سفارش تبلیغ
صبا ویژن
«بهترین های امّت من، کسانی هستند که چون گرفتار بلای الهی شوند، پاکدامنی ورزند» . [ابن عبّاس ـ به نقل از رسول خدا ـ]
 
چهارشنبه 102 شهریور 29 , ساعت 12:30 عصر

فیستول، نوعی بیماری عفونی آبسه ای است که از پدید آمدن مجرای باریک و عفونی بین دو عضو به وجود می آید و بافت آنها را جدا می کند.
شایع ترین نوع این بیماری فیستول مقعدی بوده که اصلی ترین دلیل به وجود آمدن آن اتصال یک سر مجرا به غدد درون مقعد و یک سر آن به بیرون پوست می باشد. همانطور که گفته شد این مجرا درون بافت بدن ایجاد می شود و درمان آن تنها توسط عمل جراحی یا استفاده از لیزر و تخلیه عفونت صورت می گیرد.
به کارگیری درمان فیستول با روش انجام عمل جراحی از دیرباز وجود داشته و همچنان درحالیکه روش های نوین و امن تری چون لیزر به وجود آمده پابرجاست. درمان فیستول به وسیله عمل جراحی علاوه بر هزینه های بالاتر نسبت به لیزر، بسیار دردناک بوده و ریسک به وجود آمدن مجدد بیماری را به همراه دارد. بنابراین می توانید با کمی مطالعه و تحقیق بهترین شیوه درمان را انتخاب کنید.

لیزر علاوه بر مزایایی که برای بیمار به همراه دارد، از هزینه کمتری برخوردار بوده و دوران نقاهت کوتاهی دارد. بنابراین بیمار می تواند به راحتی و سریع به محل کار خود بازگشته و به مراقبتهای ویژه کمتری نیاز دارد.

هزینه عمل فیستول بر چه اساس تعیین می شود؟

برآورد هزینه های عمل فیستول اول از همه بر اساس شدت پیشرفت بیماری و عمق آن محاسبه میگردد. هنگامی که پزشک معالج شما را معاینه و آزمایشات شما را بررسی می کند، عمق و شدت بیماری مشخص می شود و می توان هزینه عمل فیستول را برآورد نمود.

البته پارامترهای دیگری در تعیین هزینه عمل جراحی فیستول نیز وجود دارند که برخی از آنها عبارت اند از:
نوع کلینیک یا بیمارستانی که به آن مراجعه می کنید.

  • تجهیزات و شیوه درمانی آنها
  • قرارداد بیمه
  • مدت زمان بستری بودن بیمار(در صورت انجام عمل جراحی در بیمارستان)
  • سختی عمل (وابسته به تعداد فیستول ها)
  • هزینه پزشک بیهوشی (در صورت بیهوشی و انجام عمل جراحی در بیمارستان)

عمل فیستول کم هزینه تر است یا لیزر فیستول؟

طبیعتا درمان فیستول مقعد با لیزر بسیار کم هزینه تر از جراحی و دیگر روشها می باشد. چرا که هزینه انجام جراحی در بیمارستان چه دولتی و چه خصوصی به دلیل بستری شدن بیمار در بیمارستان بالاتر است.
برای مثال برای انجام عمل جراحی یک روز قبل با به بیمارستان مراجعه نماید و بستری شود. عمل نیز به صورت بیهوشی انجام می شود که علاوه بر سخت و دردناک بودن، هزینه بیهوشی نیز به آن اضافه می گردد.
و همچنین پس از انجام جراحی نیز فرد مرخص نشده و ممکن است یک روز در بیمارستان بستری شود. همچنین روشهای درمان خانگی فیستول که با اتلاف وقت و حاد شدن بیماری همراه هستند، موجب گسترش بیماری و در نتیجه سخت شدن عمل می شوند.
اما لیزر فیستول مقعد بسیار آسان بوده و نیاز به بستری شدن و متقبل شدن هزینه های بیهوشی و اتاق عمل را ندارد. همچنین شما می توانید با مشاهده انواع عکس فیستول مقعدی و شکل درمان شده آنها از نحوه درمان با لیزر و بعد از آن مطلع شوید.

