سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بیازماى تا دشمن آن گردى ، [ و بعضى این جمله را از رسول خدا ( ص ) روایت کرده‏اند : و آنچه تأیید مى‏کند از سخنان امیر مؤمنان ( ع ) است روایت ثعلب از ابن اعرابى است که مأمون گفت : اگر على ( ع ) نگفته بود « اخبر تقله » مى‏گفتم « أقله تخبر » . ] [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 102 خرداد 28 , ساعت 1:48 عصر

دوره نقاهت بعد از عمل شقاق چند روز است؟

پاسخ این سوال رابطه مستقیمی با نوع و روش جراحی دارد. به طور مثال اگر جراحی شقاق با لیزرانجام شود، سرپایی است و بیمار بلافاصله بعد از عمل مرخص خواهد شد و تنها به یک روز استراحت در منزل نیاز دارد و از فردا می‌تواند کارهای روزمره را از سر بگیرد.

 

اما اگر جراحی با روش‌های سنتی انجام شود، اغلب افراد پس از یک الی دو هفته می‌توانند به کارهای روزمره خود باز گردند، اما دوره نقاهت پس از عمل شقاق در حدود 6 هفته تعیین شده است. رعایت نکات مراقبتی می‌تواند طول این دوره را کاهش داده و سبب نتیجه‌گیری بهتر از این درمان گردد. 

 

مراقبت‌های بعد از عمل شقاق (بلافاصله بعد از عمل)

معمولاً بیمارانی که با روش‌های جراحی درمان شده اند، یک  شب در بیمارستان بستری شده و مرخص می‌شوند، در این مدت ممکن است، بیمار دچار درد و خونریزی خفیف شده و یا احتباس ادرار را تجربه کند که در این صورت مرخص نخواهد شد. این مشکلات اغلب یک روز بعد از جراحی برطرف می‌شوند و جای نگرانی ندارد.

 

اگر با روش های سنتی جراحی شده و داخل مقعد پانسمان دارید، برای 3 الی 4 روز، از مصرف غذاهای سنگین پرهیز کنید، همچنین مراقب باشید، هنگام ادرار کردن، پانسمان خیس نشود. یک روز بعد از عمل گاز داخل برداشته شده و فقط پانسمان باقی می ماند. اگر پانسمان به راحتی جدا نمی‌شود، آن را با بتادین خیس کنید و سپس جدا کنید.

 

در دوران نقاهت نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

 

نشستن و قرار دادن ناحیه کفل و لگن در آب گرم به مدت 15 الی 20 دقیقه از عفونت و آبسه جلوگیری می‌کند. بهتر است این درمان بعد از اجابت مزاج انجام شده و حداقل 2 مرتبه در روز تکرار شود. برای استفاده از حمام سیتز می توانید از وان یا لگن استفاده کرده و یا لگن مخصوص حمام سیتز که بر روی درپوش توالت نصب می شود، را تهیه نمایید. حمام سیتز می تواند با افزایش گردش خون در این ناحیه علاوه بر کاهش درد و جلوگیری از عفونت، به درمان بیماری ها و اختلالات ناحیه مقعدی کمک نمایید.

حداقل تا 48 ساعت بعد از عمل از رانندگی و یا کار با دستگاه هایی که نیاز به دقت دارند، اجتناب کنید.

 در این دوران از لباسهای نخی و گشاد استفاده کنید و به پهلو بخوابید.

برای نشستن از بالش های نرم دوناتی شکل استفاده کنید.

حدالامکان تا چند روز استراحت بیشتری داشته باشید.

30 دقیقه پیاده روی در روز از یبوست و تشدید بیماری جلوگیری می‌کند.

برای پاک کردن مقعد از دستمال‌های نرم و فاقد عطر استفاده کنید.

به هیچ وجه از شوینده‌های معطر برای پاک کردن مقعد استفاده نکنید.

از انجام فعالیت‌های شدید، جابه جایی اجسام با بغل کردن کودکان بپرهیزید.

