سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خود پسندیدن آدمى ، یکى از حسودان خرد اوست . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 99 اردیبهشت 17 , ساعت 1:3 عصر

یکی از نکاتی که مستقیما در تعیین روش درمان سینوس موثر است، میزان گسترش عفونت این بیماری است. معمولا درمان خانگی و دارویی اولین روشی است که برای برطرف کردن بیماری های مقعدی مورد استفاده قرار می گیرد و در صورت عدم اثربخشی، از سایر روش های تهاجمی استفاده می شود. اما در مورد کیست مویی باید گفت که تنها راه درمان قطعی آن استفاده از روش لیزر و جراحی است و مصرف داروهای مسکن و آنتی بیوتیک تنها به کاهش التهاب و عفونت بیماری کمک می کند. استفاده از این روش ها بدون نظر پزشک می تواند باعث تاخیر در اقدامات درمانی موثر و گسترش بیشتر عفونت به بافت اطراف بیماری شود. تنها روشی که توانسته جایگزین جراحی برای درمان این عارضه شود، درمان کیست مویی با لیزر است.

لیزر کیست مویی یک روش کاملا نوین است که به دلیل قیمت بالای دستگاه آن، در هر جایی قابل دسترسی نیست و تنها در کلینیک های تخصصی لیزر می توان از این خدمات استفاده کرد. این درمان بصورت سرپایی و بدون نیاز به بیهوشی توسط دکتر متخصص انجام می شود.

جراحی کیست مویی با لیزر کمتر از نیم ساعت زمان می برد، نیازی بستری شدن قبل و بعد از جراحی نمی باشد و بیمار بلافاصله بعد از لیزر مرخص می شود. همچنین لیزر با انعقاد خون مانع از خونریزی در زمان جراحی می شود و همین امر دقت پزشک را بالا می برد.

اما عمل کیست مویی با بیهوشی و یا همان جراحی سنتی به دو صورت باز و بسته انجام می شود. در روش باز یک یا چند برش روی کیست ایجاد شده و عفونت آن تخلیه می شود. محل برش بعد از جراحی بخیه زده نمی شود و پزشک اجازه می دهد که این محل بصورت خود به خود ترمیم و بسته شود.

بنابراین مراقبت از زخم بعد از عمل و تعویض پانسمان و شستشوی محل، کار بسیار دشوار و حساسی است که نقش مهمی در پیشگیری از عفونت خواهد داشت.

در جراحی کیست به روش بسته که معمولا روند بهبودی در آن سریع تر است، بعد از تخلیه کامل عفونت محل زخم را بطور کامل بخیه می زنند. البته احتمال عفونت در این روش هم وجود خواهد داشت و به همین دلیل مصرف داروهای آنتی بیوتیک توسط پزشک تجویز می شود تا از عفونت و عود مجدد بیماری پیشگیری شود.

توجه کنید که بعد از جراحی حتما نکات مراقبتی را رعایت کنید زیرا این مرحله هم بخش مهمی از درمان به شمار می رود و تاثیر زیادی در عدم بازگشت بیماری خواهد داشت. بهتر است موهای زائد این ناحیه بطور کامل اصلاح شود، شستشوی زخم و یا تعویض پانسمان روزی چندین بار انجام شود تا از تجمع باکتری و ایجاد عفونت جلوگیری شود.

طبق دستور پزشک از داروهای آنتی بیوتیک و یا پمادهای موضعی برای سرعت بخشیدن به روند درمان استفاده کنید. بهداشت فردی را رعایت کنید، تا بهبودی کامل از توالت فرنگی استفاده کنید و از پوشیدن لباس های تنگ تا چند هفته بعد از جراحی خودداری کنید.

 

منبع


دوشنبه 99 اردیبهشت 15 , ساعت 12:24 عصر

به گزارش یک پزشک

با توجه به شرایط بیماری و شدت پیشرفت آن پزشک یکی از روش های جراحی برای درمان سریع این عارضه را به شما پیشنهاد می دهد که در ادامه بهترین و سریع ترین آنها را باهم بررسی می‌کنیم:

روش رابربند

یکی از روش های پرکاربرد و قدیمی برای درمان این عارضه می باشد که با قطع جریان خونرسانی به زائده هموروئیدی انجام می شود. این روش که برای درمان بواسیر داخلی مورد استفاده قرار می گیرد با انداختن یک کش لاستیکی دور هموروئید انجام می شود و کمک می کند که گردش خون به این زائده قطع شود و بعد از مدتی ازبین برود. احتمال بازگشت بیماری بعد از این روش وجود دارد اما در مواردی هم نتایج آن رضایت بخش است. روش رابربند بدون نیاز به بستری و بصورت سرپایی انجام می‌شود.

