سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نزدیک ترین خویشاوندی ها، دوستی دل هاست . [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 99 آذر 17 , ساعت 1:0 عصر

هنگامی که کنترل رشد سلول ها در مقعد، با اختلال مواجه شود، سرطان مقعد پدید می آید. مقعد دهانه ای است که در انتهای روده قرار دارد و وظیفه ی آن دفع مدفوع است. سرطان مقعد نادر است، اما وقتی رخ می دهد، می تواند به سایر قسمت های بدن گسترش یابد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این بیماری مهلک با ما همراه باشید :

سرطان مقعد چیست؟

سرطان مقعد (anal cancer) ناشی از رشد غیر طبیعی سلول ها در بدن است. این سلول های غیرطبیعی می توانند بدون کنترل، انباشته و رشد کنند و توده های سرطانی را تشکیل دهند. بعضی از این عارضه با نام سرطان رکتوم یاد می کنند ولی این دو باهم تفاوت دارند و یکی نیستند. سلول های سرطانی پیشرفته می توانند متاستاز شوند و به سایر قسمت های بدن نفوذ کنند و در نتیجه عملکرد عادی آن را با اختلال مواجه میشود. طبق مطالعات دانشمندان در اغلب موارد عامل سرطان مقعد، ویروس اچ پی وی پاپیلومای انسانی (HPV) است که، یک عفونت منتقله از راه برقراری رابطه جنسی می باشد زیرا این ویروس در اغلب موارد سرطان مقعد وجود دارد. سرطان مقعد ممکن است توسط سرطان های دیگر در بدن ایجاد شود و به کانال مقعد بکشد. این مورد زمانی اتفاق می افتد که ابتدا سرطان در جایی دیگر در بدن ایجاد شود و سپس به مقعد متاستاز شود.

انواع سرطان مقعدی

اشکال مختلفی از سرطان مقعدی وجود دارند که منظور از آنها رشد غیر طبیعی سلول در بدن است. تومورها می توانند خوش خیم یا بدخیم باشند. تومورهای بدخیم اگر درمان نشود، ممکن است در طول زمان به سایر قسمتهای بدن نفوذ کنند، نمونه هایی از تومورها عبارتند از:

  • تومورهای خوش خیم : تومورهای خوش خیم، غیر تهاجمی هستند. این دسته از تومور ها شامل پولیپ ها، اسکین تگ، تومورهای سلولی دانه دانه و زگیل های تناسلی میباشد.
  • وضعیت پیش سرطانی : این وضعیت به تومور های خوش خیمی اشاره دارد که ممکن است در طول زمان بدخیم شوند. این وضعیت در نئوپلازی های داخل اپیتلیال مقعدی (AIN) شایع تر است.
  • سرطان سلولی سنگفرشی: سرطان سلول سنگفرشی شایع ترین نوع سرطان مقعد در ایالات متحده است. بر طبق آمار انجمن سرطان آمریکا، این سرطان 9 مورد از 10 مورد را تشکیل می دهد. این تومورهای بدخیم در مقعد ناشی از سلول های غیر طبیعی سنگفرشی (سلول هایی است که بیشترین کانال مقعد را تشکیل می دهند.) ایجاد می شوند.
  • بیماری بوون : این بیماری موجب پوسته پوسته شدن و قرمزی پوست می گردد. که به دنبال آن سلول های غیر طبیعی ایجاد می شوند. این بافت ها سرطانی نیستند ولی احتمال سرطانی شدن آن وجود دارد. به طور کلی می توان گفت از هر 100 نفر مبتلا به این بیماری 3 نفر به سرطان مبتلا می شوند.
  • کارسینوم سلول پایه : سرطان سلول بازال نوعی سرطان پوست است که از شایع ترین نوع سرطان ها نیز به شمار می رود. حدود 80 درصد سرطان ها پوست از این نوع است.
  • آدنوکارسینوما : نوعی نادر است سرطان است که به درگیر شدن غدد در بیماری اشاره دارد.