داروهای خود را مطابق دستور پزشک مصرف کرده و از زیاده روی در دوز مصرفی داروها پرهیز کنید.

مصرف لبنیات و گوشت و ادویه‌ها را به حداقل کاهش دهید.بعد از عمل شقاق چی بخوریم؟

 

رعایت رژیم غذایی صحیح و کنترل شده بعد از عمل می تواند از عوارض احتمالی جلوگیری کند و روند درمان را تسریع کند. رعایت توصیه ها ی زیر در روند بهبودی شما موثر است:

 

نوشیدن آب و مایعات

آب برای سلامت بدن و هیدراته نگه داشتن آن امری ضروری است. نوشیدن آب می‌تواند به نرم نمودن مدفوع کمک نماید و از یبوست بعد از عمل جلوگیری می‌نماید. میزان آب مورد نیاز برای هر فرد در طول روز 8 لیوان است.

 

مایعات و آب میوه ها به خصوص آب آناناس هم به افزایش سرعت ترمیم زخم شقاق کمک ویژه ای می‌کند. اما از نوشیدن مایعات حاوی کافئین مثل چای و قهوه حداقل تا یک هفته بعد از عمل خودداری کنید.

 

افزایش مصرف فیبر 

 فیبر ماده ای مفید و طبیعی است که در انواع میوه ها و سبزیجات و غلات به میزان های متفاوتی یافت می‌شود. فیبر در روده‌ها تجمع کرده و توسط بدن انسان قابل هضم و جذب نیست. در نتیجه مصرف آن موجب افزایش حجم مدفوع شده و می تواند به رفع یبوست بعد از عمل شقاق است، کمک نماید. فیبر را به تدریج به رژیم غذایی اضافه کنید تا باعث نفخ نشود. اگر مرد هستید به 30 گرم فیبر در روز و اگر زن هستید به 20 گرم فیبر در روز نیاز دارید.

 

از خوراکی‌‎های حاوی فیبر می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم :

 

 کاهو،

آلو

 گلابی 

 انجیر

نان سبوس دار

برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چه غذاهایی و به چه میزانی فیبر دارند، صفحه فیبر خوراکی چیست را مطالعه کنید.

 

ملین‌ها

 اغلب بیماران بعد از عمل جراحی دچار یبوست شده و چون به علت درد دفع مدفوع را به تاخیر می اندازند، یبوست بیشتر تشدید می‌شود، از طرفی برخی دارو های مسکن نیز مزید بر علت خواهند شد. بنابراین بیماران می توانند با مشورت پزشک از داروی مناسب استفاده نمایند. 

 

عفونت بعد از عمل شقاق

قرمزی، التهاب و ترشحات عفونی نشانه عفونت زخم شقاق بعد از عمل است. در صورت مشاهده هر یک از این موارد باید با پزشک خود در مورد مصرف داروی آنتی بیوتیک مناسب مشورت کنید. 

 

برای جلوگیری از عفونی شدن زخم باید بهداشت مقعد را رعایت کنید. همچنین تعویض مرتب پانسمان و گاز مقعد می‌تواند از عفونت پیشگیری نماید، البته بیمارانی که با لیزر درمان شده اند، داخل مقعد گاز نداشته و فقط باسنمان دارند. شستشوی مقعد با آب و صابون بعد از اجابت مزاج می تواند در این امر اثر گذار باشد. 

 

برای پیشگیری از عفونت، محل زخم جراحی شقاق را همیشه خشک و تمیز نگه دارید. اما از صابون و شوینده های معطر استفاده نکنید، زیرا موجب تشدید شرایط خواهد شد.

 

خارش و سوزش بعد از عمل شقاق

خارش و سوزش تا چند روز بعد از عمل طبیعی است، اما اگر بیشتر از یک هفته ادامه داشته باشد، باید جهت بررسی علت با پزشک مشورت کنید. مصرف برخی پماد‌ها، مثل هیدروکورتیزون بسته به نوع جراحی می‌تواند در کنترل خارش موثر باشد. اما قبل از مصرف این داروها با پزشک خود مشورت کنید.