اسکلروتراپی بواسیر

این روش در واقع نوعی تزریق است که طی آن یک محلول شیمیایی را داخل زائده بواسیری تزریق می کنند تا به کوچک شدن زائده و از بین رفتن آن کمک کند. از این روش هم برای بواسیر داخلی و هم خارجی استفاده می شود اما نمی توان آن را جزء روش های جراحی دانست.

لیزر بواسیر

درمان بواسیر با لیزر یک جراحی سرپایی است که در مطب دکتر انجام می شود و نیازی به بیهوشی ندارد. این روش را می توان یکی از سریع ترین و قطعی ترین روش های درمان هموروئید دانست که در کمتر از نیم ساعت انجام می شود و مزایای فراوانی دارد. احتمال بازگشت بیماری در روش لیزر بسیار پایین است و فرد بیمار هیچ درد و ناراحتی احساس نمی کند. بعد از انجام لیزر نیازی به استراحت نیست و فرد می تواند به کارهای روزمره خود برگردد.

اگر می‌خواهید در وقت و هزینه صرفه جویی کنید و راحت از این بیماری خلاص شوید، لیزر بواسیر بهترین گزینه است.


یکشنبه 99 اردیبهشت 14 , ساعت 11:30 صبح

خون در مدفوع می تواند قرمز روشن ، تیره، سیاه و یا حتی مخفی باشد (با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیست). علل خون در مدفوع دلایل متعددی دار که در بعضی مواقع مشکل خاصی نبوده و بی ضرر تا بیماری های آزار دهنده دستگاه گوارش مانند بواسیر(هموروئید) و شقاق مقعد (شکاف دیواره مقعد) که معمولا بعلت فشار زیاد هنگام دفع مدفوع سخت که با یبوست همراه است باشد و در بعضی مواقع بیماری بسیار خطرناک و جدی مانند سرطان است. در نتیجه با مشاهده علائم خون در مدفوع باید توسط یک پزشک متخصص معاینه شوید.

خونریزی رکتال به عبور خون قرمز روشن از مقعد اشاره دارد ، که اغلب با مدفوع و / یا لخته های خون مخلوط می شود. بیشتر خونریزی های روده از روده بزرگ ، روده یا مقعد ناشی می شود و می تواند با اسهال همراه باشد. رنگ خون هنگام خونریزی اغلب به محل خونریزی در دستگاه گوارش بستگی دارد. به طور کلی ، هرچه محل خونریزی به مقعد نزدیک تر باشد ، خون قرمز روشن تر خواهد شد. بنابراین خونریزی از مقعد که در انتهای کانال روده باشد به رنگ قرمز روشن است و نشان از تازه بودن خون و طی کردن مسیر کوتاهی دارد، در حالی که خونریزی از ابتدای روده بزرگ به رنگ قرمز تیره می باشد.

از دلایل شایع خونریزی رکتوم می توان به بواسیر ، شقاق مقعد ، پروکتیت ، بیماری کرون ، دیورتیکولوزیس ، کولیت اولسراتیو ، زخم رکتوم ، پرولاپس رکتال ، کولیت ایسکمیک ، آنژیو دیسپلازی ، تروما رکتوم ، سرطان مقعد ، سرطان روده بزرگ ، عوارض پرتودرمانی و موارد دیگر اشاره کرد که در ادامه به شایع ترین دلیل آن بیماری هموروئید یا بواسیر خونی است، می پردازیم.

بواسیر یا هموروئید خونی نوعی از این  بیماری است که به یکی از علائم شایع آن یعنی خونریزی اشاره دارد. بسیاری از افراد این نوع از هموروئید را تجربه می کنند. خونریزی مقعدی مشکل شایعی است که میتواند نگرانی های مختلفی را برای بیمار ایجاد کند. در ضمن نباید از کنار این علامت به سادگی گذشت زیرا امکان دارد نشانه ای از سایر بیماری های خطرناک تر باشد. اگر با این بیماری و علائم آن آشنایی ندارید پس باما همراه باشید.

