سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خوش رفتاری، بر محبّت دل ها می افزاید . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 99 مرداد 21 , ساعت 2:40 عصر

جراحی شقاق

بیماری شقاق یکی از بیماری های نشیمنگاهی است که شاید بسیاری از افراد با آن سروکار داشته باشند و درد زیادی را تحمل کنند اما راه درمان درست آن را ندانند. شقاق یک پارگی یا شکاف مشابه بریدگی دست با کاغذ است که در انتهای کانال مقعد مشاهده شده و باعث خونریزی مقعدی می‌شود. یکی از شایع ترین علل خونریزی مقعدی همین شقاق یا فیشر می باشد.

شقاق یا فیشر با چشم نیز دیده می شود اما بیشتر افراد آن را با بواسیر(هموروئید) اشتباه می گیرند زیرا هر دوی آنها با خونریزی مقعدی یا خون در مدفوع همراه هستند اما با مراجعه به پزشک می توان این عارضه را به راحتی تشخیص داد.

روش‌های درمان را اینجا مشاهده کنید

یبوست که یکی از عوامل اصلی شقاق است، به معنی دفع مدفوع خشک و سفت است. در چنین حالتی دفع مدفوع بسیار مشکل است و با زور زدن زیاد همراه است که همین فشار و زور زدن زیاد باعث ایجاد این عارضه می‌شود.

عمل جراحی شقاق یا فیشر با روش های سنتی، یکی از گزینه های درمانی است که در گذشته بیشتر افراد از این روش استفاده می کردند اما با پیدایش روش لیزر، جراحی کم کم منسوخ شده و بیماران آن را انتخاب نمی کنند.

اگر به این بیماری توجهی نشود، شقاق بیش از 1 ماه طول می‌کشد و تبدیل به نوع مزمن می شود. در نوع مزمن خونریزی شدیدتر است و حتی امکان بروز کم خونی نیز وجود دارد. همچنین دفع مدفوع برای فرد دشوار است و به دلیل درد زیاد از دفع مدفوع خودداری می‌کند.

 

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