علائم سرطان مقعد

علائم سرطان مقعد شبیه به بواسیر (هموروئید) ، سندرم روده تحریک پذیر (IBS) و بسیاری از بیماری های دستگاه گوارش می باشد. این علائم عبارتند از :

  • تغییر در عادات روده ای
  • نازک شدن مدفوع
  • خونریزی از رکتوم
  • درد، فشار، یا تشکیل یک توده در نزدیکی مقعد
  • ترشح از مقعد
  • خارش

اگر این علائم را تجربه می کنید لازم است برای بررسی های دقیق با پزشک خود مشورت نمایید.

عوامل خطر سرطان مقعد

حدود 0.2 درصد از همه مردم ایالات متحده در معرض خطر ابتلا به سرطان مقعد قرار دارند. سرطان مقعد می تواند در هر فردی رخ دهد، اما برخی از افراد بیشتر از سایرین در معرض خطر این بیماری قرار دارند. عوامل خطر عبارتند از:

ویروس اچ پی وی HPV

ویروس اچ پی وی HPV گروهی از ویروس ها است که از طریق رابطه جنسی انتقال یافته و عفونت آن در بدن باقی می ماند. این ویروس اغلب به شکل بارز زگیل تناسلی در نواحی تناسلی بدن فرد ظاهر می شود. ویروس HPV در بیشتر موارد سرطان مقعد وجود دارد، و از علل اصلی سرطان دهانه رحم به شمار می رود.

اچ آی وی (ایدز)

بیماران مبتلا به اچ آی وی HIV در معرض خطر بالایی از سرطان مقعد قرار دارند. زیرا این بیماری سیستم ایمنی را به شدت تضعیف می کند.

فعالیت جنسی

برقراری رابطه با شرکای جنسی متعدد و داشتن رابطه جنسی محافظت نشده می تواند خطر ابتلا به سرطان مقعد را افزایش دهد. این رابطه همچنین خطر ابتلا به HPV را افزایش می دهد. برای جلوگیری از این امر استفاده از کاندوم هنگام برقراری رابطه جنسی توصیه میشود.

ادامه مطلب سرطان مقعد در کلینیک اچ پی وی


شنبه 99 آذر 15 , ساعت 5:27 عصر

شقاق مقعدی یکی از بیماری های نشیمنگاهی می باشد که دارای انواع روش های مختلفی برای درمان است. درمان شقاق با بوتاکس یکی از این روش ها است که ما در ادامه مقاله به بررسی کامل این روش می پردازیم. از جمله؛ 

  • بوتاکس چیست؟
  • چگونگی انجام بوتاکس
  • مراقبت های پس از عمل
  • شقاق ( فیشر مقعد ) چیست؟
  • آیا این روش عوارضی دارد؟
  • در طی روند درمان چه اتفاقی می افتد؟

شقاق ( فیشر مقعد ) چیست؟

شقاق مقعدی که در اصطلاح پزشکی با نام فیشر شناخته می شود، یک عارضه شایع و دردناک است که در اثر پارگی (زخم باز) در اطراف مجرای مقعد اتفاق می افتد. این عارضه می تواند باعث خونریزی ، خارش و درد همراه با مشکل در دفع مدفوع شود. معمولا این زخم ها پس از چند روز به خودی درمان می یابند که در این موارد این بیماری شقاق حاد نامیده می شود. اما اگر در طی 4-6 هفته بهبود نیابند و بدتر شوند، به آنها شقاق مزمن گفته می شود که نیاز به اقدام برای شروع درمان قطعی دارند. دلایل مختلفی از جمله یبوست ، دفع سخت مدفوع ، اسهال و زایمان وجود دارد که می توانند در این عارضه نقش داشته باشند. با این حال ، گاهی اوقات دلیل مشخصی برای به وجود آمدن فیشر یافت نمی شود.