 

بیمه هزینه لیزر آبسه مقعدی را پوشش می دهد؟

به دلیل اینکه لیزر فیستول یک عمل سرپایی بوده و بیمار زیر 6 ساعت درمان میگردد و همچنین نیاز به بستری شدن ندارد، بیمه آن را پوشش نمی دهد. و بیمار باید هزینه درمان را خود متقبل شود. البته در برخی موارد مانند بیمه تکمیلی، بیمه بخشی از مبلغ را پس از ارائه مدارک به بیمار باز می گرداند. اما این موضوع نیز به بیمارستان یا کلینیکی که به آن مراجعه کرده اید وابسته است.
برای اطمینان حاصل شدن از روند پرداخت هزینه لیزر فیستول در کلینیک نشیمنگاه می توانید با ما تماس بگیرید.

هزینه درمان فیستول با لیزر در کلینیک نشیمنگاه

کلینیک نشیمنگاه با داشتن کادر مجرب، متخصصان با تجربه و به روز ترین متد درمان یکی از معتبر ترین مراکز درمان فیستول در تهران میباشد.
از آنجایی که درمان بیماران تنها در یک جلسه و یک ساعت انجام می شود، در کاهش هزینه ها نقش بسیار زیادی ایفا می کند.
همانطور که گفته شد، هزینه ها پس از بررسی آزمایشات و معاینه امکان پذیر است. اما شما عزیزان می توانید با برقراری ارتباط و یا مراجعه حضوری نسبت به معاینه و دانستن هزینه درمان فیستول با لیزر اقدام نمایید.


یکشنبه 102 شهریور 26 , ساعت 1:48 عصر

بسیاری از خانمها دچار دل پیچه و اسهال اوایل بارداری می شوند که یکی از عوارض رایج در این دوران حساس می باشد. البته که احتمال یبوست در بارداری در خانمها بیشتر است تا اسهال چراکه با رشد جنین فضای شکم برای اعضا و اندام داخلی بدن کوچک شده و ممکن است یبوست را به وجود آورد.
اسهال در بارداری معمولا طبیعی بوده و به دلایلی چون تغییرات هورمون، تغییرات عادات غذایی باشد. با این حال حتی ممکن است اسهال به بارداری مربوط نباشد و در اثر یک اختلال گوارشی، روده ای یا حتی ویروسی به وجود آید؛ درست مانند زمانی که فرد باردار نیست.

علت اسهال در بارداری چیست؟

همانطور که گفته شد، اسهال در بارداری در اثر عوامل زیادی در افراد و به خصوص خانمهای باردار رخ می دهد. تغییرات رژیم غذایی، تغییرات عادات روزانه، سنگین شدن وزن، مشکلات گوارشی که برای افراد به وجود می آید، حساسیت های غذایی، تغییرات هورمونی که موجب بروز یبوست یا اسهال در بارداری می شوند از اصلی ترین علتهای بروز اسهال و دل پیچه در بارداری هستند.
بنابراین اسهال در بارداری برخلاف تصورات و نگرانی های خانمهای باردار موجب سقط جنین نشده و عوارضی برای جنین ندارد.
در ادامه با برخی از علتهای اصلی بروز اسهال آشنا خواهیم شد:

اختلال روده

اختلالات روده ای چه در افراد غیر باردار و چه در خانمهای باردار یک عارضه رایج می باشد که در اثر عوامل مختلفی پدید می آید. برای مثال وجود بیماری های کرون، کولیت، سلیاک، سندرم روده تحریک پذیر و اختلال جذب می توانند از علتهای بروز اسهال در بارداری باشند. همچنین در برخی موارد افراد به دلیل رشد بیش از حد باکتری های روده کوچک یا حتی ابتلا به یک ویروس به اسهال دچار می شوند.

عفونت

عفونت های روده ای دیگر علل بسیار شایع در زنان باردار می باشد که موجب اسهال عفونی در خانمهای باردار می شود. افراد مبتلا به عفونت های روده ای علائم دیگری همچون مدفوع خونی، تهوع و استفراغ را همراه با اسهال تجربه میکنند که موجب نگرانی در افراد و به خصوص زنان باردار می شود.