 

تسکین درد بعد از عمل شقاق

علت درد بعد از عمل شقاق می‌تواند آسیب اعصاب عضله مقعدی باشد، بنابراین اگر درد بعد از گذشت 3 الی 4 هفته برطرف نشد، جهت بررسی علت با پزشک مشورت کنید.

 

تجربه نشان داده، بیمارانی که با لیزر جراحی شده اند، درد کمتری دارند، و اغلب درد شقاق بلافاصله بعد از لیزر برطرف شده است. برای کنترل درد بعد از عمل می توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

 

برای کاهش درد بعد از جراحی می توانید از قرص های مسکن استفاده نمایید. در مورد داروی مناسب و دوز آن با پزشک مشورت کنید.

اما راهکارهایی دیگر مانند کمپرس سرد نیز می تواند درد بیمار را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. برای قرار دادن کمپرس سرد ابتلا یخ ها را در کیسه پلاستیکی قرار داده و سپس در حوله بپیچید، سپس می توانید کمپرس را برای 10 الی 20 بر روی موضع درد مورد نظر قرار دهید.

نشستن در آب گرم نیز یکی از راهکارهای کاهش و کنترل درد است. وان یا یک تشت را از آب گرم پر کرده (دمای آب به حدی باشد که پوست نسوزد.) و برای 20 دقیقه در آن بنشینید. برای تاثیرگذاری بیشتر می توانید به آب نمک اپسوم یا بتادین اضافه کنید. بهترین زمان برای نشستن در آب گرم بعد از اجابت مزاج است.

برای نشستن از بالش های نرم دوناتی شکل کمک بگیرید. این کار از وارد آمدن فشار به مقعد جلوگیری کرده و درد را کاهش می دهد.

خونریزی بعد از عمل شقاق

خونریزی (چند قطره خون) تا یک ماه بعد از عمل  به خصوص بعد از اجابت مزاج و یا یبوست طبیعی است، اما در صورتی که خونریزی بیش از یک ماه ادامه یافته و یا شدید است، لازم است با پزشک خود در این مورد مشورت نمایید. اگر خونریزی ادامه دار باشد، پزشک باید با انجام کولونوسکوپی علت آن را پیدا کند. 

 

برای از سرگیری روند عادی زندگی تا بهبودی کامل زخم صبر کنید، این مدت زمان بسته به بدن هر فرد و روشی که برای جراحی انتخاب کرده دارد.

 

جلوگیری از بازگشت شقاق مقعدی

افزایش مقدار فیبر در رژیم غذایی می تواند مدفوع را نرم کند و به شما کمک کند، مدفوع راحت تر دفع شود.  می توانید این کار را با خوردن میوه و سبزیجات بیشتر و افزایش مقدار آب و مایعاتی که می نوشید انجام دهید. 

https://www.heatbud.com/post/flags

سعی کنید غذاهای پر فیبر مانند قیسی، برنج قهوه ای یا پاستا، آلو و سایر میوه ها و سبزیجات مصرف کنید. این مواد خوراکی به جلوگیری از بازگشت شقاق مقعد کمک می کنند. سعی کنید 5 وعده میوه و سبزی داشته باشید و هر روز حدود 2 لیتر مایعات بنوشید. 


چهارشنبه 102 خرداد 24 , ساعت 4:17 عصر

فیستول چیست؟

بیمار فیستول، به وجود آمدن مجرای غیر طبیعی و باریکی بین دو عضو و اتصال آنها به یکدیگر است. در واقع این بیماری دو بافت غیر مرتب را به هم متصل می کند که شایع ترین نوع آن فیستول مقعد است.
درون مقعد تعدادی غده وجود دارند که در صورت مسدود شدن دهانه آنها، عفونی شده و دچار آبسه می گردند. هنگامی که این آبسه پیشروی کند و درمان نشود، به سطح پوست می رسد و فیستول مقعد را به وجود می آورد. پس از مشاهده اولین علائم به پزشک مراجعه کرده و نسبت به درمان اقدام نمایید چرا که ممکن است عفونت پیشروی کرده، موجب بروز مجراها بیشتری شود و آثار مخرب تری را به همراه بیاورد. در نتیجه هنگام مشاهده اولین علائم با مراجعه به پزشک و به کارگیری شیوه درمانی مناسب باید فیستول را از بین ببرید.

