سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جانها، طبیعت های بدی دارند و حکمت است که از آنها باز می دارد . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 102 اسفند 5 , ساعت 11:43 صبح

 

aftabir.com فیستول مقعدی یک تونل غیر طبیعی است که بین کانال مقعد و پوست نزدیک مقعد ایجاد می شود. فیستول مقعدی اغلب نتیجه عفونت غده مقعدی است که منجر به تشکیل آبسه می شود. هنگامی که آبسه می ترکد، ممکن است یک گذرگاه یا تونل (فیستول) بین غده مقعد و پوست اطراف مقعد ایجاد کند. این عارضه می تواند علائمی مانند ترشح مقعدی، درد، تورم و گاهی تب را ایجاد کند.

ترشحات مقعدی مرتبط با فیستول می تواند بسته به نوع عفونت یا التهاب موجود از نظر رنگ، قوام و بو متفاوت باشد. ترشحات ممکن است چرکی، خونی یا حاوی مخاط باشد. معمولاً بوی بدی دارد و می تواند لباس های زیر را کثیف کند.

درمان فیستول مقعدی معمولاً شامل تخلیه آبسه و به دنبال آن مداخله عمل جراحی فیستول برای بهبود سریع آن است. آنتی بیوتیک ها نیز ممکن است برای درمان هرگونه عفونت زمینه ای تجویز شوند. اگر بیمار از جراحی فیستول اجتناب کند و بدون توجه به ایجاد آبسه ها به زندگی خود ادامه دهد، ممکن است تونل های جدیدی تشکیل شود که به مراتب فرآیند درمان را سخت تر میکند.

اگر به دلیل علائمی مانند ترشح مقعد، درد یا تورم در اطراف مقعد مشکوک به فیستول مقعدی هستید، مهم است که برای ارزیابی و درمان مناسب از یک جراح فیستول مانند یک متخصص گوارش یا جراح کولورکتال کمک بگیرید.

ترشحات مقعدی و بواسیر

 

هموروئید وریدهای متورم در قسمت پایین رکتوم یا مقعد است که می تواند باعث ناراحتی، درد، خارش و خونریزی شود. آنها می توانند داخلی (داخل راست روده) یا خارجی (زیر پوست اطراف مقعد) باشند. بواسیر یک بیماری شایع است و می تواند توسط عواملی مانند زور زدن در حین حرکات روده، یبوست مزمن یا اسهال، بارداری، چاقی و نشستن طولانی مدت ایجاد شود.

ترشحات مقعدی مرتبط با هموروئید معمولاً به دلیل ترشحات مخاطی از بافت ملتهب بواسیر است. ترشحات ممکن است شفاف یا کمی خونی باشد و باعث تحریک و ناراحتی در ناحیه مقعد شود.

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