سایر عوامل

عوامل دیگری در نتیجه تغییرات هورمونی در زنان موجب بروز اسهال و دل پیچه می شوند. این حالت ممکن است در دوران عادت ماهانه نیز در زنان رخ دهد که کاملا طبیعی و وابسته به سیستم بدنی هر فرد متفاوت است. پروستاگلاندین یکی دیگر از عوامل ابتلا به اسهال در بارداری می باشد که به انقباض رحم کمک می کند. اما در مقابل این هورمون موجب تسریع دستگاه گوارش شده و سرعت حرکت غذا را در دستگاه افزایش میدهد. این مسئله یکی از اصلی ترین عاملان اسهال در سه ماه اول بارداری به شمار می رود.
همچنین برخی از دیگر علت های بروز اسهال در بارداری عبارت اند از:

  • حساسیت های غذایی که به دلیل رعایت رژیم غذایی خاص یا مصرف برخی مواد غذایی در اثر ویار بارداری
  • مصرف ویتامین جهت تقویت سیستم ایمنی بدن مادر و جنین
  • استرس و اضطراب
  • عدم تحمل مواد غذایی در بدن
  • مسمومیت غذایی یا ویروس معده
  • عوارض برخی از داروهای تجویزی

علائم دل پیچه و اسهال در بارداری

علائم اسهال در بارداری به طور کلی مشابه سایر افراد و مشابه زمان غیر بارداری فرد می باشد؛ با این تفاوت که به دلیل خاص بودن شرایط بیمار، ممکن است همراه با استرس و اضطراب باشد. به طور کلی برخی از علائم اسهال در اوایل بارداری عبارت اند از:

  • دل پیچه و دل درد شدید (گرفتگی شکم)
  • تهوع و استفراغ
  • نفخ و گاز معده
  • غلظت ادرار
  • احساس ضعف و بی حالی
  • مشاهده عفونت یا خون در مدفوع

پیشگیری

پیشگیری از این عارضه بسیار راحت می باشد هرچند که اگر اسهال در اثر تغییرات هورمونی یا عوامل مربوط به بارداری باشد به سختی میتوان آن را کنترل نمود و حتما باید به پزشک مراجعه نمود.
اما برخی از راهکارهای موقت عبارت اند از:

  • عدم استفاده از غذاهای فست فود، حاوی ادویه زیاد،
  • عدم مصرف شیرینی جات و قند
  • پرهیز از مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین و نوشیدنی های گازدار مانند نوشابه و..
  • از مصرف غذاهای خام یا نشسته حتما خود داری کنید
  • برنامه غذایی مرتب و خاص داشته باشید
  • نوشیدن آب و هیدراته نگه داشتن بدن در مقابل بی آبی بدن (به دلیل از دست دادن حجم آب دربدن)
  • اگر در دوران بارداری بدن شما به هر ماده غذایی واکنش نشان می دهد، برای مصرف آن با پزشک مشورت کنید

عوارض اسهال در بارداری

اسهال در بارداری تا زمانی که ناشی از عفونت یا مشکل حادی چون انسداد روده نباشد، خطرناک نیست. اما زمانی که فرد دچار یک بیماری جدی مانند انسداد می شود، به گونه ای که مدتی اجابت مزاج نداشته باشد و ناگهانی دچار اسهال شود؛ خطرناک است.
همچنین در مقابل اصلی ترین خطر اسهال در بارداری یعنی سقط جنین که با اسهال امکان پذیر نیست، بیماری های مقعدی از اصلی ترین عوارض اسهال می باشند.

 

درمان خانگی اسهال در بارداری

روشهای درمان خانگی اسهال در بارداری می تواند یک روش مناسب و بی خطر و برای کنترل اسهال در هفته های اول بارداری باشد. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که این روش موقتی بوده و در صورت تداوم اسهال بیشتر از یک هفته می بایست حتما به متخصص مراجعه کنید.
اگر به دنبال یک روش درمان خانگی اسهال می باشید یا این سوال برایتان پیش می آید که برای اسهال بارداری چی بخورم؟ موارد زیر را مطالعه کنید که عبارت اند از:

  • مصرف مواد غذایی و برخی خوراکی های ملایم که موجب بهبود سیستم گوارش می شوند مانند موز، کته و ماست، سیب زمینی آب پز و…
  • پرهیز از مصرف نوشابه و نوشیدنی های گازدار
  • از پروبیوتیک ها در مواد و رژیم غذایی خود استفاده کنید
  • اگر داروی خاصی مصرف می کنید آن را به پزشک در میان بگذارید
  • مصرف فیبر که شامل میوه و سبزیجات تازه می شود را فراموش نکنید