بواسیر خونی چیست؟

بواسیر یا هموروئید نوعی از بیماری های نشیمنگاه یا مقعد هستند. این بیماری در واقع واریسی شدن سیاهرگ های مقعدی است  که به معنی گشاد شدن یا تورم این سیاهرگ ها است. این بیماری می‌تواند از عوامل مختلفی  در طول زندگی سرچشمه گیرد و در صورتیکه علائم این بیماری را دارید میتوانید برای درمان بواسیر خونی به کلینیک نوین مراجعه فرمائید.

اما چنانچه بواسیر دچار خونریزی شود، یعنی سیاهرگ متورم شده در اثر عوامل مختلف آسیب دیده و پاره شده است پس بیمار بواسیر خونی را تجربه خواهد کرد.

بواسیر به طور کلی دارای دو نوع داخلی و خارجی است. که در نوع اول سیاهرگ های داخل مقعد و درون کانال مقعد و در نوع دوم سیاهرگ ها یا عروق خارج از مقعد و بر روی دریچه مقعد دچار آسیب شده اند. هم هموروئید داخلی و هم خارجی ممکن است دچار خونریزی شود و در واقع بواسیر خونی به هر دو نوع بواسیر اشاره دارد. اما در نظر داشته باشید که هموروئید خونی با هموروئید ترومبوزه متفاوت است.

علائم بواسیر خونی؟

بیماری بواسیر بسته به نوع آن علائم متفاوتی دارد. به علاوه مرحله بیماری نیز در بروز علائم و شدت آنها تاًثیر گذار است‌. خونریزی از بواسیر یکی از مهمترین علائمی است که بیمار در مراحل پیشرفته عارضه تجربه می کند. سایر علائمی که بواسیر خونی در کنار خونریزی ایجاد میکند. به این شرح است:

       
  • •  قبل از بررسی سایر علائم بگوییم که خونریزی می تواند به اشکال خون در مدفوع و یا مشاهده خون بر روی دستمال توالت نیز باشد.
  •    
  • •  درد شدید خصوصا هنگام دفع
  •    
  • •  تورم و التهاب مقعد
  •    
  • •  احساس توده ای در مقعد
  •    
  • •  بیرون زدگی های گوشتی
  •    
  • •  لمس توده ای متورم در اطراف مقعد
  •    
  • •  خارش و سوزش
  •    
  • •  خروج ترشحات از مقعد
    منبع: http://mihanblog.com/rep/13

شنبه 99 اردیبهشت 13 , ساعت 10:28 صبح

تست بیماریهای قلبی: تست فشار

پزشکان می توانند با آزمایش فشار، بیماری عروق کرونر را تشخیص دهند.

آزمایش فشار توانایی قلب فرد را در پاسخ به نیاز بدن به خون بیشتر در هنگام فشار(ورزش یا کار) اندازه گیری می کند. اندازه گیری مداوم فعالیت الکتریکی قلب (نوار ریتم EKG یا ضربان قلب) به همراه ضربان قلب و فشار خون ضبط می شود به عنوان استرس شخص (ورزش) به تدریج بر روی تردمیل افزایش می یابد. این اطلاعات نشان می دهد که چگونه قلب به خواسته های بدن پاسخ می دهد و ممکن است اطلاعاتی را برای کمک به تشخیص و درمان مشکلات ارائه دهد. همچنین می توان از آن برای دیدن تأثیرات درمانی بر روی قلب استفاده کرد.

تست بیماریهای قلبی: مانیتور هولتر

مانیتور هولتر به مدت 1 تا 2 روز بطور مداوم پوشیده می شود تا فعالیت قلب را به خوبی بررسی  کند.

بسیاری از افراد علائم متناوب مانند درد متناوب در قفسه سینه یا احساس گاه به گاه ضربان قلب خود را سریعتر یا نامنظم ضرب می کنند. با این حال ، EKG آنها هیچ تغییری را نشان نمی دهد. برای تشخیص این تغییرات متناوب ، می توان دستگاهی به نام مانیتور هولتر را برای چند روز پوشید تا عملکرد الکتریکی قلب را ثبت کند.

مانیتور هولتر شبیه به تست فشار است ، اما به مدت 1 یا 2 روز پوشیده می شود و ضبط مداوم EKG مانند فعالیت الکتریکی قلب را در طی این روزها بررسی می کند. اکثر پزشکان از بیمار می خواهند دفترچه زمانی را که انجام فعالیتهای خاصی را انجام می دهد (به عنوان مثال پیاده روی مایل با شروع از 7:20 صبح و پایان ساعت 7:40 صبح) نگه داشته و علائمی را ذکر کند (به عنوان مثال "کوتاهی تجربه شده از نفس کشیدن یا ضربان قلب سریع نامنظم در ساعت 7:35 AM "). ضبط های مانیتور هولتر می توانند براساس زمان بروز علائم خاص مورد بررسی قرار گیرند.

