سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه خداوند، بنده ای را دوست بدارد، او رابا عبرت ها پند می دهد. [امام علی علیه السلام]
 
پنج شنبه 97 آبان 10 , ساعت 10:42 صبح

پزشک میتواند نشانه های بواسیر را ارزیابی نماید تا در صورت وجود مشکلات حادتر تشخیص درستی داده شود. عوامل متعددی می توانند روی مقعد و روده بزرگ اثر بگذارند و باعث خونریزی، خروج ترشحات و درد و خارش گردند. اغلب افرادی که چنین نشانه هایی دارند به بواسیر مشکوک می شوند اما گاهی مشکل این نیست. چنانچه بواسیر وجود داشته باشد پزشک محل و اندازه آن را بررسی می کند و با توجه به وضعیت بواسیر روش معالجه مناسبی را پیاده می کند.

معاینه بواسیر توسط پزشک

تشخیص هموروئید بر پایه گرفتن سابقه بیمار و معاینه فیزیکی استوار است. نخستین معاینه ها، معاینه راست روده با انگشت و آناسکوپ است. چنانچه بواسیر به طور واضح دلیل خونریزی شما باشد، کمتر از پنجاه سال سن داشته باشید و هیچ یک عواملی که شما را مستعد سرطان روده بزگ می نماید نداشته باشید، نیازی به آزمایش های بیشتر نیستن.

برای اطمینان حاصل کردن از اینکه عواملی مانند سرطان روده بزرگ دلیل خونریزی شما نیستند می توانید آزمایش هایی مانند سیگموئیدوسکوپی و کولونوسکوپی انجام دهید.


پنج شنبه 97 آبان 10 , ساعت 10:23 صبح

هموروئید یا بواسیر بیماری خیلی رایجی می باشد که اشخاص در رده های سنی گوناگون به آن مبتلا می شوند ولی خیلی از اشخاص به خاطر خجالت از گفتن آن و مراجعه به پزشک اجتناب می کنند.
نوشته زیر به راه های تازه درمان این بیمارى اشاره ای دارد. امکان دارد نام هموروئید چندان برایتان آشنا نباشید اما مسلما واژه بواسیر را شنیده اید. باید بدانید که هموروئید همان بواسیر می باشد و یکى از بیمارى هاى رایج می باشد و تقریبا 75 درصد اشخاص به خصوص اشخاصی که بیشتر از سی سال سن دارند در مدت زندگى شان به این بیمارى مبتلا مى شوند.

در این نوشته چند شیوه عملی به منظور پیشگیری و درمان هموروئید را می آوریم:
شستشوی کامل قسمت مقعد پس از دفع مدفوع که خوشبختانه ریشه در آداب هرروزه ما دارد و کار خیلی مناسبی می باشد، جزو نخستین سفارش ها به مبتلایان هموروئید در کشورهایی می باشند که این عادت خوب را ندارند .
کمپرس با آب گرم یکی از اثرگدارترین شیوه ها به منظور درمان و آرام کردن نشانه ها می باشد. به این صورت که هر روز چندیم مرتبه به ویژه پس از دفع مدفوع به مدت چند دقیقه در آب گرم با دمای ولرم بنشینند. برای این عمل می توان از یک لگن پلاستیکی که کاملاً تمیز شده، کمک گرفت.
به کارگیری توالت ایرانی در این موردها هرگز سفارش نمی شود به این خاطر که فشاری که می آورد وضعیت خارج ماندگی و بقیه نشانه ها را دو چندان می کند پس اگر در خانه توالت فرنگی ندارید می توانید از مدلهای صندلی هایی که به حالت توالت فرنگی ساخته شده اند، بهره ببرید.
یکی از اصلی ترین کارهای پیشگیرانه درمانی ، جلوگیری از یبوست و به وجود آمدن مدفوع ساخت می باشد که از فاکتورهای اصلی به وجود آمدن هموروئید شمرده می شود .
برای اینکار توصیه می شود از میزان کافی مواد غذایی دارای فیبر، انواع سبزیجات و میوه به ویژه میوه های ملین مانند گلابی ، آلو ، انجیر و ... نان سبوس دار و نوشیدن مایعات و به ویژه آب کافی در روز (تقریبا 8 لیوان)‌ بهره بگیرید. از آنجایی که نبود تحرک کافی هم قسمتی از فاکتورهای پدیدآورنده زمینه ای شمرده می شود قرار دادن گونه ای فعالیت بدنی نظیر پیاده روی یا بقیه ورزشه های آرام در برنامه هر روزه توصیه می گردد.
در موردهایی که نشانه ها دوچندان می شوند، استراحت در وضعیت دراز کش به صورتی که قسمت پایین کمر بالاتر باشد و از ایستادن و نشستن درازمدت پرهیز کنید. باید توجه کنید که کارهای توصیه شده بایست همیشگی و به طور مداوم انجام شوند به این معنی که همیشه بایست از یبوست جلوگیری و مدفوع را نرم نگه دارید و از وضعیت های عمودی پرفشار ( ایستادن و نشستن درازمدت ) خودداری کنید.