شنبه 102 شهریور 18 , ساعت 3:51 عصر

آیا تا به حال دچار خونریزی بواسیر شده اید؟ یا برایتان سوال است که آیا بواسیر خونی خطرناک است؟ اگر به هموروئید مبتلا هستید و دچار مشاهده خون یا خونریزی از آن شده اید با ما همراه باشید. بواسیر خونی یکی از انواع هموروئید است که در صورت فشار آمدن به عروق ناحیه، رگ های مقعد متورم می‌شوند و علائمی از جمله درد، خونریزی و خارش را به همراه دارد. در این مطلب با نوع دقیق بواسیر خونی، علائم، علتها و شیوه های پیشگیری از این بیماری آشنا شده و همچنین بهترین شیوه درمان آن را خواهید شناخت.

بواسیر خونی چیست؟

به طور کلی بواسیر خونی یکی از انواع بیماری هموروئید است که در آن رگ های متورم شده ناشی از بواسیر دچار تجمع خون و در نتیجه ترومبوزه یا هموروئید خونی می شود. هموروئید خونی نوعی حاد تر از بواسیر معمولی بوده و می بایست سریعا تحت معالجه قرار گیرد. عدم درمان این عارضه و بی توجهی به روشهای درمانی آن می تواند افراد را در معرض کم خونی قرار داده و با خطرات جدی رو به رو کند.
این بیماری دارای علائم دردناک بوده و خطراتی چون ابتلا به کم خونی را به همراه آورده و نیازمند درمان فوری بواسیر می باشد. بنابراین می توان گفت هموروئید خونی یکی از انواع حاد و خطرناک بواسیر می باشد.

علائم هموروئید خونی

با توجه به نوع هموروئید، این بیماری می تواند علائم مختلفی داشته باشد. به طور مثال، افرادی که هموروئید خونی داخلی دارند، درد کمتری نسبت به افرادی که هموروئید خارجی دارند تجربه میکنند، ولی در زمان دفع مدفوع علائمی مانند: خارش، سوزش، درد و خونریزی مقعدی را تجربه می کنند. همچنین علائم بواسیر خونی همانند هموروئید از نوع معمولی بوده با این تفاوت که خونریزی ناشی از آن شدت بیشتری به همراه دارد.
بنابراین بطور کلی بواسیر خونی داخلی یا خارجی دارای علائم زیر هستند:

  • خارش شدید در ناحیه وجود زائده
  • درد ناشی از بواسیر خونی
  • خونریزی شدید هنگام اجابت مزاج از مقعد
  • سوزش
  • تورم در ناحیه مقعد
  • گوشت بیرون زده از مقعد
  • ترشح مقعدی
  • احساس دفع ناکامل مدفوع

علت ابتلا به هموروئید خونی چیست؟

فشار و کشش بیش از حد رگ های ناحیه مقعد موجب خونریزی بواسیر خونی خارجی و داخلی می شود که اصلی ترین علت هموروئید خونی به شمار می رود.
این فشار می تواند ناشی از یبوست، اضافه وزن، بارداری و اسهال مزمن به وجود آید. یبوست و دفع مدفوع همراه با فشار موجب آسیب دیدن سطوح عروقی و پوست می شوند. این عارضه هم در بواسیر داخلی، هم خارجی و حتی بواسیر ترومبوزه رخ میدهد. همچنین می توان ب دلیل فشار فراوان بر ناحیه مقعد و رکتوم می توان گفت همورئید خونی در زنان باردار بیشتر به چشم خورده و از علائم بیشتری برخوردار هستند.
برخی از علتهای ابتلا به بواسیر خونی عبارت اند از:

  • یبوست
  • جا به جایی اجسام سنگین
  • رژیم غذایی نامناسب
  • بی تحرکی
  • اضافه وزن
  • بارداری یا زایمان سخت
  • زور زدن هنگام اجابت مزاج
  • رابطه جنسی مقعدی

انواع هموروئید خونی

به طور کلی بواسیر به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می شود. بواسیر خونی نیز می تواند از نتیجه خونی شدن عروق هموروئید خارجی یا داخلی پدید آید.
پس به این نکته پی خواهیم برد که بواسیر خونی نیز به دو نوع داخلی و خارجی دسته بندی می شوند که هرکدام علائم متفاوتی به همراه دارند.

