سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش به فراوانی آموختن نیست، بلکه نوری است که در دل آنکه خدا هدایتش را بخواهد، می تابد . پس هرگاه در پی دانش بودی، ابتدا جوهره بندگی را در جانت بجوی و با به کار بستن دانش آن را به دست آور و فهم را از خدا بطلب تا به تو بفهماند . [امام صادق علیه السلام]
 
دوشنبه 103 فروردین 20 , ساعت 2:2 عصر

What is dietary fiber

فیبر غذایی فوق العاده برای سلامتی و تندرستی مفید است. نقش مهمی در عملکردهای مختلف بدن ایفا می کند و فواید زیادی برای سلامتی دارد. گنجاندن انواع غذاهای غنی از فیبر در رژیم غذایی روزانه می تواند به شما کمک کند از این مزایا بهره مند شوید و از سلامت جسمی خود حمایت کنید.

مصرف فیبر محلول و نامحلول از منابعی مانند میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات، آجیل و دانه ها بسیار مهم است تا اطمینان حاصل شود که تعادل خوبی از انواع فیبر دریافت می کنید. اگر نگرانی‌های رژیم غذایی یا شرایط سلامتی خاصی دارید، توصیه می‌شود با یک متخصص تغذیه ثبت‌شده برای راهنمایی شخصی در مورد نیازهای فیبر خود مشورت کنید.

فواید فیبر خوراکی چیست؟

فیبر رژیمی جزء ضروری یک رژیم غذایی سالم است و فواید بیشماری برای سلامت کلی دارد. در اینجا برخی از مزایای کلیدی گنجاندن فیبر رژیمی در غذاهای روزانه شما آورده شده است:

  • بهبود سلامت دستگاه گوارش: فیبر با افزایش حجم مدفوع و کمک به عبور آن از دستگاه گوارش به حرکات منظم روده کمک می کند و از یبوست جلوگیری می کند. همچنین می تواند به پیشگیری یا کاهش مشکلات رایج گوارشی مانند سندرم روده تحریک پذیر (IBS) و دیورتیکولوز کمک کند.
  • مدیریت وزن: غذاهای با فیبر بالا سیرکننده‌تر هستند و می‌توانند به شما کمک کنند برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید، که ممکن است با کاهش کالری دریافتی به مدیریت وزن کمک کند. غذاهای غنی از فیبر اغلب کالری کمتری دارند و می توانند به کنترل گرسنگی و کنترل هوس های مختلف کمک کنند.
  • کنترل قند خون: فیبر محلول که در غذاهایی مانند جو، حبوبات و میوه ها یافت می شود، می تواند به کاهش سرعت جذب قند و بهبود سطح قند خون کمک کند. این می تواند برای افراد مبتلا به دیابت یا کسانی که در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند مفید باشد.
  • سلامت قلب: فیبر با کمک به کاهش سطح کلسترول LDL (بد) و بهبود سلامت کلی قلب با کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط است. رژیم های غذایی با فیبر بالا با کاهش خطر حوادث قلبی عروقی مانند حملات قلبی و سکته مرتبط است.
  • بهبود سلامت روده: فیبر به عنوان یک پروبیوتیک عمل می کند، باکتری های مفید روده را تغذیه می کند و میکروبیوم روده سالم را ارتقا می دهد. یک میکروبیوم متنوع و سالم روده با مزایای سلامتی مختلفی از جمله عملکرد بهتر سیستم ایمنی و کاهش التهاب همراه است.
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن: رژیم غذایی سرشار از فیبر با کاهش خطر بیماری های مزمن مانند دیابت نوع 2، برخی سرطان ها (مانند سرطان روده بزرگ) و چاقی مرتبط است. غذاهای غنی از فیبر دارای مواد مغذی هستند و می توانند به سلامت و تندرستی کلی کمک کنند.

برای بهره مندی از مزایای فیبر رژیمی، هدف قرار دادن انواع غذاهای غنی از فیبر مانند میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات، آجیل و دانه ها را در رژیم غذایی روزانه خود داشته باشید. مطمئن شوید که مصرف فیبر خود را به تدریج افزایش دهید و مقدار زیادی آب بنوشید تا از ناراحتی گوارشی جلوگیری کنید. برای توصیه های شخصی در مورد گنجاندن فیبر در رژیم غذایی خود با یک متخصص تغذیه ثبت شده مشورت کنید.

https://irotime.com/markets/20646-what-is-dietary-fiber-and-in-what-foods-is-it/

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