 منبع: http://www.darmancolorectal.com/hemorrhoid/education-hemorrhoid/news/1476/%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D9%87%D9%85%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%A6%DB%8C%D8%AF

شنبه 97 مهر 28 , ساعت 10:26 صبح

فعالیت

 لازم است بلافاصله بعد از عمل هموروئید شروع به راه رفتن کنید. افزایش فعالیت خطر لخته شدن خون را کاهش داده و موجب بهبود تنفس و جلوگیری از عفونت تنفسی می‌شود.

 تا چند روز بعد از عمل هموروئید از بلند کردن اجسام سنگین و فعالیت‌های شدید خودداری کنید.

 همچنین از زور زدن هنگام اجابت مزاج خودداری کنید.

 بیشتر افراد 7 تا 10 روز بعد از جراحی هموروئید می‌توانند به سر کار معمول خود برگردند، اما بهبودی کامل 2 تا 4 هفته طول می‌کشد.

تغذیه

 در چند روز اول بعد از عمل هموروئید مایعات و غذاهای سبک و ملایم (برنج ساده، موز، نان تست) مصرف کنید. بعد از چند روز می‌توانید رژیم غذایی معمول خود را از سر بگیرید.

 بعد از 3 تا 4 روز از عمل هموروئید لازم است رژیم غذایی با فیبر بالا مصرف کنید تا حرکات روده شما راحت‌تر شده و از بازگشت مجدد هموروئید پیشگیری شود.

 روزانه 6 تا 8 لیوان آب بنوشید.

 برای راحت‌تر شدن عمل دفع می‌توانید از نرم‌کننده‌های مدفوع یا ملین های ملایم تجویز شده استفاده کنید.

 مصرف فراوان میوه و سبزیجات به تسکین درد بعد از عمل هموروئید و راحت بودن حرکات روده کمک می‌کند.

مراقبت از زخم

 مهمترین مراقبت زخم بعد از عمل هموروئید تمیز و خشک نگه داشتن ناحیه مقعد است. نشستن در آب گرم و صابون 3 بار در روز و هر بار 15 تا 20 دقیقه برای تمیز نگه داشتن ناحیه لازم است.

 همچنین باید از خشک کردن زیاد ناحیه مقعد خودداری کنید، چرا که خشک کردن زیاد با دستمال توالت می‌تواند موجب تحریک و خارش اطراف مقعد می‌شود. دستمال مرطوب روش بهتری برای خشک کردن ناحیه است.

 ترشحات مخاطی، خونی یا مدفوع در چند روز اول بعد از عمل هموروئید شایع است که ممکن است تا یک هفته نیز طول بکشد. در این حالت می‌توانید از گاز استریل یا پدهای بهداشتی استفاده کنید.

 

 

 در صورت قرمزی اطراف پوست مقعد و تب یا علائم شدیدی از خونریزی که بیشتر از 1 هفته طول کشید حتما با جراح خود تماس بگیرید.