بواسیر خونی داخلی 

در نوع بواسیر داخلی، عروق درون مقعد یا راست روده متورم شده و سبب بروز بواسیر می شود. از این رو بیمار علائمی از جمله برآمدگی در ناحیه مقعد مشاهده نخواهد کرد. همچنین خونریزی ناشی از بواسیر خونی داخلی بدون درد می باشد. اما خطراتی چون ابتلا به کم خونی را برای فرد بیمار به وجود می آورد. هموروئید داخلی دارای چهار گرید از خفیف تا حاد می باشد که می توانید در ادامه لینک زیر با آن آشنا شوید.

بواسیر خونی خارجی 

بواسیر خونی خارجی هنگامی ایجاد می شود که رگ های متورم شده، خارج از مقعد به وجود می آید. این نوع از بواسیر دارای علائم و درد بیشتری بوده و به دلیل تجمع خون در زیر پوست، درد بیشتری را به همراه می آورد. علائم بواسیر خونی خارجی چندان متفاوت نبوده و تنها تفاوت آن در خونریزی و حاد بودن آن می باشد.

چه افرادی در معرض ابتلا به این بیماری هستند؟

به طور کلی خطر ابتلا به بواسیر خونی در همه افراد یکسان است. اما افراد دارای هموروئید که نسبت به درمان آن اقدامی نکرده اند بیشتر از دیگر افراد در معرض ابتلا به هموروئید خونی قرار می گیرند.

بنابراین برخی از این افراد عبارت اند از:

  • خانمهای بادرای
  • افراد داری یبوست های مزمن و حاد
  • افراد مبتلا به اسهال مکرر یا بیماری های گوارشی که منجربه اختلال مدفوع می شوند
  • سالمندان که از سیستم بدنی ضعیف تری برخوردار هستند
  • افرادی که دارای هموروئید داخلی یا خارجی هستند اما برای درمان آن اقدامی نکرده اند

انواع روش های درمان بواسیر خونی

درمان این بیماری به روش های متعددی صورت می گیرد. اصلی ترین و بهترین شیوه درمان بواسیر با لیزر می باشد که نسبت به دیگر شیوه های درمانی چون جراحی استاپلر و رابرند است. لیزر یکی از نوین ترین روشهای درمان بواسیر خونی می باشد که امروزه مورد استفاده پزشکان و بیماران قرار میگرد. علاوه بر آن انجام جراحی و دیگر روشها گاهی خطرناک بوده و نتیجه دلخواه را به بیمار نمی دهد.

درمان و جراحی با لیزر

درمان بواسیر خونی با لیزر به صورت سرپایی و بدون نیاز به بیهوشی بوده و در زمانی حدود 30 دقیقه به اتمام میرسد. روش کار لیزر به این صورت است که با تاباندن اشعه لیزر به رگهای آسیب دیده، خونریزی شده و علاوه بر آن از بروز دوباره این بیماری جلوگیری می کند. می توان گفت این روش بهترین شیوه درمان بواسیر خونی میباشد که در کمترین زمان عارضه را به طور کامل از بین می برد.

https://clinicjarahi.ir/bloody-hemorrhoids/


شنبه 102 شهریور 11 , ساعت 11:51 صبح

لیزر درمانی یکی از جدیدترین روش هایی است که دانش پزشکی به بشر ارائه کرده است. روشی بی خطر و بدون عارضه که می تواند سینوس پیلونیدال را برای همیشه درمان کرده و در کمترین زمان ممکن و با کمترین عارضه ریشه کن کند.

در زیر مزایای لیزر کیست مویی را به شما خواهیم گفت تا بهتر با این روش درمانی آشنا شوید.

  • لیزر درمانی نیازی به بیهوشی عمومی ندارد و بیمار فقط تحت بی حسی موضعی است.
  • با این روش درمانی نیازی به ایجاد برش های عمیق نیست.
  • این روش با کمترین خونریزی و درد همراه است.
  • از آنجایی که در این روش زخم باز و عفونی وجود ندارد، نیازی به تعویض مکرر پانسمان نیست.
  • نیازی به بستری شدن بیمار ندارد و پس از آن بیمار بلافاصله مرخص می شود و نمی تواند زندگی روزمره خود را شروع کند.احتمال بازگشت کیست مویی در این روش بسیار کم است.