برای درمان فیستول به چه دکتری مراجعه کنیم ؟

هنگامی که با علائم فیستول رو به رو شدید و حدس می زنید که به فیستول مبتلا شده اید، می توانید با مراجعه به پزشک عمومی، متخصص گوارش یا متخصص داخلی معاینه اولیه را انجام دهید تا تشخیص دقیق صورت بگیرد. همچنین می توانید با مشاهده نمونه عکسهای بیماران مبتلا به فیستول، انواع آن را تشخیص دهید. البته توجه داشته باشید نمونه عکس های فیستول مقعدی نمی تواند نوع و شدت بیماری را نمایان کند و اطلاع از این موضوع تنها با معاینه پزشک صورت میگیرد.

هنگامی که تشخیص پزشک عمومی فیستول باشد، دکتر عمومی نمی تواند با دارو به درمان بپردازد بنابراین ممکن است در این مرحله به پزشک جراح عمومی یا متخصص فیستول ارجاع داده شوید. البته بدانید بخش عظیمی از بهبودی شما مربوط به پزشک معالج شما است. بهتر است هنگامی که قصد مراجعه به دکتر فیستول را دارید، کمی تحقیق کنید تا پزشک معالج از تخصص و تجربه کافی برخوردار باشد.
عدم آگاهی پزشک به نوع بیماری می تواند منجر به تشدید بیماری و عود کردن دوباره آن (حتی پس از درمان) شود.

معاینه و تشخیص دقیق فیستول مقعدی چگونه است؟

اگر در مرحله اول معاینه نوع بیماری مشخص نشود، با مراجعه به جراح فیستول یا جراح عمومی معاینه به صورت دقیق تری صورت میگیرد و این کار ممکن است به روش گوناگونی انجام شود.
روش های تشخیص دقیق و قطعی فیستول مقعدی که خوب است آنها را بدانید.

  • معاینه فیزیکی و رکتوم
  • سونوگرافی
  • ام آر آی
  • سی تی اسکن
  • آنوسکوپی
  • کولونوسکوپی

در معاینه اول، پزشک متخصص فیستول چه سوالاتی می پرسد؟

اولین معاینه پزشکی پس از مشاهده علائم بسیار مهم است. زیرا پزشک بر اساس علائمی که دارید درمان شما را آغاز می کنند. در این معاینه پزشک برخی سوال می پرسد که پاسخ شما در درمان نقش مهمی ایفا می کند.
برخی از این سوال ها عبارت اند از :

  • علائم شما چیست؟
  • از چه زمانی این علائم آغاز شد؟
  • این نشانه ها وعلائم چقدر آزار دهنده و شدید است؟
  • درد و نشانه های بیماری مداوم است یا گذرا ؟
  • چه زمانی علائم بیشتر می شود؟
  • چه زمانی علائم کمتر می شود؟

سوالاتی که باید از پزشک خود بپرسید

پس از اتمام معاینه پزشک بهتر است شما نیز سوالاتی از پزشک خود بپرسید تا بتوانید با شناخت کامل از بیماری و جوانب مختلف آن آشنا و آگاه شوید.
برخی از آنها عبارت اند از:

  • آیا بیماری فیستول است؟
  • بیماری چقدر حاد است؟
  • آزمایشات مورد نیاز چه هستند؟
  • بهترین توصیه درمانی شما چیست؟
  • مصرف دارو های دیگر بر این بیماری تاثیر گذار است؟