 ممکن است پزشک برای جلوگیری یا کنترل عفونت آنتی‌بیوتیک تجویز کند که لازم است مصرف آن منظم و تا پایان دوره باشد.

کنترل درد

 درد بعد از عمل هموروئید به ویژه هنگام اجابت مزاج نسبتا شدید است. داروهای مسکن تجویز شده در کنترل درد و ناراحتی موثرند.

 کرم یا ژل‌های موضعی نیز برای تسکین درد بعد یا قبل از اجابت مزاج ممکن است تجویز شوند.

 نشستن در آب گرم نیز در کاهش درد و خارش موثر است.

 گذاشتن یخ روی ناحیه مقعدی به کاهش درد و تورم کمک می‌کند.

 

 

 در صورت ناراحتی هنگام نشستن می‌توانید از بالش‌های نرم یا دونات شکل برای کاهش فشار به ناحیه جراحی استفاده کنید.


دوشنبه 97 مهر 23 , ساعت 2:9 عصر

شقاق یا فیشر به عنوان یکی از شایع ترین بیماری های مقعدی شناخته می شود . شقاق در اثر ایجاد ترک یا شکاف بر روی پوست یا جداره های اطراف ناحیه ی مقعد به وجود می آید . بسیاری از افراد این بیماری را با بیماری بواسیر یا همان هموروئید اشتباه می گیرند . اما شقاق بیماری کاملا جداگانه ای است و با بیماری بواسیر فرق دارد .این بیماری به سبب کشیدگی و فشار بیش از اندازه به پوست و جداره های دیواره ی مقعد به وجود می آید . در ادامه بیشتر در رابطه با این بیماری صحبت می کنیم :

شقاق یا فیشر چیست ؟

شقاق که با نام علمی فیشر مقعدی هم شناخته می شود از شایع ترین بیماری های مقعدی یا نشیمنگاه است . این بیماری در اثر ایجاد ترک بر روی پوست یا دیواره های ناحیه ی مقعد به وجود می آید . این ترک عمق و طول مشخصی دارد و ممکن است در ناحیه ی داخلی یا ناحیه ی خارجی مقعد رخ دهد . پوست ، دیواره ها و مخاط درونی ناحیه ی مقعد چنان که تحت فشار و کشش بیش از اندازه قرار بگیرد ممکن است دچار کشیدگی و پارگی شود . در نتیجه شقاق رخ می دهد .
این کشیدگی و فشار بیش از اندازه ممکن است در اثر یبوست ایجاد شود .هنگامی که شخص دچار یبوست شده است مدفوع او به شدت سفت و سخت است . به همین دلیل برای دفع مدفوع فشار بسیار زیادی به خود وارد می آورد که در نتیجه دیواره های مقعد دچار کشیدگی و از هم گسیختگی می شوند .
ترکی که ناشی از شقاق است اگر در ناحیه ی خارجی مقعد رخ دهد قابل مشاهده است .در بسیاری از مواقع پزشک با معاینه و مشاهده ی این ترک بیماری شقاق را تشخیص می دهد .
ترکی که بر روی پوست و دیواره های مقعد رخ می دهد ممکن است بسیار سطحی باشد ولی اگر تحت درمان قرار نگیرد می تواند عمیق تر شده و به بافت های زیرین خود نفوذ کند در نتیجه بافت های بیشتری دچار آسیب و از هم گسیختگی می شوند و فرد با خونریزی مواجه می شود .
عکس شقاق مقعدی

سن ابتلا به بیماری شقاق

بیماری شقاق ممکن است برای تمامی افراد در هر سنی رخ دهد . این بیماری به هیچ گروه سنی خاصی اختصاص ندارد و در کودکان هم دیده می شود. احتمال به وجود آمدن شقاق در زنان اندکی بیشتر از مردان است . این امر به دلیل بارداری و زایمان است. بارداری و زایمان از سخت ترین تجربه های زندگی یک زن است . فشاری که در اثر آن به نواحی تحتانی بدن از جمله مقعد وارد می شود باعث می گردد که پوست و بافت های این ناحیه تحت فشار و کشش شدید قرار بگیرند و شقاق رخ دهد .

