سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اندیشه آینه‏اى است تابناک ، و پند روزانه ترساننده‏اى از غل و غش پاک ، و تو را در ادب کردن نفس بس که دورى کنى از آنچه نپسندى از دیگر کس . [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 100 خرداد 2 , ساعت 2:3 عصر
علائم بواسیر خونی و بهترین روش‌های درمان این بیماری

بواسیر خونی نوعی از هموروئید است که منظور از آن ترشح خون از نواحی ترومبوزه شده، می‌باشد. به طور کلی هموروئید را می‌توان واریسی شدن یا تورم عروق در ناحیه مقعد، در اثر وارد آمدن فشار تعریف نمود. این بیماری عارضه نسبتاً شایعی است و در برخی موارد دچار خونریزی می شود.

بواسیر خونی چیست؟

انواع بواسیر

همان طور که ذکر کردیم منظور از هموروئید تورم عروق است، این بیماری درجات مختلفی را شامل شده و در برخی موارد دچار بیرون زدگی یا ترومبوزه می شود، و در این حالت احتمال آسیب به این عروق در اثر عوامل مختلفی مانند عبور مدفوع افزایش یافته که این امر خونریزی از آن یا پدید آمدن بواسیر خونی را در پی دارد. خونریزی از بواسیر معمولاً پس از اجابت مزاج روی میدهد، این نوع هموروئید خطرناک تر است چرا که می‌تواند عوارض دیگری از جمله کم خونی یا آنمی را در پی داشته باشد.

علائم و نشانه‌های بواسیر خونی

بواسیر خونی و ترومبوزه تشخیص راحت تری داشته و علائم بیشتری را ایجاد می نماید. اما از آنجایی که سایر بیماری های گوارشی مانند سرطان علائمی مشابه با هموروئید ایجاد می کنند، لازم است برای تشخیص دقیق تر با پزشک مشورت نمایید. علائم این عارضه به این شرح است :

  • مشاهده خون روشن در مدفوع یا خون بر روی دستمال توالت
  • احساس درد مقعد که با دفع افزایش می یابد.
  • سوزش و خارش مقعد
  • التهاب و تورم مقعد
  • لمس زائده و بیرون زدگی از مقعد
  • ترشحات مخاطی
  • احساس دفع ناکامل مدفوع

چگونگی درمان خونریزی بواسیر

درمان این عارضه اغلب با روش‌های خانگی صورت می گیرد اما در مواردی که بواسیر خونی باشد، یعنی بیماری وارد مرحله جدی تری شده و به سبب خونریزی نیاز به درمان در آن شدت می‌یابد. زیرا که در این حالت بیمار خون زیادی را از دست داده و احتمال ابتلا به کم خونی و عوارض آن در وی شدت می یابد. برخی از روش های درمان این بیماری به این شرح است :

درمان دارویی

استفاده از درمان‌های دارویی را نمی‌توان به عنوان روش قطعی معرفی نمود اما این روش می تواند به بهبود علائم این عارضه و نیز پیشگیری از عفونت آن کمک نماید. داروهای که برای درمان بواسیر خونی تجویز می شوند، به این شرح است :

 

ادامه مطلب در کلینیک مهنا


<      1   2      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