بهترین نوع درمان پس از تشخیص دکتر فیستول

پس از انجام معاینه و در صورت نیاز انجام آزمایشات، پزشک تصمیم نهایی را می گیرد. در این هنگام به دلیل داخلی بودن فیستول، درمان توسط دارو ممکن نیست و نیاز به عمل جراحی لیزر دارد. شما می توانید به دور از هرگونه نگرانی و اضطراب درباره جراحی لیزر فیستول نسبت به درمان اقدام نمایید.
برخلاف شیوه های درمان سنتی گیاهی فیستول، روش جراحی، انجام عمل لیزر بسیار آسان بوده و از کمترین درد و دوره نقاهتی برخوردار است.
برخی از مزایای لیزر فیستول مقعد:

  • بدون بی هوشی است و سرپایی انجام می شود
  • دارای کمترین درد نسبت به جراحی سنتی است
  • هزینه کمتری دارد
  • بیماری به سرعت درمان می شود
  • از دوره نقاهت کمی برخوردار است.

https://clinicjarahi.ir/doctor-fistula/


چهارشنبه 102 خرداد 10 , ساعت 4:5 عصر

هزینه لیزر کیست مویی

هزینه لیزر کیست مویی به طور کلی وابسته به میزان عمیق بودن، حجم توده عفونی و مویی و به طور کلی حاد بودن بیماری محاسبه می گردد. اما باید بدانید این هزینه بسیار کمتر از جراحی بوده و علاوه بر آن از کمترین عوارض برخوردار است. همچنین نتایج ناشی از انجام لیزر بسیار بهتر از انجام جراحی بوده و با موفقیت بیشتری همراه است.

هزینه عمل جراحی کیست مویی چگونه تعیین می گردد؟

کیست مویی از بیماری های شایع نشیمنگاهی است که به سینوس پیلونیدال نیز شناخته می شود. این بیماری که از برگشتن مو به درون پوست به وجود می آید و شیوه درمان مناسبی جز انجام عمل جراحی لیزر ندارد. این بیماری یک نوع عارضه پوستی بوده و می تواند مشکلات جدی برای فرد به وجود بیاورد. از این رو درمان آن توسط متخصص کیست مویی یک امر بسیار مهم تلقی می شود.
اما سوالی که برای بیشتر بیماران پیش میاید درباره هزینه درمان است که باید بدانید محاسبه هزینه درمان کیست مویی با لیزر به شدت بیماری بستگی دارد و اینگونه تعیین می گردد. علاوه بر آن انتخاب نوع درمان بیماری نیز که چه جراحی باشد، چه لیزر یا دیگر روشها نیز بر هزینه های درمانی نیز بی تاثیر نیست.

مهمترین عوامل تاثیر گذار در هزینه عمل سینوس پیلونیدال

  1. میزان حاد بودن و پیشرفت آن که مهمترین پارامتر تعیین کننده نرخ هزینه ها است.
  2. دکتر کیست مویی که برای معاینه به آن مراجعه می کنید.
  3. کلینیک یا بیمارستانی که برای درمان به آن مراجعه می کنید.
  4. روش درمانی که انتخاب می کنید.
  5. شرایط جسمی بیمار.
  6. شیوه درمان کیست مویی که عمل جراحی باشد یا لیزر.

موارد بالا برخی از پارامترهای تعیین کننده هزینه عمل کیست مویی هستند که نقش اساسی در متقبل شدن هزینه ها دارند.
همچنین شما می توانید با مطالعه بخش درمان کیست مویی با لیزر از شیوه عمل جراحی و یا انجام لیزر و تفاوت های آنها آگاه شوید.

تفاوت هزینه جراحی کیست مویی و هزینه لیزر کیست مویی در چیست؟

گاهی انتخاب شیوه درمانی مناسب بسته به نوع شرایط جسمانی بیمار متفاوت است. اما برای گرفتن نتیجه 100 درصد، درمان با روش عمل جراحی لیزر پیشنهاد می شود.

