونه ی کوهی، سرکه ی سیب، سیر و روغن درخت چای برای کاهش علائم و نشانه های فیستول مقعدی اشاراتی شده است.

درمان فیستول مقعدی با عسل

عسل یکی از فوق العاده ترین خوراکی ها برای از بین بردن انواع عفونت ها و سموم بدن است. مصرف مداوم و روزانه ی عسل می تواند بسیاری از عفونت های بدن را از بین ببرد و برای تسکین درد و التهاب ناشی از فیستول مقعدی بسیار مفید است.

برای استفاده از خواص عسل می توانید از دو روش زیر استفاده کنید:

  • 1 قاشق غذاخوری عسل را با 1 لیوان آب ولرم ترکیب کرده و 2 بار در روز آن را میل نمایید.
  • عسل را به طور مستقیم بر روی فیستول خود بمالید و اجازه دهید جذب پوست شما شود.

مزیت درمان فیستول مقعدی با لیزر نسبت به سایر روش ها

عمل جراحی فیستول مقعدی تا سالها تنها روش درمانی ممکن برای پایان دادن به  مشکل فیستول مقعدی بود ولی با کشف روش لیزر درمانی پزشکان دریافتند که میزان موفقیت این روش درمانی به قدری بالاست که تمامی موارد درمانی توسط آن با موفقیت به سرانجام رسیده است و بیماران با کمترین میزان ممکن با عوارض و خطرات پس از انجام آن مواجه شده اند.

از این رو با اطمینان بیشتری این روش به عنوان مناسب ترین گزینه برای عمل جراحی فیستول مقعدی انتخاب شد.

اما چرا درمان فیستول با لیزر تا این حد توانست بیشترین درصد رضایت بیماران را کسب کند و بالاترین میزان موفقیت را در روش های درمانی کسب نماید:

  • از جمله مزیت های لیزر درمانی سرپایی بودن عمل است که بدون نیاز به بستری در بیمارستان انجام می‌گردد.
  • در حین لیزر درمانی هیچ اثری از خونریزی و درد وجود ندارد.
  • در روش لیزر درمانی نیازی به انجام بیهوشی عمومی نیست و بیمار فقط تت بیحسی موضعی قرار می گیرد.
  • در روش لیزر درمانی اثری از تیغ جراحی نیست.
  • در روش لیزر درمانی فیستول مقعدی نیازی به تعویض پانسمان نیست.
  • پروسه ی درمانی توسط لیزر درمانی بسیار کوتاه است و بیمار کمترین مدت دوران نقاهت را تجربه می کند.
  • در روش لیزر درمانی احتمال ابتلا به عفونت های بعد از عمل و بیماری هایی نظیر هپاتیت به 0 می رسد.
  • در این روش خبری از عوارض خطرناک و غیرقابل جبران مانند بی‌اختیاری در دفع مدفوع و گاز روده نیست.

مراقبت های بعد از عمل فیستول مقعدی

برای جلوگیری از ایجاد عفونت و بازگشت مجدد بیماری و سریع تر گذراندن دوران نقاهت بعد از عمل جراحی فیستول دسته ای از مراقبت ها و توصیه ها وجود دارد که رعایت کردن آنها باعث می شود که در مدت زمان سریع تری سلامتی خود را به دست بیاورید و به روند زندگی عادی خود باز گردید.

مراقبت های بعد از عمل فیستول مقعدی شامل موارد زیر است:

  • مصرف مرتب داروهای آنتی بیوتیک
  • نوشیدن 8 الی 9 لیوان آب در روز
  • استفاده از منابع غنی فیبر مثل میوه ها و سبزیجات تازه
  • درمان سریع یبوست nvlدر صورت ابتلا به آن
  • انجام پیاده روی روزانه
  • استراحت کافی
  • پرهیز از نشستن و خوابیدن بر روی زخم
  • تعویض پانسمان در فواصل زمانی معین
  • شستن روزانه ی محل زخم با آب گرم و شامپوی بچه و خشک و تمیز نگه داشتن آن
  • نشستن در ظرف آب گرم برای مدت 15 دقیقه در طول روز

یکشنبه 98 شهریور 17 , ساعت 5:25 عصر

به گزارش جهان نیوز، بیماری های هموروئید و کیست مویی از بیماری های شایع ناحیه مقعد هستند که اغلب ناشی از سبک زندگی غلط پدید آمده اند و با استفاده از روش های نوین به راحتی قابل درمان هستند.