کیست پیلونیدال یا سینوس پیلونیدال (به انگلیسی: pilonidal cysts) یک کیسه کوچک پوستی حاوی مو در قسمت پایین کمر است. این بیماری در جنگ جهانی دوم به نام بیماری رانندگان جیپ() معروف بود. این کیست به صورت یک منفذ پوستی کوچک نمایان شده و گاهی چیزی بیش از یک فرورفتگی حاوی چند موی پیچیده نیست. بیماری پیلونیدال به شکل یک آبسه حاد یا سینوس تخلیه شونده در ناحیه ساکرو کوسیکس بروز می‌کند.

مراقبت های بعد از لیزر کیست مویی بدون جراحی

تا عمل سینوس پیلونیدال نتیجه بهتر و موفقیت آمیزی داشته باشد و عوارض ناشی از عمل را به حداقل برساند.

نکات و توصیه های زیر برای مراقبت های بعد از عمل کیست مویی باید رعایت شود:

  • در طول روز به اندازه کافی استراحت کنید.
  • پیاده روی روزانه داشته باشید و مقدار آن را هر روز افزایش دهید.
  • از نشستن طولانی مدت بخصوص روی سطوح سخت خودداری کنید.
  • از ورزش های سنگین و بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.
  • حتما روزانه استحمام کنید و بعد از شستشو زخم را کاملا خشک و تمیز کنید.
  • از یک رژیم غذایی مغذی سرشار از منابع غنی از فیبر مانند میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کنید.
  • روزانه 8 تا 9 لیوان آب بنوشید.
  • زخم خود را هر روز با آب گرم و شامپو بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید.
  • پانسمان را مرتباً عوض کنید.

 


دوشنبه 102 شهریور 6 , ساعت 4:0 عصر

برخی از آقایان با نگرانی درباره سایز و اندازه طبیعی آلت تناسلی دچار ضعف اعتماد به نفس هستند؛ این نگرانی طبیعی بوده و در برخی افراد و بخصوص نوجوانان بسیار رایج است. در این مطلب درباره آلت تناسلی، بدنه و اعضای خارجی آن و بیماری های رایج در دستگاه تناسلی مردان مطالعه خواهیم نمود.

آلت تناسلی مردان

آلت تناسلی مردان یا به انگلیسی penis به دستگاهی پیچیده با وظایف متعددی چون خروج ادرار، برقراری رابطه جنسی و تولید اسپرم گفته می شود. آلت تناسلی بر خلاف دستگاه تناسلی زنانه خارج از بدن مردان قرار گرفته و شامل بخشهای متعدد است. البته باید گفت خارج بودن دستگاه به این معنا نیست که تمامی اجزا بیرون بوده و به داخل بدن مرتبط نیست.
آلت تناسلی مردان دارای بخش هایی است که در صورت تحریک، خون درون آن جریان یافته و دچار تغییر حالت آن می شود. این تغییر حالت شامل سفت شدن و بزرگتر شدن آلت تناسلی بوده و آن را به صورت عمودی در می آورد.

آلت تناسلی کوچک یا میکرو پنیس

کوچکی آلت تناسلی درمردان یک دغدغه ذهنی است که تصور میکنند کوچک بودن آلت تناسلیشان موجب کاهش کیفیت رابطه جنسی آنها می شود؛ همچنین بهتر است بدانید جمع شدن یا کوچک شدن آلت تناسلی مردان یک مشکل قابل حل می باشد. افرادی که از سایز آلت تناسلی خود راضی نیستند، می توانند با روشهای مختلفی مشکل کوچکی آلت را حل کنند. این عارضه گاهی ناشی از کمبود تستسترون در کودکان و نوزادان بوده که با روش تزریق تسترون قابل رفع است. در بزرگسالان نیز روشهای مشابه مانند تزریق تستسترون، جراحی و … برای بزرگ کردن آلت تناسلی وجود دارد.

عوارض کوچکی الت

کوچک بودن آلت تناسلی از اندازه طبیعی و نرمال، عوارض زیادی به همراه دارد. بیشتر افراد در اولین نظر به کاهش کیفیت رابطه جنسی می پردازند اما این عارضه عوارض دیگری مانند دشواری ادرار کردن به همراه دارد.