شقاق چیست عکس واضح

بوتاکس ( سم بوتولینوم ) چیست؟

بوتاکس که در علم پزشکی با نام سم بوتولینوم نام برده می شود، چندین سال است برای درمان انواع بیماری هایی که در اثر فعالیت بیش از حد عضله ایجاد می شوند ، مانند اسپاسم عضلات در افراد آسیب دیده نخاعی و فلج مغزی استفاده می شود. بوتاکس با جلوگیری از اسپاسم عضلات (انقباض) بر قسمت درگیر شده تاثیر می گذارد. تزریق بوتاکس به عضلات اطراف مقعد باعث شل شدن و کاهش تنش عضلانی می شود. انجام این عمل باعث کاهش درد در این نواحی می شود و همچنین جریان خون در شکاف مقعد را افزایش می دهد و به ترمیم ناحیه آسیب دیده می پردازد تا به طور طبیعی شروع به بهبود یابد. اگر برای درمان شقاق مقعد خود روش های درمانی دیگری را انجام دادید و پاسخ مثبتی نداشته است، به احتمال زیاد پزشک بوتاکس را به شما پیشنهاد می کند.

ادامه مطلب در http://laserhemoroid.ir/


دوشنبه 99 آذر 3 , ساعت 3:35 عصر

بیماری بواسیر یا هموروئید تورم یا گشاد شدن سیاهرگ ها در مقعد و یا خارج از آن و بر روی دریچه خروجی مقعد است. علائم و نشانه های واضح این بیماری از جمله درد، خونریزی، خارش، سوزش و … نیز شکل ظاهری آن در مراحل پیشرفته تر موجب شده تشخیص ابتدایی آن قبل از مراجعه به پزشک برای بیماران کار ساده ای باشد.

درمان قطعی بواسیر از طریق لیزر درمانی انجام میشود. که می تواند به صورت سرپایی و بدون ایجاد درد، خونریزی و یا عفونت در سریع ترین زمان ممکن بیماری را رفع نماید. مشاهده عکس بواسیر و توجه به علائم این بیماری می تواند به شما در تشخیص سریع تر این عارضه کمک کند.

 عکس بیرون زدگی بواسیر

اصطلاح بیرون زدگی بواسیر تنها در مورد هموروئید داخلی که پیشرفت کرده، کاربرد دارد. این نوع بیماری در اثر متورم شدن سیاهرگ ها داخل کانال مقعد (رکتوم) ایجاد میشوند. این سیاهرگ های متورم پس از مدتی در اثر اعمال فشار و یا عبور مدفوع به سمت پایین که همان خروجی مقعد قرار دارد، دچار افتادگی شده و اصطلاح پرولاپس میشوند. با ادامه این فرآیند زائده ای گوشتی که همان سیاهرگ است از مقعد بیرون می زند.

در هموروئید های درجه 2، 3 و 4 این زائده قابل مشاهده است که در نوع 4 به هیچ وجه، حتی با فشار دست نیز به داخل بر نمی گردد. این شرایط می تواند به شدت دردناک باشد و حتی فرد در دفع مدفوع نیز با مشکل مواجه شود. درمان بواسیر بیرون زده سریع و اورژانسی انجام میشود. در ادامه چند عکس بیرون زدگی بواسیر را مشاهده می کنید.

 عکس بیرون زدگی بواسیر

تصاویر بواسیر زنان

آمار های ابتلا به این بیماری نشان داده، زنان به علت شرایط مختلفی که در طول زندگی تجربه می کنند، بیشتر در معرض هموروئید قرار می گیرند. به طور مثال بواسیر در بارداری و زایمان شایع بوده و تغییرات هورمونی نیز رابطه ای مستقیم با این بیماری دارد و خطر بروز آن را افزایش میدهد.

اما خوب است بدانید مردان نیز از خطر این بیماری در امان نیستند. علائمی که برای هر دو جنس ایجاد میشود، یکسان است. و مسلماً شکل ظاهری این بیماری نیز در مردان و زنان تفاوتی ندارد. برای تایید این موضوع به این چندین عکس بواسیر زنان و مردان با دقت نگاه کنید.

