سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] بهترین کارها آن بود که به ناخواه خود را بدان وادارى . [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 100 خرداد 30 , ساعت 11:55 صبح
بهترین دکتر متخصص کیست مویی پزشک جراح است؟

­بیماری کیست مویی (pilonidal sinus) یک بیماری عفونی ناحیه مقعد است که معمولا در بالای باسن و روی آخرین مهره ستون فقرات ایجاد می شود. در صورت ابتلا به این عارضه باید در اولین فرصت به دکتر کیست مویی مراجعه کنید تا از پیشرفت عفونت جلوگیری کنید.

بیماری کیست مویی

وقتی رشد مو در خلاف جهت و زیر پوست اتفاق بیفتد، این عارضه ایجاد می شود. برگشت مو به زیر پوست باعث ایجاد آبسه و مجرایی پر از عفونت و مو می شود که گاهی با ایجاد سوراخ هایی روی پوست چرک و عفونت خارج می شود.

ایجاد سایش در پوست بالای مقعد می تواند باعث برگشت مو به داخل پوست و بروز بیماری کیست مویی شود. البته دلایل دیگری هم در ایجاد این بیماری موثرند که شایع ترین آنها نشستن زیاد، چاقی، ژنتیک، عدم رعایت بهداشت و اصلاح نکردن این ناحیه است.

همچنین این عارضه در مردان و جوانان بیش از سایرین دیده می شود.

مبتلایان به کیست مویی علائمی مثل تورم و توده سفت، خروج چرک و ترشحات خونی همراه با درد زیاد را تجربه می کنند. در مواقعی که عفونت بیماری پیشرفت کند، احتمال تب و لرز هم وجود خواهد داشت.

دکتر کیست مویی چه کسی است؟

اگر نمی دانید که که برای درمان کیست مویی به چه دکتری مراجعه کنید حتما در ادامه با ما همراه باشید:

  • دکتر خوب برای کیست مویی باید تجربه و تخصص کافی در این زمینه را داشته باشد
  • دارای تجربه درمان های موفق این بیماری باشد
  • قبل از اقدام به درمان بطور کامل شرایط بیمار را بررسی کند
  • در مورد روش درمان، مراقبت های بعد از آن و عوارض که ممکن است داشته باشد، بیمار را آگاه سازد

در مورد تخصص پزشکی که قصد مراجعه به او را دارید می توانید یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید:

  • دکتر پوست
  • دکتر گوارش
  • جراح عمومی

اما به دلیل اینکه کیست مویی یک بیماری عفونی است و برای درمان قطعی نیاز به جراحی و لیزر است، در نهایت باید به یک پزشک جراح عمومی یا گوارش مراجعه کنید.

تخصص و تجربه دکتر کیست مویی یکی از مواردی است که تاثیر زیادی در روند درمان دارد و باید خیلی به آن توجه کنید.

اینکه پزشک بتواند کیست را بطور کامل تخلیه کند، به شکلی که هیچ آسیبی به بافت های اطراف این زائده وارد نشود مربوط به تجربه دکتر کیست مویی است.

همچنین روشی که پزشک برای درمان این بیماری از آن استفاده می کند بسیار مهم است. بهترین روش برای تخلیه عفونت کیست مویی لیزر است. در این روش بیمار هیچگونه درد و ناراحتی را احساس نمی کند و احتمال آسیب به بافت اطراف و همچنین بازگشت مجدد بیماری به صفر می رسد.

 

https://www.diigo.com/item/note/722p8/c0s5?k=99e3c14b049422b00ce33f398af2f7b5


شنبه 100 خرداد 29 , ساعت 3:51 عصر

 

درمان 100% زگیل دست و پا با لیزر و کرایو – علت و هزینه
زگیل دست و پا حاصل رشد غیر سرطانی سلول های پوست است که که در اثر عفونت ویروسی HPV در لایه بالایی پوست ایجاد می شود. ویروس HPV یا پاپیلومای انسانی دارای تیپ های مختلفی است که برخی از آنها باعث ایجاد زگیل دست و زگیل پا می شوند. 
بعضی افراد فکر می کنند که زگیل های روی دست و پا بدخیم هستند، اما در واقع اینطور نیست و آنها ضرری نخواهند داشت. برجستگی های کوچک زگیل که رشد سریعی دارند، ممکن است روی دست، کف پا، زیر بغل، گردن و حتی نواحی تناسلی و غیره ایجاد شوند.
البته زگیل تناسلی یک بیماری مقاربتی است که فقط از طریق برقراری رابطه جنسی و تنها در نواحی تناسلی و در موارد نادری در داخل دهان و گلو ایجاد می شود.
زگیل های دست و پا بسته به موقعیتی که دارند می توانند باعث تحریک و درد جزئی شوند. درمان زگیل دست و پا برای افراد در اولویت است چون علاوه بر شکل ظاهری نامناسب می تواند آزاردهنده باشد.
البته گاهی میخچه یا پینه روی دست و پا با این عارضه اشتباه گرفته می شود و به همین دلیل برای تشخیص قطعی باید به یک پزشک خوب مراجعه کنید. 
در این مقاله بطور کامل علائم، روش های انتقال و راه های درمان زگیل دست و پا را بررسی خواهیم کرد:

علائم زگیل دست و پا

زگیل های دست با توجه به نوع آنها می توانند در کف دست، لا به لای انگشتان و دور ناخن ها ایجاد شوند.

زگیل دستزگیل های روی دست
اما زگیل های پا معمولا در کف پا، پاشنه و زیر انگشتان مشاهده می شوند و چون این ناحیه دائما در تماس با زمین و تحت فشار وزن بدن است، زائده های کف پا تحریک پذیرتر هستند. همچنین این فشار گاهی باعث می شوند که زگیل پا زیر یک لایه پوست ضخیم و سفت (پینه) رشد کند. 

زائده های زگیل کف پا
آشنایی با شکل ظاهری و علائم زگیل دست و پا می تواند دید واضح تری درمورد این عارضه به بیمار بدهد. این عارضه معمولا دارای چنین علائمی است:
در اندازه های کوچک تر از چند میلیمتر ظاهر می شوند
این زائده ها به شکل تخت یا خوشه ای هستند
به رنگ پوست یا کمی تیره تر هستند
معمولا بدون درد و علائم آزاردهنده هستند
به مرور زمان ممکن است بزرگتر شوند یا تعداد آنها زیاد شود
اگر تحریک شوند ممکن است دچار سوزش و خارش شوند
در موارد نادر خارش زائده و اطراف آن

چرا به زگیل مبتلا می شویم؟

بروز این عارضه ها در افرادی که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند بیشتر دیده می شود. بدن هر فردی در تماس با ویروس HPV واکنش متفاوتی دارد و بعضی افراد بعد از تماس به این عارضه دچار نمی شوند.
کودکان و افرادی که دچار عارضه های پوستی مثل اگزما هستند بیشتر از سایرین به این ویروس مبتلا می شوند. 
همچنین وجود زخم و بریدگی روی پوست احتمال ابتلا به زگیل دست و پا را افزایش می دهد.
این زائده ها گاهی مسری هستند و از فردی به فرد دیگر منتقل می شوند یا ممکن است در بخش های دیگر بدن هم پخش شوند.
بنابراین اگر بعد از مدتی زائده ها بطور خود به خود از بین نرفتند یا تعداد آنها افزایش یافت، باید برای درمان آنها به پزشک مراجعه کنید.
ادامه مطلب درمان زگیل دست و پا

شنبه 100 خرداد 29 , ساعت 3:41 عصر
دلایل خارش مقعد و راه‌های درمان سریع آن چیست؟

خارش مقعد (anal itching) عارضه ای است که برای زنان، مردان و حتی کودکان هم اتفاق می افتد. این عارضه اکثراً در بزرگسالان بین سنین 40 تا 60 سالگی (1 الی 5 درصد از عموم مردم) رخ می‌دهد. 

خارش مقعد در مردان بیشتر است و نسبت آن در مقایسه با زنان 4 به 1 است. دلایل گوناگونی برای ایجاد این عارضه وجود دارد و به همین خاطر تشخیص دقیق برای تجویز درمان مناسب اهمیت بسیار بالایی دارد.

خارش مقعد چیست؟

 یک اصطلاح لاتین به معنی خارش مقعد است که یک احساس ناخوشایند در پوست اطراف مقعد ایجاد می‌شود و شخص تمایل به رفع خارش پیدا میکند. خارش به دو نوع “اولیه” و “ثانویه” طبقه بندی می‌شود. 

در حالت اول: خارش به دلیل وجود یک بیماری یا مشکل دیگر نیست.

در حالت ثانویه: یک علت زمینه ای وجود دارد قابل تشخیص وجود دارد که درمان آن مشخص است.

تحریک جزئی پوست منجر به خارش مقعد میشود و اگر ادامه یابد پوست آسیب میبیند و محل خارش بزرگتر و سوزش بیشتر می‌شود. خاراندن مکرر باعث میشود تا شخص بیشتر بخواهد محل را خارش دهد و این خود مشکل را بدتر میکند.

علت خارش مقعد

خارش مقعد در بسیاری از مشکلات آنورکتال عمومی است و عواملی مانند بواسیر ،گوشت اضافه ،بی اختیاری ، فیستول مقعد (کانال غیرعادی بین روده و سطح پوست یا اندامها) ،شقاق مقعد (شیارهای دردناک) و زگیل مقعد در آن دخیل هستند.

علت خارش بلند مدت از نوع “اولیه” همیشه قابل تشخیص نیست ولی حدس بر اینست که ترشحات تحریک کننده از کانال مقعد منجر به خارش مقعد می‌شود و ادامه ی آن در بلند مدت عصب های پوست را بصورت مزمن تحریک و فعال می‌کند.

ضمنا خارش میتواند از اختلالات عصبی و همچنین تحریک سیستم عصبی مرکزی مثلا ناشی از دارو باشد. برخی مواقع هم علت خارش محرکات ذهنی است و ریشه ی علائم از مغز است نه اندام های دیگر.

از دیگر عوامل خارش مقعد میتوان به رطوبت ناشی از عرق یا مدفوع یا ترشحات اشاره کرد. طبق بررسی های انجام شده خارش به محض تمیز کردن محل اطراف مقعد رفع میشود که این خود نشانه ای از علت خارش مقعد است.

علت خارش علاوه بر بهداشت نامناسب میتواند از بهداشت زیاد از حد ناشی از صابون های تحریک کننده و کرم های معطر هم باشد. بهداشت بیش از حد و استفاده از استروئیدهای موضعی پوست را زخم و به آن آسیب میرساند که در نتیجه مشکل به خاطر تمیزی زیاد از حد بدتر میشود.

هرچند مطالعه و بررسی زیادی روی غذاهای خاص انجام نشده ولی عوامل غذایی هم میتواند در بروز خارش اثر داشته باشد. قهوه (کافئین دار یا بدون کافئین) یکی از عوامل اصلی خارش است. مصرف قهوه قدرت انقباض عضلات مقعد در حالت عادی را کاهش و باعث نشت ترشحات و مدفوع می‌شود.

مواد غذایی موثر دیگر شامل چای ، نوشابه ، مایعات انرژی زا ، شکلات ، میوه های مرکباتی ، گوجه فرنگی ، غذاهای تند ، آبجو ، لبنیات و آجیل هستند.

عفونت هم یکی از دلایل خارش مقعد است. برای مثال، عفونت پوستی باکتریایی، عفونت قارچی (هرچند برخی قارچها بطور طبیعی روی پوست مقعد حضور دارند)، عفونت انگلی با کرمک یا انگل، عفونت ویروسی و زگیل مقعد.

خارش مقعد از نوع “ثانویه” می‌تواند دلایل پوستی گوناگونی داشته باشد مثل :

پسوریازیس ، درماتیت سبورئیک ، درماتیت آتوپیک ، درماتیت تماسی ، پلانوس لیچن ، سیمپلکی لیچن ، اسکلروز لیچن .

همچنین یک سری سرطان مانند بیماری “بوون” یا بیماری “ماماری پاجت” علل بالقوه خارش هستند.

دیگر عوامل، بیماری هایی هستند که کل بدن را در بر گرفته اند مثل :

دیابت ، لوسمی و لنفوم ، نارسایی کلیه ، بیماری های کبدی (یرقان انسدادی) ، کم خونی و فقر آهن یا پرکاری تیروئید.

با وجود اینکه خارش میتواند علت های متنوعی داشته باشد ولی باید خاطر نشان کرد در بسیاری از موارد علت اصلی غیر قابل تشخیص است .

بررسی بیمار

سابقه پزشکی بیمار ، زمان و مدت خارش و همچنین علائم همراه آن باید بررسی شوند. مواردی از قبیل تعدد و حالت اجابت ، ترشح احتمالی مدفوع ، حس رطوبت یا حس اجابت ناتمام ، نحوه ی بهداشت و پاکسازی پس از اجابت همگی باید بررسی شوند.

سابقه ی سفرهای انجام شده ، داروها و پمادهای مصرف شده ، سابقه ی دقیق مواد و عادات غذایی که احتمالا در خارش نقش دارند نیز باید بررسی شوند. در اغلب اوقات مصرف زیاد قهوه ، چای ، نوشابه ، مایعات انرژی زا موثر هستند. در نهایت ، عوامل عفونتی مانند انگل در کودکان (به ندرت در بزرگسالان) باید مد نظر گرفته شوند.

معاینه ی جسمی و بررسی پوست ناحیه ی مقعد لازم است چون نرمال بودن پوست یا هرگونه زخم ، قرمزی و یا تغییر ضخامت پوست ناشی از خارش های مداوم و مکرر باید بررسی شوند.

در بیمارستان مرکزی واشنگتن ، خارش نوع اولیه (ایدیوپاتیک) طی یک سیستم مرحله بندی و طبقه بندی شده است:

مرحله ی صفر: حاکی از پوست نرمال است

مرحله ی1: پوست ملتهب و قرمز

مرحله‌ی 2: پوست ضخیم شده

مرحله‌ی 3: پوست ضخیم با لبه های تیز و زخم شده

 

https://clinicdarman.com/%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%aa%d9%86%db%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa/%d8%ae%d8%a7%d8%b1%d8%b4-%d9%85%d9%82%d8%b9%d8%af/


دوشنبه 100 خرداد 3 , ساعت 11:46 صبح

لیزر و کرایوتراپی زگیل

زگیل تناسلی یک بیماری آمیزشی شایع است که با نام hpv یا زگیل مقاربتی هم شناخته می شود. می‌توان گفت که این عارضه یکی از شایع ترین بیماری های جنسی در دنیاست.

ویروس اچ پی وی انواع گوناگونی دارد که زگیل تناسلی یکی از آنهاست و علت اصلی ایجاد آن ویروس پاپیلومای انسانی است. تمام گونه های این ویروس خطرناک نیستند و حتی بعد از مدتی بصورت خود به خود از بین می‌روند.

با اینکه ویروس زگیل تناسلی به راحتی منتقل می‌شود اما رعایت نکاتی مثل نداشتن روابط جنسی گسترده و رعایت بهداشت می‌تواند فرد را از ابتلا به این عارضه مصون نگه دارد. البته بهترین و قطعی ترین راه پیشگیری از این عارضه تزریق واکسن گارداسیل یا hpv قبل از شروع فعالیت‌های جنسی در زنان و مردان است.

راه درمان قطعی زگیل تناسلی با لیزر
لیزر یکی از روش های پرکاربرد برای درمان قطعی زگیل تناسلی است که اخیرا مورد استقبال بیماران بسیاری قرار گرفته و به عنوان روشی نوین توانسته رضایت بالایی را جلب کند. 

در این روش با اشعه لیزر co2 بافت زگیل را از بین می‌برند و معمولا از آن برای زائده‌های بزرگ استفاده می‌شود. 

درمان زگیل تناسلی با لیزر به دلیل سهولت در مقایسه با روش‌های دیگر یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توان انتخاب کرد و در صورت استفاده از این روش مزایای زیر را خواهید داشت:

  • قطعی بودن درمان و کاهش ریسک عود مجدد بیماری
  • لیزر در یک جلسه انجام می‌شود و بدون عارضه است
  • در این روش بیمار حداقل میزان درد را تجربه می‌کند
  • تاثیر لیزر تقریباً دو برابر روش های دیگر درمان است
  • به لحاظ هزینه ای لیزر روش مناسب تری است
    هزینه لیزر زگیل
    هزینه لیزر زگیل به عوامل گوناگونی وابسته است که در ادامه برخی از آنها را عنوان کرده ایم:
  • تعداد زائده ها
  • اندازه
  • میزان پراکندگی
  • محلی که زائده ها ایجاد شده اند
    بنابراین برای تعیین دقیق هزینه لیزر زگیل نیاز به معاینه است.

منبع مقاله درمان زگیل تناسلی با لیزر و کرایوتراپی: نی نی سایت


یکشنبه 100 خرداد 2 , ساعت 2:8 عصر

عکس بواسیر خارجی و ترومبوزه و عکس بیرون زدگی بواسیر

بواسیر یا هموروئید عارضه ای است که در اثر وارد آمدن آسیب به بالشتک های هموروئیدی و یا تورم عروق مقعدی ایجاد شده است. این بیماری معمولاً در اثر اعمال فشار زیاد به عروق مقعد ایجاد می شود. از علائم هموروئید می‌توانیم به درد شدید، خون در مدفوع، خونریزی، سوزش و خارش اشاره کنیم.

هموروئید بسته به نوع عروق درگیر در بیماری به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم می‌شود. اگر عروق داخل مقعد متورم شوند، بواسیر از نوع داخلی و در صورتی که عروق خارجی دچار بیماری شوند، بواسیر خارجی است. بواسیر ترومبوزه نیز یکی از انواع هموروئید است که برای آشنایی بیشتر با شکل ظاهری آن، عکس بواسیر خارجی و ترومبوزه را در زیر مشاهده خواهید کرد. در ادامه به تشریح بیشتر این بیماریها میپردازیم: 

عکس بواسیر خارجی

عکس بواسیر خارجی

همان طور که قبلاً ذکر کردیم و در عکس بواسیر خارجی هم مشاهده می‌کنید، این بیماری سبب تورم و گشاد شدن عروق خارجی مقعد می شود. این نوع از هموروئید معمولاً درد بسیاری زیادی داشته ولی در مقایسه با نوع داخلی خونریزی کمتری دارد. 

علت خونریزی بواسیر داخلی برخورد با مدفوع سفت است که در نوع خارجی این شرایط وجود ندارد. در صورتی که به هر دلیلی هموروئید خارجی دچار خونریزی شود، خون آن به رنگ روشن است. همچنین احتمال مشاهده خون در مدفوع نیز با لخته ای به رنگ روشن وجود دارد.

به علاوه همان طور که در عکس قابل مشاهده است تورم و سرخی مقعد امری اجتناب ناپذیر در این بیماری است. شیوع نوع خارجی بیماری معمولاً در مردان بیشتر از زنان است.  نمی توان علت دقیقی را برای بواسیر خارجی عنوان نمود اما معمولاً مجموعه ای از عوامل در بروز این بیماری نقش دارند. این عوامل می تواند شامل استعمال دخانیات، نشستن بر روی سطوح سخت، رابطه مقعدی، یبوست و … باشد.

هموروئید یا بواسیر در حالت عادی درد و خونریزی ندارد اما بواسیر بیرون زده با درد قابل توجهی همراه است و هنگامی که فرد فعالیت های بیشتری در طول روز داشته باشد میزان آن افزایش خواهد یافت. بیماران باید توجه داشته باشند که فعالیت های شدید روزانه موجب می شود که این توده ها کشش بیشتری پیدا کنند و در نتیجه بزرگ تر و آزار دهنده تر شوند.

عکس بواسیر بیرون زده یا پرولاپس

بیرون زدگی بواسیر

همانطور که در عکس بواسیر بیرون زده مشاهده می‌کنید، در این نوع هموروئید بخشی از زائده از مقعد بیرون زده است. بیرون زدگی بواسیر در درجه سه و چهار نوع داخلی اتفاق می افتد. بنابراین اگر هموروئید داخلی درمان نشود، می تواند پرولاپس شود و از مقعد بیرون بزند که علاوه بر ظاهر نامناسب، درد و ناراحتی زیادی برای بیمار ایجاد کند.

عکس بواسیر ترومبوزه

عکس بواسیر ترومبوزه

هموروئید ترومبوز همان بواسیری است که داخل آن لخته خون وجود دارد. به بیانی دیگر می توان گفت ترومبوزه هنگامی اتفاق می افتد که هموروئید داخلی یا خارجی با لخته خون پر شود. این نام از کلمه “ترومبوز” گرفته شده است که به معنی لخته شدن است. هموروئید ترومبوز می تواند حساس و دردناک شود. با دقت به شکل بواسیر ترومبوزه می‌توان متوجه شد که منظور از این نوع هموروئید جمع شدن لخته های خون در زائده بواسیری است.

ترومبوزه معمولاً در نوع خارجی ایجاد می شود، که علت این امر نیز مشخص نشده است. اما به طور کلی گفته می‌شود علت بروز این نوع هموروئید نیز همان اعمال فشار به مقعد در اثر نشستن های طولانی مدت، بارداری، زایمان، رابطه مقعدی و… است.

 

عکس بواسیر - کلینیک مهنا


   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