 

آزمایش بیماری های قلبی: تصویر برداری از قفسه سینه

تصویر برداری از  قفسه سینه می تواند به تعیین اینکه آیا قلب بزرگ شده یا مایعات در ریه ها به دلیل نارسایی قلبی وجود دارد ، کمک کند.

تصویر برداری با اشعه X قفسه سینه می تواند اطلاعات محدودی در مورد وضعیت قلب در اختیار شما قرار دهد. از اشعه X قفسه سینه استفاده می شود تا از نظر قلب و ریه ها به پزشک کمک کند تا در تعیین هرگونه ناهنجاری در پزشک کمک کند. این دو اشعه ایکس یک قلب نسبتاً طبیعی را در سمت چپ نشان می دهد. در اشعه X راست ، قلب بزرگ شده (عمدتا بطن چپ) به راحتی دیده می شود و نشان می دهد که اتاق اصلی پمپاژ قلب به طور عادی کار نمی کند. بعلاوه ، اشعه ایکس ممکن است تجمع مایع در ریه ها،بر اثر نارسایی قلبی را نشان دهد 


پنج شنبه 99 اردیبهشت 11 , ساعت 12:24 عصر

ناحیه نشیمنگاهی به دلیل حساسیت زیاد بیشتر از سایر نقاط بدن در معرض ابتلا به عفونت و بیماری ها قرار دارد. بخصوص که تجمع باکتری در این ناحیه نسبتاً زیاد است. بنابراین ابتلا به بیماریهای نشیمنگاهی اتفاقی دور از ذهن نیست.

نمی توان عارضه های مقعدی را جزء بیماری های خطرناک دانست، اما بی توجهی به درمان این بیماری ها معمولا باعث پیچیده و سخت تر شدن مراحل درمان خواهد شد. تشخیص این بیماری ها خیلی کار آسانی نیست چون بعضی از علائم در آنها مشترک اند. پیشنهاد می کنیم اگر با چنین نشانه هایی مواجه شدید، برای تشخیص بیماری خود به یک متخصص کلورکتال مراجعه کنید. 

 بواسیر یا هموروئید را می‌توان شایع ترین عارضه نشیمنگاهی دانست که بخش زیادی از افراد جامعه را درگیر می کند. رگ های طبیعی ناحیه رکتوم و مقعد، بر اثر ایجاد فشار دچار کشیدگی و تورم می شود. طبیعی است زمانیکه این رگها از حالت طبیعی خود خارج شوند، به شکل بیماری بروز می کنند. بواسیر داخلی در داخل کانال رکتوم ایجاد می شود و شاخص ترین نشانه آن مشاهده خونریزی هنگام دفع مدفوع به علت تحریک شدن این ناحیه است.

اما هموروئید خارجی در اطراف مقعد نمایان شده و باعث ایجاد برآمدگی و التهاب در این ناحیه می شود. همچنین بیمار در بواسیر خارجی متحمل درد و ناراحتی بیشتری می شود. برای تشخیص بواسیر باید به پزشک متخصص مراجعه کنید چون علائم آن می تواند مشابه با سایر بیماری های گوارشی باشد و احتمال تشخیص اشتباه برای بیمار وجود دارد. با ارائه دقیق علائم و سوابق بیماری توسط فرد مبتلا و سپس معاینه توسط پزشک، نوع بیماری تشخیص داده می شود. اما اگر هموروئید از نوع داخلی باشد، تشخیص آن کمی سخت تر است و گاهاً برای تشخیص دقیق، نیاز به آزمایشاتی مثل کولونوسکوپی است.

بعد از اینکه عارضه تشخیص داده شد، با توجه به شرایط بیماری یکی از راه های درمان بواسیر به بیمار پیشنهاد می شود. این درمان می تواند شامل عمل های جراحی و لیزر بواسیر باشد. انتخاب دکتر و محل مناسب برای درمان این بیماری یکی از فاکتورهای مهم به شمار می رود. عمل جراحی بواسیر یا هموروئید در کلینیک پایتختبا روش لیزر و تحت نظر پزشکان مجرب و کادری حرفه ای انجام می شود و این مرکز همواره آماده ارائه خدمات درمانی به بیماران می باشد.

 

مشاهده ادامه مطلب


<      1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