وجه مشترک این بیماری ها عامل اصلی به وجود آورنده آنها یعنی کم تحرکی است. در هر دوی این عارضه ها ناحیه ی مقعد درگیر بیماری است. اگر شما نیز دچار هموروئید (بواسیر) و یا کیست مویی هستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید، تا با روش نوین درمان این بیماری ها بدون درد و خونریزی آشنا شوید.
 
هموروئید (بواسیر) چیست ؟
هموروئید یا همان بواسیر شایع ترین بیماری مقعدی است که از هر دو نفر یک نفر را درگیر می کند، پس شیوع و گسترش بالایی دارد و تنها با یک غفلت امکان درگیری با آن وجود دارد. از طرفی بواسیر اغلب بزرگسالان را درگیر می کند ولی امکان بروز آن در هر سنی وجود دارد.

اما بواسیر چیست ؟ بواسیر عارضه ای است، در اثر اعمال فشار بیش از اندازه به مقعد ایجاد می شود و درد و خونریزی را به همراه خواهد داشت. بالشتک های هموروئیدی در مقعد به عمل دفع کمک ویژه ای می کنند، در صورتی که این بالشتک ها به هر دلیلی آسیب ببینند، بیماری بواسیر ایجاد می شود.

این بیماری را می توان با تورم و گشاد شدن عروق در ناحیه مقعد تشخیص داد. همچنین وجود زائده های گوشتی خارج شده از مقعد نیز از دیگر نشانه های بروز بیماری است. احتمال بروز بواسیر در زنان بیشتر از مردان است.
 

علت بواسیر
بواسیر در اثر وارد آمدن فشار به عروق مقعدی ایجاد می شود. این فشار و آسیب می تواند در اثر عوامل مختلفی ایجاد شود. که شایع ترین آنها یبوست است. از دیگر عوامل ایجاد کننده بواسیر می توانیم به این موارد اشاره کنیم :

  • زایمان یا بارداری
    یبوست و اسهال مزمن
    کم تحرکی و یکجا نشستن به مدت طولانی
    استعمال سیگار و الکل
    افزایش فشار درون‌شکمی

علائم بواسیر

مهمترین علائم بواسیر به این شرح است:

  • درد مقعد
    خونریزی یا مشاهده خون در مدفوع
    خارش و سوزش مقعد
    زائده های گوشتی بیرون زده از مقعد
    خروج ترشحات لزج
    حس ناکامل بودن دفع

درمان بواسیر  یا هموروئید

بواسیر از بیماری هایی که در صورت رسیدگی فوری درمان های پیچیده ای نیاز نداشته و با درمان های خانگی و دارویی قابل رفع و درمان است. از آنجایی که بواسیر یا هموروئید در اغلب موارد در اثر یبوست ایجاد می شود، استفاده از راهکارهایی مثل مصرف ملین، غذاهای پرفیبر و آب کافی می تواند به درمان کمک ویژه ای نماید. در ضمن استفاده از روش هایی مانند حمام سیتز، کیسه آب گرم و .. می تواند جهت درمان بواسیر یا هموروئید و کاهش التهاب و سایر علائم این بیماری اثرگذار باشد.