عکس بواسیر زنان و مردان

عکس بواسیر خفیف

قطعاً مشاهده عکس بواسیر یا همان عکس هموروئید ساده ترین راه برای تشخیص این بیماری است. قبل از هر چیز بگوییم که منظورمان از واژه خفیف این است که بیماری هنوز وارد مراحل پیشرفته (که در آن اصطلاحاً هموروئید پرولاپس میشود.) نشده است. در نتیجه علائم و نشانه های ظاهری که ایجاد می شوند، نیز خفیف هستند.

در مورد هموروئید داخلی که سیاهرگ های آسیب دیده داخل کانال مقعد قرار دارند. ممکن است بیمار هیچ علامت ظاهری را تجربه نکند و یا حتی درد هم نداشته باشد. در واقع در این بیماران علائم زمانی ظاهر می شوند که هموروئید پرولاپس شده و زائده ای گوشتی از مقعد خارج شود.

در صورت ابتلا به نوع خارجی خفیف نیز ممکن است بیمار تنها علائمی مثل درد داشته باشد و یا اندکی تورم و التهاب در اطراف دریچه مقعد ایجاد شود.

عکس بواسیر خفیف

منبع :مرکز تخصصی درمان بیماریهای نشیمنگاهی بواسیر، کیست مویی، شقاق و فیستول - کلینیک عابدیان


چهارشنبه 99 آبان 28 , ساعت 12:53 عصر

 

دکتر درمان زگیل تناسلی

 

اگر به زگیل تناسلی دچار شده اید یا علائمی از آن دارید و به دنبال یک دکتر خوب برای درمان آن میگردید، اصلا لازم نیست نگران باشید. ما در این بحث به بررسی ویژگی های یک پزشک متخصص برای درمان قطعی زگیل تناسلی می پردازیم تا شما عزیزان بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

 

ویژگی های دکتر خوب برای تشخیص و درمان زگیل تناسلی


اولین قدم برای طی کردن یک مسیر درمانی موفق، مراجعه به یک پزشک ماهر است. روش های زیادی برای پی بردن به ویژگی های یک پزشک خوب برای درمان زگیل تناسلی وجود دارد. ممکن است او را از طریق یکی از آشناهای خود شناخته باشید. یا این آشنایی توسط تبلیغات و عوامل دیگری باشد.

اگر هم با کسی در این باره مشورت نکردید و به تنهایی به دنبال یک پزشک متخصص خوب می گردید، بیایید به صورت دقیق تر با ویژگی های این پزشکان آشنا شویم:

  • توانایی ایجاد اعتماد به نفس در دیگران.
  • دانش تخصصی برای تشخیص دقیق وضعیت بیمار.
  • تجربه گسترده برای مراقبت های قبل و بعد از عمل.
  • رضایت دیگر بیماران از وی از طریق نگاه کردن به شبکه های اجتماعی دکتر.
  • فراهم کردن محیط کاملا بهداشتی برای حس رضایت بیماران و داشتن اطلاعات پزشکی متناسب با علم روز.
  • هوش بالا ، حرفه ای بودن ، وظیفه شناسی ، پشتکار، شجاعت و دادن حس اطمینان به بیماران از عوامل مهم است.
  • مهارت ارتباطی خوب برای صحبت با تیم پزشکی ، بیماران و خانواده های آنها. برای گوش دادن و درک نگرانی های طیف گسترده ای از مردم و جلب اعتمادشان.

