سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قدرت حاکمان پاسبانان خداست در زمین او . [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 102 خرداد 8 , ساعت 2:51 عصر

بیماری شقاق با نشانه هایی مانند درد، سوزش، خارش و خونریزی بروز می کند. درمان شقاق در طب سنتی شامل مصرف گیاهان دارویی است که به درمان و بهبود علائم بیماری مانند عفونت، سوزش و خارش کمک می کند، البته برخی از درمان ها تاثیر بیشتری دارند و می توانند به درمان بیماری شقاق مزمن نیز کمک کنند.

 

 

 

درمان گیاهی شقاق (زخم مقعدی)

اولین خط درمان این بیماری روشهای داروی گیاهی و سنتی است. البته که بیش از 80 درصد بیماران با این روشها بهبود نیافته و به اجبار باید با روشهای جراحی درمان شوند. معمولاً اثرات درمان با طب سنتی تا 7 روز مشخص می‌شوند، در صورتی که بعد از 10 روز استفاده از داروهای گیاهی زخم شقاق درمان نشد، باید مصرف داروها را قطع کرده و با پزشک خود در این مورد مشورت نمایید.

 

اما در کنار استفاده از درمان های سنتی، مراجعه به پزشک و استفاده از درمان های دارویی و پزشکی نیز الزامی است. بهترین راهکار قطعی برای درمان این بیماری لیزر درمانی است که در صفحه درمان شقاق با لیزر به طور مفصل به آن پرداخته شده است.

سرکه سیب برای زخم مقعد

سرکه سیب با دارا بودن خواص متعدد ضد التهابی و ضد میکروبی به درمان شقاق مقعدی کمک می کند. استفاده از سرکه سیب از بروز عفونت در ناحیه مقعد جلوگیری می کند. برای این منظور می توانید ناحیه مقعد را با پنبه آغشته به سرکه سیب پوشش دهید و یا در وان حمام مقداری سرکه ریخته و حداقل برای 15 دقیقه در آن بنشینید.

روش دیگر آن است که مقداری عسل و سرکه سیب و یک لیوان آب را مخلوط کرده و بنوشید، مصرف این ترکیب در بهبود حرکت روده و بیماری های گوارشی موثر است.

آلوئه ورا

آلوئه ورا از گیاهانی است که استفاده از آن برای درمان شقاق در طب سنتی پیشنهاد شده است. این گیاه با دارا بودن خواص ضد التهابی به ترمیم زخم و کاهش درد بیماری کمک می کند. برای استفاده از آلوئه ورا کافی است آن را شکافته و ژل گیاه را از آن خارج کنید.

در صورتی که برگ آلوئه ورا در دسترس ندارید، می توانید از ژل آلوئه ورا طبیعی و ارگانیک را از بازار خریداری کنید. از ژل تازه در ناحیه آسیب دیده استفاده کنید. ژل طبیعی هیچ عوارض جانبی ندارد. این درمان را می توان با فاصله سه تا چهار ساعت تکرار کرد.

روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از چربی های سالم و مورد نیاز برای بدن است. روغن زیتون یک ملین طبیعی است که می تواند به کنترل حرکات روده کمک کند، همچنین می تواند به دفع آسان مدفوع کمک کند

مصرف مداوم روغن زیتون به بهبود حرکت روده ای و جلوگیری از یبوست کمک می کند. برای درمان شقاق در طب سنتی استفاده از روغن زیتون به سبب درمان مشکل روده ای مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است. برای مصرف روغن زیتون تنها کافی است مصرف آن را در وعده هایی غذایی خود قرار دهید. همچنین می توانید ترکیب مساوی از روغن زیتون و موم عسل تهیه کرده و بر روی زخم شقاق استعمال نمایید.

روغن نارگیل

استفاده از خاصیت روان کنندگی روغن نارگیل به درمان مشکلات مربوط به شقاق مثل یبوست کمک می کند. برای این منظور می توانید 2 الی 3 بار در روز این روغن را بر روی ناحیه مورد نظر استعمال نمایید. همچنین مصرف روغن نارگیل در خوراک ها نیز در بهبود بیماری موثری است.

 https://www.heatbud.com/post/jarah-clinic



لیست کل یادداشت های این وبلاگ