برخی از عوارض کوچک بودن الت تناسلی عبارت اند از:

  • کم بودن امکان لقاح
  • مشکل جنسی و کاهش اعتماد به نفس
  • آسیب روحی و روانی
  • مشکل دفع ادرار

ساختار آلت تناسلی

ساختار آلت تناسلی مردان مانند زنان پیچیده نبوده و از یک بدنه و دو بیضه تشکیل شده؛ بخش خارجی آن یا آلت مردی شامل: پایه، بدن، نوک آلت، سوراخ مجرای ادرار، بیضه ها و بخش داخلی آن شامل: مجرای انزالی، کیسه منی، غده پروستات و غدد پیازی. در ادامه با برخی از بخش های اصلی این اندام آشنا و به کاربرد هرکدام خواهیم پرداخت.

بدنه آلت

به طور کلی بدنه آلت تناسلی پیچیدگی دستگاه تناسلی زنانه را ندارد و به طور کلی بخش خارجی آن از دو قسمت کیسه بیضه و خود آلت تناسلی تشکیل شده. این بدن آلت عضوی بدون غضروف و استخوان می باشد که در اثر تحریک خون درون آن جریان یافته و آن را دچار برانگیختگی می کند . این برانگیختگی نیز موجب سفت شدن آلت تناسلی (به شکل لوله ای) می شود.
هنگامی که مرد به ارگاسم یا انزال برسد منی ساخته شده در کیسه های بیضه، از آلت خارج شده و بعد از آن آلت تناسلی حالت اولیه خود را به دست می آورد.

ختنه گاه

ختنه گاه یا همان کلاهک آلت به ابتدایی ترین بخش آلت و دستگاه تناسلی مردان گفته می شود. به طور کلی و طبیعی پوستی روی آن را می پوشاند که به نوعی سبب محافظت از آن است. در اسلام بریدن این پوست جزو واجبات دین بوده و باید آن را برداشت. این عمل ختنه نامیده می شود.

فرنولوم

فرنولوم یا همان لگام محل اتصال کلاهک آلت تناسلی به بدنه آن است. این بخش یکی از حساس ترین نقاط دستگاه بوده و در زیر آلت تناسلی قرار دارد.

کیسه بیضه

کیسه بیضه در مردان دقیقا زیر آلت تناسلی قرار گرفته و جنس ماهیچه ای دارد. این کیسه وظیفه نگهداری بیضه را داشته و نقش تولید اسپرم را اجرا می کند. بیضه ها نیز قابلیت ارتجاعی داشته و با گرم شده هوا آویزان می شود همچنین زمانی که بیضه ها خنک باشند یا فرد احساس سرما کند به سمت بدن جمع می شوند.

مقعد

مقعد نیز اصلی ترین عضو برای خروج مدفوع است که در بدن همه خانمها و آقایان و حتی حیوانات نیز مشترک است. این ناحیه دارای اعصاب فراوان بوده که به همین منظور بیشتر افراد حین برقراری رابطه جنسی از مالش این ناحیه لذت میبرند. عدم رعایت نکات بهداشت یا رفتاری سبب بروز بیماری های مقعدی در افراد شده و آنهارا تحت تاثیر قرار می دهد. زگیل مقعد، گشادی مقعد، بواسیر یا شقاق از جمله این بیماری ها هستند.

چه موقع آلت تناسلی کوچک است؟

به طور کلی اندازه نرمال آلت تناسلی بیشتر از 9 سانتی متر شناخته می شود به این دلیل که طول دهانه رحم 10 الی 13 سانت است. زمانی که آلت تناسلی مرد کمتر از 9 سانتی متر (در حالت نعوظ ) باشد، می توان گفت فرد دچار عارضه کوتاهی آلت تناسلی بوده و می بایست تحت درمان قرار گیرد.
جهت درمان تمامی عارضه های ناشی از بیماری های مردانه یا کوتاهی آلت تناسلی فرد با مراجعه به اورولوژیست تحت درمان قرار گیرد. همچنین در برخی افراد چاق، به دلیل انباشته شدن بافت چربی به دور آلت تناسلی، موجب کوچک به نظر رسیدن آلت شده و اعتماد به نفس فرد را تحت تاثیر قرار می دهد.

علاوه بر آن علت بزرگی دستگاه تناسلی مردان را نیز می توان عوامل وراثتی یا ژنتیک دانست که غیر قابل تغییر هستند.

https://clinicjarahi.ir/penis/


   1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