  1. انجام عمل جراحی لیزر که از نوین ترین و قطعی ترین روش ها به حساب می آید، بسیار آسان بوده و از کمترین دوره نقاهت و درد، کمترین هزینه و بالاترین نتیجه دهی برخوردار است. از آنجایی که انجام لیزر کیست مویی به صورت سرپایی و یک روزه صورت می گیرد، شما نیازی به بستری شدن و متقبل شدن هزینه دیگری ندارید و علاوه بر تمامی مزیت های لیزر این یک پوئن مثبت تلقی می شود.
  2. جراحی باز که شیوه قدیمی و بسیار پر مشقتی به حساب می آید، یکی از دشوار ترین راه های درمان کیست مویی است. چرا که در این روش شما باید یک روز قبل با مراجعه به بیمارستان و هزینه تخت و بستری شدن را نیز متقبل شوید. علاوه بر آن یک روز پس از عمل نیز شما باید تحت مراقبت و در بیمارستان باشید. چرا که پزشک متخصص زخم ناشی از عمل جراحی را نمی بندد و تنها آن را پانسمان می کند. زخم بسته به میزان شدت بیماری باز بوده و عمیق است که طی دوره 4الی6 ماه باید خود به خود بسته شود. با مشاهده عکس کیست مویی و شیوه های درمان آن می توانید با این شیوه آشنا شوید.
  3. جراحی بسته نیز مانند جراحی باز می باشد با این تفاوت که پزشک جای زخم عمل را بخیه می زند اما دوره نقاهت و هزینه ها مانند جراحی به روش باز صورت میگیرد.

نحوه استفاده از بیمه برای هزینه جراحی کیست مویی

بیمه تامین اجتماعی برای لیزر کیست مویی پوششی در نظر نگرفته است چراکه این شیوه درمان تنها در یک ساعت انجام شده و دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد. اما برخی مراکز بیمه بخشی از هزینه انجام عمل جراحی را به شرطی که در آن بستری شوید، پرداخت می کند. البته این مقدار قابل توجه نبوده و از هزینه جراحی نمی کاهد علاوه بر آن درصد بازگشت بیماری نیز بالاتر از لیزر است.

کلینیک نشیمنگاه

 


دوشنبه 102 خرداد 8 , ساعت 3:8 عصر

شقاق کودکان چیست؟

برخلاف تصور عموم بیماریهای مقعدی فقط مختص به بزرگسالان نبوده و کودکان نیز ممکن است به این بیماری مبتلا شوند. منظور از بیماری شقاقکودکان، ایجاد یک زخم، بریدگی و یا ترک عمیق در ناحیه مقعدی است که می تواند درد و سوزش شدیدی را به همراه داشته باشد. اگر این بیماری به موقع درمان نشود، میتواند باعث التهاب و عفونت پوشش مقعد شود.

 

علائم و نشانه های شقاق در کودکان

مطالعات گسترده ای که بر روی بیماران مبتلا به شقاق صورت گرفته نشان داده است که این بیماری در میان کودکان امری شایع است. علائم و نشانه های کلی که برای کودکان رخ می دهد، شامل موارد زیر است :

 

احساس سوزش و خارش در ناحیه ی مقعد

احساس درد در ناحیه ی مقعد که در زمان دفع مدفوع بیشتر می شود . به همین دلیل کودک از دستشویی رفتن می ترسد و یا ممانعت میکند. لازم به ذکر است که، نگه داشتن مدفوع خود میتواند خطرناک باشد و مشکل را دو چندان کند .

مشاهده ی خون روشن همراه دفع مدفوع و یا بر روی دستمال توالت

احساس دفع ناقص مدفوع که کودک مکررا برای دفع مدفوع خود به توالت نیاز دارد .

وجود ترک و شکاف های پوستی قابل مشاهده در اطراف مقعد

سرخی مقعد

وجود تورم و التهاب در ناحیه ی مقعد

تب که علامت گسترش عفونت است .

مسلم است که کودکان آستانه درد کمتری دارند و از آنجایی که شقاق درد شدید و غیرقابل تحملی را ایجاد می کند و در درمان آن نباید تعلل کرد. با انجام درمان درمان شقاق با لیزر می توانید در کمتر از نیم ساعت و بدون درد یا خونریزی کودک خود را از این درد نجات دهید.