علائم و نشانه های شقاق

بیماری شقاق آثار و علائم زیادی دارد . این بیماری در دسته ی بیماری های پر نشانه قرار دارد و تشخیص علائم و نشانه های آن به سادگی حتی توسط خود شخص امکان پذیر است . علائم و نشانه های شقاق تا حد زیادی با نشانه های سایر بیماری های مقعدی و گوارشی مشابه است . برخی از این بیماری ها مانند سرطان بسیار خطرناک اند بنابراین بهتر است برای تشخیص دقیق تر ، هنگام مشاهده ی هرگونه علامت و نشانه ی غیرعادی به پزشک مراجعه کنید .
به طور کلی علائم و نشانه های بیماری شقاق به شرح زیر است :

 

  • احساس درد در ناحیه ی مقعد به خصوص در زمان دفع مدفوع
  • خونریزی از مقعد
  • سوزش و خارش مقعد
  • وجود ترک و یا شکاف در ناحیه ی مقعد
  • وجود زائده ی کوچک در ناحیه ی مقعد که ناشی از زخم قدیمی است .
  • تب
  • سرخی مقعد
  • وجود ترشحات چرکی و عفونی

دلایل ایجاد شقاق

بیماری شقاق در اثر عوامل متعددی ایجاد می شود و عوامل زیادی در ایجاد آن نقش دارند . از مهم ترین این عوامل می توان به نوع سبک زندگی و تغذیه ی افراد اشاره کرد .
این دو عامل شامل فاکتورهای متعددی می شوند . البته عوامل دیگری هم به جز این دو عامل در ایجاد بیماری شقاق نقش دارند ولی از اصلی ترین عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • یبوست
  • اسهال مزمن
  • رابطه ی جنسی مقعد
  • چاقی و اضافه وزن
  • عدم تحرک کافی
  • زور زدن و نشستن طولانی مدت در توالت
  • نشستن و ایستادن های طولانی مدت
  • تمیز کردن مکرر مقعد با دستمال های زبر
  • تنگی دریچه ی مقعد
  • بارداری و زایمان سخت
  • سرطان روده
  • بیماری های مقاربتی
  • کرون روده
  • خاراندن بیش از اندازه ی مقعد که یک حرکت پاسخی به بیماری های انگلی روده است .

با نوشیدن آب فراوان در طول روز و مصرف کافی منابع غنی از فیبر مثل میوه ها و سبزیجات می توان از بروز یبوست تا حد بسیار زیادی جلوگیری کرد . اسهال مزمن هم می تواند در بروز شقاق نقش داشته باشد. به طور کلی هر گونه تغییر در نوع مدفوع می تواند باعث ایجاد شقاق شود .
همچنین از دیگر عوامل مهمی که در ایجاد بیماری شقاق تاثیر دارند تنگی بیش از اندازه ی دریچه ی مقعد است . مقعد در حالت عادی به وسیله ی ماهیچه ها و عضلات مخصوصی کنترل می شود . این عضلات خاصیت ارتجاعی دارند تا در زمان عبور مدفوع صدمه ای رخ ندهد اما گاهی این دریچه ی عضلانی بیش از اندازه تنگ هستند ، به همین دلیل ممکن است در زمان اجابت مزاج دچار کشیدگی و پارگی شوند . این امر دلایل متعددی دارد ، می تواند در اثر عوارض ناشی از عمل جراحی مقعد باشد ، به مسائل ژنتیکی مربوط باشد و یا ناشی از بیماری های مقعد به وجود بیاید .

