سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس دانشی را که خداوند آن را برای امور دینی مردم سودمند قرار دادهاست پنهان کند، خداوند روز قیامت او را با لگامی از آتش لگام زند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
شنبه 99 آبان 10 , ساعت 10:32 صبح

کبودی در اثر جراحت و آسیب دیدی پوست و عضلات ایجاد میشود. کبودی در اثر خونریزی رگ های زیر پوست شکل می گیرد. اما در ادامه چند روش را بررسی می کنیم، که می توانید با آنها کبودی را تا حد زیادی کاهش دهید:

استفاده از کمپرس یخ

استفاده از یخ یکی از بهترین و نخستین اقداماتی است که در درمان کبودی موثر است. برای این کار می توانید از هر چیز یخ زده مانند یک بسته سبزیجات منجمد نیز استفاده کنید.

یخ یا هر چیز منجمد دیگر را در یک حوله یا پارچه پیچیده و آن را روی ناحیه کبودی قرار دهید. یخ یا شی منجمرد را به صورت مستقیم روی پوست قرار ندهید زیرا می تواند به آسیب دیدگی بیشتر منجر شود.

استفاده از کمپرس سرد روی یک کبودی تازه کاهش خونریزی و تورم را در پی دارد. این می تواند اندازه کلی کبودی را نیز کاهش دهد زیرا از نشت هرچه بیشتر خون پیشگیری کرده و التهاب را کاهش می دهد.

استفاده از کرم های موضعی

افراد بسیاری از کرم های آرنیکا، کوئرستین، ویتامین B3، یا ویتامین K می توانند کبودی را بع سرعت درمان کنند.

همچنین، شما می توانید از داروهای ضد درد بدون نسخه مانند استامینوفن، و داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی برای کاهش درد و التهاب اطراف کبودی استفاده کنید.از مصرف آسپرین پرهیز کنید زیرا می تواند خونریزی را افزایش دهد.

زمانی که کبودی پس از انجام عمل جراحی شکل گرفته یا در کبودی های گسترده ممکن است پرهیز از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی نیز توصیه شود زیرا این داروها خطر تشدید خونریزی را افزایش می دهند. پیش از استفاده از این داروها برای بهبودی کبودی باید با پزشک خود مشورت کنید.

استفاده از باند

استفاده از باندهای کشسان نرم طی ساعات بیداری طی یک تا دو روز نخست می تواند کبودی و ناراحتی ناشی از آسیب دیدگی را کاهش دهد.

باند  بیش از حد سفت یا شل نبندید. بی حسی، احساس سوزن سوزن شدن یا افزایش ناراحتی به معنای آن است که باند باید شل‌تر بسته شده یا به طور کامل باز شود.

https://www.yjc.ir/


دوشنبه 99 آبان 5 , ساعت 12:47 عصر

 

سرطان روده کوچک یک بیماری نادر است که در آن سلول های بدخیم (سرطانی) در بافت های روده کوچک شکل می گیرند.
روده کوچک بخشی از دستگاه گوارش بدن است که شامل مری ، معده و روده بزرگ نیز می باشد. وظیفه اصلی این عضو مهم هضم مواد مغذی (ویتامین ها ، مواد معدنی ، کربوهیدرات ها ، چربی ها ، پروتئین ها و آب) از مواد غذایی و پردازش آن ها می باشد. همچنین به دفع مواد زائد از بدن کمک می کند. روده کوچک یک لوله طولانی است که معده را به روده بزرگ متصل می کند. روده کوچک به مراتب تا می شود تا داخل شکم قرار بگیرد.

سرطان روده کوچک چند نوع دارد؟

لازم به ذکر است که پنج نوع سرطان روده کوچک وجود دارد و انواع این سرطان ها عبارتند از:
آدنوکارسینوما ، سارکوم ، تومورهای کارسینوئید ، تومور استروما دستگاه گوارش و لنفوم.
اگر بخواهیم اشاره ای کوچک به انواع این سرطان ها داشته باشیم می توان به شکل زیر آن ها را تعریف کرد:

عوامل خطرناک ابتلا به سرطان روده کوچک

هر عاملی که خطر ابتلا به بیماری شما را افزایش دهد ، یک تهدید برای شما به حساب می آید. البته در نظر بگیرید که اگر یکی از عوامل زیر را هم دارید به معنای ابتلا قطعی به سرطان نیست. اگر فکر می کنید در معرض خطر هستید با پزشک خود صحبت کنید. عوامل خطر سرطان روده کوچک عبارتند از:

  • داشتن یک رژیم غذایی پرچرب.
  • سابقه ابتلا به بیماری کرون.
  • دچار شدن به بیماری سلیاک.
  • داشتن پولیپوز آدنوماتوز خانوادگی.

علائم و نشانه های ابتلا به سرطان روده کوچک


از علائم و نشانه های بارز سرطان روده کوچک می توان به مواردی مانند کاهش وزن غیر قابل توضیح و درد شکم اشاره کرد.

این علائم و نشانه ها ممکن است در اثر سرطان روده کوچک یا بیماری های دیگر نیز ایجاد شوند. در صورت داشتن هر یک از موارد زیر با پزشک خود شرایطتان را در میان بگذارید:

  • درد یا گرفتگی در وسط شکم.
  • کاهش وزن بدون دلیل مشخص.
  • یک توده در شکم.
  • خون در مدفوع ( خونریزی مقعد ).