 

در صورت ایجاد نشانه های بالا کودک به شدت بی قرار است و ممکن است نتواند مشکل خود را دقیق تشخیص دهد و بیان کند. اگر کودک شما به یبوست هم مبتلا باشد لازم است که موارد بالا را حتما در نظر بگیرید و بررسی کنید.

بیماری شقاق برای کودکان مهلک و کشنده نیست ،ولی اگر تحت درمان قرار نگیرد می تواند به کم خونی و فقر آهن بیانجامد که بسیار خطرناک است .

 

دلایل ایجاد شقاق در کودکان

عوامل مختلفی در ایجاد شقاق در کودکان نقش دارند. یکی از مهم ترین این عوامل یبوست است. یبوست مشکل شایعی است که در بسیاری از کودکان دیده می شود. اگر کودک شما یبوست داشته باشد و سعی کند مدفوع بزرگ و سفت را دفع کند، ممکن است شقاق ایجاد شود. همچنین ممکن است کودک عضلات مقعدی را در حین اجابت مزاج شل نکند، و دچار این بیماری شود اما بیشتر کودکان به دلیل تغذیه ی نامناسب و عدم نوشیدن آب کافی به مشکلات گوارشی از جمله یبوست مبتلا هستند، و بیماری های مقعدی مثل شقاق و بواسیر نیز از همین مورد نشات می‌گیرد.

 

در نتیجه امکان ابتلا به شقاق هم وجود دارد.

 

به تغذیه ی کودک خود اهمیت دهید و او را راهنمایی کنید که آب فراوان در طول روز بنوشد. میوه ها و سبزیجات بیشتری را در برنامه ی غذایی او قرار دهید. روغن زیتون غذای او را بیشتر کنید. از همه مهم تر به او آموزش دهید که نوع مدفوع خود را بشناسد و اگر به یبوست مبتلا شد حتما با شما در میان بگذارد.

اسهال مزمن هم از عواملی است که می تواند زمینه ساز بیماری شقاق باشد. مشکلی که در کودکان بیشتر دیده می شود.

کودکان در جوامع امروزی به دلیل سبک زندگی آپارتمان نشینی کم تحرک تر شده اند که رابطه ی مستقیمی با ایجاد یبوست دارد. پس بهتر است که کودک خود را به انجام ورزش های مختصر و قابل اجرا در داخل خانه تشویق کنید.

کودکان به دلیل اینکه کمتر به موارد بهداشتی توجه می کنند به انواع بیماری های گوارشی از جمله انگل ها مبتلا می شوند. یکی از عوارضی که بیماری های انگلی روده از جمله کرمک به همراه دارد خارش شدید مقعد است. کودک اگر مقعد خود را بیش از اندازه بخاراند ممکن به شقاق مبتلا شود.

شقاق بیماری مهلکی نیست ولاشد در نتیجه ایجاد فضای آرامش بخش برای کودک و ارائه ی توضیحات لازم به او درباره ی بیماری اش و دادن این اطمینان به او که زود خوب می شود می تواند تاثیر بسیار زیادی در روند درمانی کودک شما داشته باشد

 

درمان شقاق در کودکان 

درمان زخم مقعد در کودکان باید فوراً انجام شود، کودکان خردسال و به خصوص نوزادان نسبت به درد حساسیت بیشتری دارند. پس این بیماری را جدی بگیرید و سریعا برای درمان اقدامات لازم را انجام دهید. خط اول درمان شقاق در کودکان مصرف دارو به شکل پماد است، اگر بعد از گذشت چند هفته با وجود مصرف دارو و مراقبت های خانگی وضعیت کودک بهبود نیافت، باید از روشهای تهاجمی تری مثل لیزر استفاده نمود.

منبع


دوشنبه 102 خرداد 8 , ساعت 2:51 عصر

بیماری شقاق با نشانه هایی مانند درد، سوزش، خارش و خونریزی بروز می کند. درمان شقاق در طب سنتی شامل مصرف گیاهان دارویی است که به درمان و بهبود علائم بیماری مانند عفونت، سوزش و خارش کمک می کند، البته برخی از درمان ها تاثیر بیشتری دارند و می توانند به درمان بیماری شقاق مزمن نیز کمک کنند.

 

 

 

درمان گیاهی شقاق (زخم مقعدی)

اولین خط درمان این بیماری روشهای داروی گیاهی و سنتی است. البته که بیش از 80 درصد بیماران با این روشها بهبود نیافته و به اجبار باید با روشهای جراحی درمان شوند. معمولاً اثرات درمان با طب سنتی تا 7 روز مشخص می‌شوند، در صورتی که بعد از 10 روز استفاده از داروهای گیاهی زخم شقاق درمان نشد، باید مصرف داروها را قطع کرده و با پزشک خود در این مورد مشورت نمایید.

 

اما در کنار استفاده از درمان های سنتی، مراجعه به پزشک و استفاده از درمان های دارویی و پزشکی نیز الزامی است. بهترین راهکار قطعی برای درمان این بیماری لیزر درمانی است که در صفحه درمان شقاق با لیزر به طور مفصل به آن پرداخته شده است.

سرکه سیب برای زخم مقعد

سرکه سیب با دارا بودن خواص متعدد ضد التهابی و ضد میکروبی به درمان شقاق مقعدی کمک می کند. استفاده از سرکه سیب از بروز عفونت در ناحیه مقعد جلوگیری می کند. برای این منظور می توانید ناحیه مقعد را با پنبه آغشته به سرکه سیب پوشش دهید و یا در وان حمام مقداری سرکه ریخته و حداقل برای 15 دقیقه در آن بنشینید.

روش دیگر آن است که مقداری عسل و سرکه سیب و یک لیوان آب را مخلوط کرده و بنوشید، مصرف این ترکیب در بهبود حرکت روده و بیماری های گوارشی موثر است.

آلوئه ورا

آلوئه ورا از گیاهانی است که استفاده از آن برای درمان شقاق در طب سنتی پیشنهاد شده است. این گیاه با دارا بودن خواص ضد التهابی به ترمیم زخم و کاهش درد بیماری کمک می کند. برای استفاده از آلوئه ورا کافی است آن را شکافته و ژل گیاه را از آن خارج کنید.

در صورتی که برگ آلوئه ورا در دسترس ندارید، می توانید از ژل آلوئه ورا طبیعی و ارگانیک را از بازار خریداری کنید. از ژل تازه در ناحیه آسیب دیده استفاده کنید. ژل طبیعی هیچ عوارض جانبی ندارد. این درمان را می توان با فاصله سه تا چهار ساعت تکرار کرد.

روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از چربی های سالم و مورد نیاز برای بدن است. روغن زیتون یک ملین طبیعی است که می تواند به کنترل حرکات روده کمک کند، همچنین می تواند به دفع آسان مدفوع کمک کند

مصرف مداوم روغن زیتون به بهبود حرکت روده ای و جلوگیری از یبوست کمک می کند. برای درمان شقاق در طب سنتی استفاده از روغن زیتون به سبب درمان مشکل روده ای مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است. برای مصرف روغن زیتون تنها کافی است مصرف آن را در وعده هایی غذایی خود قرار دهید. همچنین می توانید ترکیب مساوی از روغن زیتون و موم عسل تهیه کرده و بر روی زخم شقاق استعمال نمایید.

روغن نارگیل

استفاده از خاصیت روان کنندگی روغن نارگیل به درمان مشکلات مربوط به شقاق مثل یبوست کمک می کند. برای این منظور می توانید 2 الی 3 بار در روز این روغن را بر روی ناحیه مورد نظر استعمال نمایید. همچنین مصرف روغن نارگیل در خوراک ها نیز در بهبود بیماری موثری است.

 https://www.heatbud.com/post/jarah-clinic


   1   2   3   4   5      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