روش های پیشگیری از شقاق

با توجه به عواملی که در ایجاد بیماری شقاق نقش دارند ، بسیاری از این عوامل به وسیله ی رعایت نکته های ساده قابل اصلاح اند . شقاق از بیماری هایی است که با تغییر عادات تغذیه ای و سبک زندگی تا حد زیادی قابل کنترل و پیشگیری است . شقاق بیماری مهلک و کشنده ای نیست ولی اگر تحت درمان قرار نگیرد می تواند وارد مراحل پیشرفته تر شود و مشکلات ثانویه ی متعددی برای بیمار ایجاد نماید .
به همین دلیل با رعایت چند نکته ی ساده می توان از بروز آن به سادگی جلوگیری کرد. از مهم ترین این عوامل پیشگیری از ایجاد یبوست و نوع رژیم غذایی مصرفی فرد است . میزان تحرک فرد هم ارتباط مستقیمی با ایجاد شقاق دارد .
از جمله عوامل موثر در کنترل و پیشگیری بیماری شقاق به شرح زیر است :

  • مصرف 8 الی 9 لیوان آب در طول روز
  • انتخاب رژیم غذایی سرشار از منابع غنی فیبر مثل میوه ها و سبزیجات
  • انجام ورزش های روزانه و تحرک کافی
  • اجتناب از رابطه ی جنسی مقعدی
  • پرهیز از مصرف نوشیدنی های الکلی
  • پرهیز از مصرف دخانیات و مواد مخدر
  • پرهیز از نشستن ها و ایستادن های طولانی
  • پرهیز از زور زدن و نشستن های طولانی مدت در توالت
  • درمان سریع هرگونه یبوست یا اسهال به منظور جلوگیری از مزمن شدن آن
منبع: http://vanaklaser.ir/fissure/

چهارشنبه 97 مهر 11 , ساعت 2:36 عصر

درمان بیماری های کلورکتال توسط مجربترین پزشک متخصص بواسیر ، فیستول ، شقاق ، کیست مویی با لیزر در بهترین کلینیک در تهران[کلینیک نوین]

بیماری های کلورکتال و بیماری های مقعدی با شیوع گسترده ای در میان افراد جوامع امروزی در حال مشاهده است. تغذیه و سبک زندگی غلط می تواند به عنوان یکی از عوامل زمینه ساز این بیماری ها مطرح باشند.

بیماری های مقعدی نظیر بواسیر ، شقاق ، کیست مویی و فیستول مهلک و کشنده به حساب نمی آیند ولی عوارض و مشکلاتی به همراه دارند که میتواند کیفیت زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهد و روند زندگی عادی آنها را مختل کند. اثرات دراز مدت این بیماری ها هم در اثر عدم درمان می تواند بر میزان مشکلات بیفزاید.

برای فرد خود بیماری طبیعتا ناخوشایند است و درمان آن به مراتب مشکل تر.

به همین دلیل با بهره گیری از به روز ترین دانش و پیشرفت های دنیای پزشکی و با پایبندی به اصول و اخلاقیات پزشکی مجموعه ای را گردآوری کرده ایم تا خدمات درمانی بیماری های کلورکتال و مقعدی را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برای شما ارائه دهیم.

مراجعه به بهترین دکتر متخصص بواسیر برای درمان، درمان بدون بستری و بیهوشی،انجام عمل با بیحسی، درمان بدون درد و خونریزی،  ارائه ی خدمات درمانی تخصصی توسط بهترین پزشکان متخصص در کلینیک نوین .….. همه و همه را می دانیم که شما به دنبال چه هستید.

کلینیک نوین هر آنچه در فکر شماست را فراهم کرده و با ارائه ی خدمات درمانی و پزشکی در زمینه ی تشخیص و درمان انواع  بیماری های مقعدی با انتخاب بهترین و موثرترین روش های درمانی از جمله لیزر و با حضور بهترین پزشک متخصص کلورکتال ، دارای بورد تخصصی جراحی  و عضو هیئت علمی دانشگاه ، برای همیشه به مشکلات مقعدی شما پایان می دهد.

کلینیک نوین | درمان بواسیر، هموروئید، شقاق، کیست مویی، زگیل و فیستول با لیزر توسط دکتر متخصص



<      1   2   3   4      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