منبع: جهان نیوز



یکشنبه 98 شهریور 17 , ساعت 2:3 عصر
فواید ورزش کگل و تاثیر آن بر بواسیر یا هموروئید

بواسیر یا هموروئید نوعی از بیماری های مقعدی است. این بیماری در اثر تورم عروق و التهاب عروق مقعدی ایجاد شده و موجب گشاد شدن عروق می شود. بواسیر با علائمی مثل درد، خارش، سوزش شناخته می شود. البته احتمال خونریزی و حس کامل نبودن دفع نیز در مراحلی از این بیماری وجود دارد. علت بواسیر سبک زندگی غلط است که موجب می شود، فشار زیادی به عروق مقعدی وارد شود. به طور مثال کم تحرکی، بارداری، یبوست و …. از جمله عواملی هستند که ریسک ابتلا به این عارضه را افزایش می دهند.

انجام ورزش کگل تاثیرات بسیار بر این بیماری دارد و می تواند در پیشگیری از بیماری، درمان و مراحل بعد از عمل جراحی بواسیر موثر باشد. برای آشنایی بیشتر با این ورزش مفید مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

ورزش کگل

ورزش کگل مجموعه ای حرکات و تمرینات عضلانی برای کف لگن است. عضله اصلی که تمرینات بر روی آن انجام می شود، عضله پرینه نام دارد. این عضله در واقع حدفاصل ناحیه تناسلی و مقعد در زنان و مردان قرار دارد. در طی این ورزش انقباض و انبساط بر روی این عضله انجام می شود.

این ورزش را می توان در حالات نشسته، خوابیده و حتی ایستاده نیز انجام داد. اما برای شروع ورزش حالت دراز کش توصیه می شود، زیرا که انجام آن در این حالت راحت تر و فرد مسلط تر است. برای انجام ورزش کگل باید عضله مورد نظر را به مدت 5 ثانیه منقبض نموده و بعد 5 ثانیه رها کنید. این ورزش درست مانند زمانی است که می خواهید از خروج گاز و مدفوع جلوگیری کنید. تعداد تمرینات توصیه شده برای این ورزش در طول روز 10 الی 20 مرتبه است.

نکاتی در مورد ورزش کگل

برای انجام صحیح تر این ورزش نکات زیر را به یاد داشته باشید :

  • بهترین حالت برای انجام ورزش کگل خوابیده است.

  • انقباض و انبساط عضله هر دو به یک اندازه در این ورزش اهمیت دارند.

  • برای انجام این ورزش نیازی به انقباض عضلات شکم و قفسه سینه نیست، برای جلوگیری از این امر می توانید بر روی شکم دراز بکشید.

  • در انجام این ورزش عضلات رحم، مثانه، روده کوچک و راست روده نیز درگیر می شوند.

  • برای نتیجه گیری از این ورزش باید آن را حداقل 3 الی 6 هفته به طور مداوم تکرار نمایید.

  • انجام این ورزش برای درمان شقاق توصیه نمی شود، زیرا احتمال تشدید بیماری وجود دارد.

فواید ورزش کگل

انجام این ورزش تاثیرات بسیاری بر بدن داشته و می تواند برای انواع بیماری ها مفید باشد، برخی از مهمترین مزیت های این ورزش به این شرح است :

  • درمان بی اختیاری مدفوع

  • پیشگیری از افتادگی مثانه و مقعد

  • درمان نعوظ و کنترل انزال در مردان

  • درمان بی اختیاری ادراری در مردان به خصوص بعد از عمل پروستاتکتومی

  • تقویت مثانه بعد از سیستکتومی

  • تقویت عضلات مقعد بعد از هموروئیدکتومی

تاثیر کگل بر بواسیر یا هموروئید

 

ورزش کگل می تواند در تمامی مراحل این بیماری تاثیر گذار باشد. انجام این ورزش می تواند در پیشگیری از بواسیر یا هموروئید موثر باشد. کگل می تواند با افزایش گردش خون در این ناحیه به بهبود سریع تر بیماری و نیز کاهش درد بواسیر کمک نماید. همچنین انجام این ورزش در دوران بهبودی بعد از عمل هموروئیدکتومی نیز در درمان سریع تر موثر خواهد بود.


   1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