سفارش تبلیغ
صبا ویژن
راسخان در دانش کسانی اند که دست نیکیو زبان راست و دل صاف و عفّت شکم و فرج دارند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
شنبه 99 آذر 15 , ساعت 5:27 عصر

شقاق مقعدی یکی از بیماری های نشیمنگاهی می باشد که دارای انواع روش های مختلفی برای درمان است. درمان شقاق با بوتاکس یکی از این روش ها است که ما در ادامه مقاله به بررسی کامل این روش می پردازیم. از جمله؛ 

  • بوتاکس چیست؟
  • چگونگی انجام بوتاکس
  • مراقبت های پس از عمل
  • شقاق ( فیشر مقعد ) چیست؟
  • آیا این روش عوارضی دارد؟
  • در طی روند درمان چه اتفاقی می افتد؟

شقاق ( فیشر مقعد ) چیست؟

شقاق مقعدی که در اصطلاح پزشکی با نام فیشر شناخته می شود، یک عارضه شایع و دردناک است که در اثر پارگی (زخم باز) در اطراف مجرای مقعد اتفاق می افتد. این عارضه می تواند باعث خونریزی ، خارش و درد همراه با مشکل در دفع مدفوع شود. معمولا این زخم ها پس از چند روز به خودی درمان می یابند که در این موارد این بیماری شقاق حاد نامیده می شود. اما اگر در طی 4-6 هفته بهبود نیابند و بدتر شوند، به آنها شقاق مزمن گفته می شود که نیاز به اقدام برای شروع درمان قطعی دارند. دلایل مختلفی از جمله یبوست ، دفع سخت مدفوع ، اسهال و زایمان وجود دارد که می توانند در این عارضه نقش داشته باشند. با این حال ، گاهی اوقات دلیل مشخصی برای به وجود آمدن فیشر یافت نمی شود.

شقاق چیست عکس واضح

بوتاکس ( سم بوتولینوم ) چیست؟

بوتاکس که در علم پزشکی با نام سم بوتولینوم نام برده می شود، چندین سال است برای درمان انواع بیماری هایی که در اثر فعالیت بیش از حد عضله ایجاد می شوند ، مانند اسپاسم عضلات در افراد آسیب دیده نخاعی و فلج مغزی استفاده می شود. بوتاکس با جلوگیری از اسپاسم عضلات (انقباض) بر قسمت درگیر شده تاثیر می گذارد. تزریق بوتاکس به عضلات اطراف مقعد باعث شل شدن و کاهش تنش عضلانی می شود. انجام این عمل باعث کاهش درد در این نواحی می شود و همچنین جریان خون در شکاف مقعد را افزایش می دهد و به ترمیم ناحیه آسیب دیده می پردازد تا به طور طبیعی شروع به بهبود یابد. اگر برای درمان شقاق مقعد خود روش های درمانی دیگری را انجام دادید و پاسخ مثبتی نداشته است، به احتمال زیاد پزشک بوتاکس را به شما پیشنهاد می کند.

ادامه مطلب در http://laserhemoroid.ir/



لیست کل یادداشت های این وبلاگ