انواع روش های تشخیص این عارضه


آزمایشاتی که برای آگاهی از وضعیت روده کوچک نوشته می شوند برای تشخیص و مرحله بندی چگونگی روش های درمان سرطان روده کوچک استفاده می شوند.
در طی انجام فرآیند درمان سرطان مهم است بدانید که روده شما درگیر کدام نوع از این سرطان می باشد و آیا تومور ایجاد شده توسط جراحی از بین می رود یا خیر. پروسه هایی مانند انجام آزمایش، امتحان کردن روش های مختلف تشخیص به طور معمول هم زمان انجام می گیرند.
انواع روش های تشخیص برای درمان این بیماری به شکل زیر می باشند:

معاینه عمومی و آگاهی از شرایط جسمی

معاینه بدن برای بررسی علائم سلامتی ، از جمله زیر نظر گرفتن علائم بیماری مانند توده یا هر چیز دیگری که در بدن فرد غیرعادی به نظر می رسد. همچنین سابقه ای از سابقه دارویی بیمار و امراض و معالجه های گذشته او نیز ثبت خواهد شد.

  • آدنوکارسینوما رایج ترین نوع سرطان روده کوچک می باشد که از سلول های غده ای در پوشش روده کوچک شروع می شود. بیشتر این تومورها در بخشی از روده کوچک نزدیک معده رخ به وجود می آیند. آنها ممکن است با گذر زمان رشد کنند و باعث مسدود شدن روده شوند.
  • لیومیوسارکوم از سلول های عضلانی و صاف روده کوچک شروع می شود. بیشتر این تومورها در بخشی از روده کوچک و نزدیک روده بزرگ رخ می دهد.
  • ادامه مطلب در : laserhemoroid.ir


    پنج شنبه 99 مهر 3 , ساعت 10:18 صبح

     

    ویروس اچ پی وی دهان

     

    ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) در بدن اغلب افراد فعال از نظر جنسی یافت می شود. ویروس اچ پی وی شایع ترین عفونت منتقله از راه جنسی (STI) است که بیش از 100 نوع مختلف از آن وجود دارد، و در حدود 40 نوع از آن بر ناحیه تناسلی و گلو تاثیر می گذارد. HPV از طریق تماس پوست با پوست گسترش می یابد، و اکثر افراد از طریق مقاربت جنسی به آن مبتلا می شوند. اگر فردی با حامل ویروس رابطه جنسی دهانی برقرار کند، ممکن است این عفونت به گلو یا دهان منتقل شود. که از آن به عنوان اچ پی وی دهان و دندان یا زگیل تناسلی دهان یاد می شود. در این مورد زگیل ها در دهان یا گلو ایجاد میشوند.

    نشانه های اچ پی وی دهان

    اچ پی وی دهان اغلب علائمی ایجاد نمی کند، در نتیجه افراد مبتلا به آن از ورود این آلودگی به دهان اطلاعی ندارند و نمیتوانند اقدامات لازم برای محدود کردن گسترش بیماری را انجام دهند. این نوع HPV می تواند به سرطان سر و گردن منجر شود، البته بروز این سرطان نادر است. در سرطان سر و گردن سلول های سرطانی در وسط گلو، از جمله زبان، لوزه ها و دیواره های گلو رشد می کنند. علائم اولیه این سرطان عبارتند از :

    • مشکل در بلع
    • درد گوش
    • سرفه های خونی
    • کاهش وزن غیر قابل توجیه
    • بزرگ شدن گره های لنفی
    • گلو درد مداوم
    • رشد توده بر روی گردن
    • گرفتگی صدا

    اگر متوجه شدید هر یک از این علائم شدید و یا فکر می کنید ممکن است اچ پی وی داشته باشد، لازم است با پزشک مشورت نمایید.

    عامل اچ پی وی دهان

    زگیل تناسلی دهان از طریق یک برش یا زخم در داخل دهان به بدن وارد می شود. اغلب افراد این ویروس را از طریق برقراری رابطه جنسی دهانی دریافت می کنند. البته تحقیقات حول اینکه چطور ویروس وارد دهان می شود، همچنان ادامه دارد.

    شیوع HPV دهان و دندان

    در حال حاضر 79 میلیون آمریکایی مبتلا به HPV هستند و هر ساله 14 میلیون نفر به این آمار اضافه می شوند. تقریبا 7 درصد آمریکایی های سنین 14 تا 69 ساله مبتلا به HPV دهان و دندان هستند و تعداد افرادی که HPV دهان دارند، در سه دهه گذشته به شدت افزایش یافته است. که در این بین آمار مردان بیشتر از زنان است.

    تقریبا دو سوم سرطانهای دهان و دندان ناشی از این ویروس ایجاد می شود. شایع ترین نوع HPV دهان و دندان HPV-16 است که به عنوان یک نوع پرخطر از این ویروس در نظر گرفته می شود. سرطان گلو نادر است و تقریبا 1 درصد از افراد مبتلا به HPV-16، دچار این سرطان می شوند.

    ادامه مطلب در:

    https://hpvdarman.com/articles/%d8%a7%da%86-%d9%be%db%8c-%d9%88%db%8c-%d8%af%d9%87%d8%a7%d9%86/


    <      1   2   3      

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