 

منبع مقاله دکتر برای درمان زگیل تناسلیhttps://hpvdarman.com/%d8%b2%da%af%db%8c%d9%84-%d8%aa%d9%86%d8%a7%d8%b3%d9%84%db%8c/%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1/


شنبه 99 آبان 17 , ساعت 3:5 عصر

معرفی کلینیک تخصصی درمان بیماری‌های نشیمنگاهی با لیزر

با اینکه عارضه های مقعد و نشیمنگاه امروزه بسیار شایع شده و آمار بالایی در تمام دنیا دارد، هنوز هم نام این بیماری ها برای بعضی از ما آشنا نیست.
اما تعداد زیادی از مبتلایان هستند که هر روز به دنبال بیمارستان و کلینیک های تخصصی برای مراجعه و درمان بیماری خود می‌باشند. کاملا قابل درک است که افراد مبتلا به این نوع عارضه ها از معاینه مقعدی یا جراحی هراس داشته باشند و حتی خجالت بکشند. اما تنها راه برای درمان به موقع بیماری و جلوگیری از بدتر شدن علائم، مراجعه به پزشک متخصص گوارش یا جراح عمومی است.
مسئله ای که باید به آن اهمیت دهیم، تجربه دکتر و کلینیکی که می‌خواهیم به آن مراجعه کنیم می‌باشد. قطعا رضایت بیماران قبلی و میزان موفقیت جراحی های گذشته می‌تواند دلیل خوبی برای مراجعه به یک مرکز باشد.
دوستانه به شما توصیه می کنیم که به هیچ عنوان قبل از مراجعه به پزشک اقدام به خود درمانی نکنید و باعث سخت تر شدن روند درمان نشوید.

شایع‌ترین بیماری‌های مقعد و نشیمنگاه

در ابتدا نگاهی به بیماری‌های شایع نشیمنگاهی و علائم آنها خواهیم داشت:

بواسیر (هموروئید)

افزایش فشار در مقعد بر اثر عواملی مثل یبوست یا اسهال مزمن و عوامل دیگر که در صفحه مربوط به هموروئید بطور کامل به آن پرداخته ایم، باعث بروز این بیماری می‌شود.
در واقع ناحیه مقعد و رکتوم پر از رگ ها و سیاهرگ هایی است که اگر تحریک شوند و تحت فشار زیادی قرار بگیرند، متورم شده و به شکل زائده های هموروئیدی نمایان می‌شوند. ممکن است بواسیر خارجی یا داخلی باشد که بسته به نوع بیماری، نشانه‌های آن هم متفاوت است. اصلی ترین علائم بواسیر شامل خونریزی، درد موقع نشستن، لمس بیرون زدگی و التهاب در ناحیه آنال است.
قطعا سوالتان این است که برای درمان بواسیر یا هموروئید به کجا مراجعه کنید؟ در ادامه بطور کامل به این مبحث خواهیم پرداخت. پس ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

شقاق (فیشر مقعدی)

بی شک برای همه ما پیش آمده که بر اثر یبوست یا خشکی مدفوع، دچار زخم های سطحی در دهانه مقعد شده باشیم. شقاق دقیقا همان چاک خوردگی قسمت داخلی دهانه مقعد است که معمولا بیضی شکل است و علائم دردناکی مثل سوزش و خونریزی بخصوص در زمان اجابت مزاج ایجاد می‌کند.
این بیماری شایع ممکن است در همه سنین و حتی در کودکان و نوزادان هم بروز پیدا کند. اگر به موقع برای درمان شقاق مقعد اقدام کنید، این عارضه به راحتی و حتی بدون جراحی و لیزر قابل درمان است.
اما نوع مزمن این بیماری که بیشتر از 6 هفته طول می‌کشد، نیاز به درمان با لیزر و جراحی دارد.

کیست مویی یا سینوس پیلونیدال

این بیماری معمولا به دلیل برگشت مو به داخل پوست بالای مقعد ایجاد می شود و ممکن است با آبسه و عفونت همراه باشد. در ابتدا بیمار علائم خاصی ندارد و ممکن است تنها یک برآمدگی کوچک در بالای خط باسن احساس کند. اما بعد از تشکیل آبسه و عفونت، علائمی مثل التهاب و تورم، قرمز شدن ناحیه مقعد، ترشحات چرکی و حتی تب ظاهر می‌شوند.
تنها راه درمان کیست مویی با لیزر و جراحی است. زیرا عفونت ایجاد شده و همچنین مو و مواد زائد باید تخلیه شوند.

فیستول

فیستول مقعد یک اتصال غیر عادی بین پوست دیواره مقعد و انتهای روده است که باعث ایجاد یک مجرا و مسیر باریک در زیر پوست می‌شود. یکی از دلایل اصلی ایجاد فیستول، آبسه مقعدی است که درمان نشده و عفونت آن بطور کامل تخلیه نشده است. همین عفونت باعث ایجاد مجرای فیستول می‌شود و این بیماری با توجه به محل اتصال انواع مختلفی دارد.
درمان فیستول با لیزر یا عمل جراحی (شامل چندین روش گوناگون است) میسر می‌باشد، اما در نهایت روش درمان با توجه به نوع فیستول و نظر پزشک تعیین می‌شود.

درمان با لیزر و مزایای آن نسبت به سایر روش‌ها

تکنولوژی نوین لیزر که امروزه به کمک پزشکان آمده، در زمینه های مختلف پزشکی (از تشخیص تا درمان) توانسته کمک بسیاری به جامعه پزشکی و همچنین بیماران بکند.
این اتفاق در مورد درمان بیماری های نشیمنگاهی هم صدق می‌کند و بسیاری از بیماران که به دلایل مختلف از جراحی گریزانند، از این روش استفاده می‌کنند.
درمان با لیزر علاوه بر نتایج قطعی تر، درد و ناراحتی و همچنین دوران نقاهت بسیار کوتاه تری دارد. همچنین به عنوان یک عمل سرپایی محسوب می شود و نیازی به بیهوشی و بستری هم نخواهد داشت و در کمتر از یک ساعت مشکل بیمار برطرف می‌شود.
احتمال آسیب و خطا در روش لیزر صفر است و برخلاف سایر روش ها هیچگونه عوارضی به دنبال ندارد. همچنین احتمال بازگشت بیماری در این روش کمتر از یک درصد است. نکته حائز اهمیت مراجعه به یک دکتر با تجربه و کلینیک یا بیمارستان معتبر است.

کلینیک پایتخت از بهترین مراکز درمان با لیزر تهران

کلینیک پایتخت یکی از مراکز قدیمی ارائه دهنده خدمات نوین لیزر برای درمان انواع بیماری های مقعدی است که توانسته چندین سال به صورت مستمر رضایت بیش از 90% مراجعه کنندگان را دریافت کند. این کلینیک با داشتن پزشکان متخصص و مجرب و همچنین کادری کاملا حرفه ای، بهترین خدمات را به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهد.
در ضمن کلینیک پایتخت از مدرن ترین دستگاه های لیزر، برای درمان بیماری های مقعد مثل بواسیر یا هموروئید، شقاق، فیستول و کیست مویی استفاده می‌کند.
درمان با لیزر در این مرکز کاملا بدون درد و خونریزی و بصورت سرپایی انجام می شود و بیمار بلافاصله بعد عمل مرخص می شود. بیماران در محیطی کاملا حرفه ای و آرام و در کمتر از یک ساعت می توانند از بیماری خود خلاص شوند و به زندگی روزمره خود بازگردند.

اگر نگران هزینه لیزر هستید، باید قبل از مراجعه به کلینیک از بیمه تکمیلی خود درمورد پرداخت هزینه لیزر سوال کنید. برخی از بیمه های تکمیلی بخشی از هزینه لیزر را پوشش می‌دهند اما چون این عمل سرپایی محسوب می شود، بیمه تامین اجتماعی هزینه آن را به عهده نمی‌گیرد.

همچنین بیمارانی که از شهرستان مراجعه می کنند، می‌توانند در همان روز و بعد از جراحی با لیزر، به شهر خودشان برگردند و نیازی به بستری و استراحت نمی‌باشد. البته بهتر است بیمار یک همراه داشته باشد تا در صورت بروز مشکلات احتمالی تنها نباشد.

 

مطالب بیشتر در مورد لیزر عارضه های نشیمنگاهی در اینجا


<      1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