سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جوانمردى آبروها را پاسبان است و بردبارى بى خرد را بند دهان و گذشت پیروزى را زکات است و فراموش کردن آن که خیانت کرده براى تو مکافات ، و رأى زدن دیده راه یافتن است ، و آن که تنها با رأى خود ساخت خود را به مخاطره انداخت ، و شکیبایى دور کننده سختیهاى روزگار است و ناشکیبایى زمان را بر فرسودن آدمى یار ، و گرامیترین بى‏نیازى وانهادن آرزوهاست و بسا خرد که اسیر فرمان هواست ، و تجربت اندوختن ، از توفیق بود و دوستى ورزیدن پیوند با مردم را فراهم آرد ، و هرگز امین مشمار آن را که به ستوه بود و تاب نیارد . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 100 تیر 17 , ساعت 7:35 عصر
درد مقعد چیست و دلایل گوناگون ایجاد درد مقعدی؟

درد مقعد چیزی است که قبل ، هنگام یا بعد از انجام اجابت پیش می آید و شدت آن از کم شروع و آنچنان زیاد میشود که شخص قادر به انجام فعالیت های روزمره خود نخواهد بود. این درد دلایل زیادی دارد که اکثرا عمومی است . اگر درد مقعد طی 24 تا 48 ساعت رفع نشد می بایست توسط پزشک بررسی شود. در مقایسه , اگردرد همراه با تب باشد باید فورا به پزشک رجوع شود.

عمومی ترین دلایل درد مقعد چیست؟

در اکثر مواقع علل ایجاد کننده درد مقعد بی خطر هستند اما به دلیل وجود اعصاب زیاد در این ناحیه، درد می‌تواند شدید باشد. علت درد مقعد در بیشتر موارد قابل تشخیص است.

هموروئید ترومبوزه خارجی

هموروئید ترومبوزه خارجی، لخته شدن خون در کیسه ای خونی درست خارج از مقعد (بافت های هموروئید) می‌باشد. درد بصورت ناگهانی با جابجایی مدفوع شروع و میتواند طی 48 ساعت بعدی شدیدتر شود ولی کم کم طی چند روز فروکش می کند. اگر پوست بیرونی هم باز شود ، خونریزی مشاهده میشود. برای درمان بواسیر (ترومبوزهموروئید) یا آن را برداشته و یا به کمک وان آب گرم ، داروی مسکن یا نرم کننده های مدفوع آن را تسکین میدهند. برداشتن بواسیرغالبا سریع و قابل تحمل است و اگر در چند روز اول پس از شروع علائم باشد میشود در دفتر دکتر و یا اورژانس طی بی حس کننده موضعی انجام شود.

شقاق مقعد

شقاق مقعد شکاف بیضی شکل کوچکی در سر مقعد است که باعث درد و خون ریزی هنگام اجابت می شود. شقاق برای اکثر مردم تقریبا یک چیز عادی است ولی غالبا با بواسیرکه آن هم با درد و خون ریزی همراه است اشتباه گرفته میشود. بهترین درمان برای شقاق حاد نرم کردن مدفوع بکمک رژیم غذایی فیبر دار ، کرم های موضعی و وان آب گرم برای 10 الی 20 دقیقه چند بار در روز (مخصوصا پس از اجابت) است. وان آب تسکین دهنده و آرام بخش عضلات مقعد است تا بهبودی کامل بدست آید. شقاق های مزمن خیلی به ندرت نیاز به جراحی پیدا میکنند.

اکثر شقاق ها (85 الی 90 درصد) در پشت مقعد و 10 الی 15 درصد در جلو و برای تعداد معدودی هم در جلو و هم در عقب مقعد رخ میدهد. شقاقی که در محل دیگری واقع باشد مربوط به بیماری های دیگری است که باید بیشتر بررسی شود.

آبسه و فیستول

آبسه مقعد ، حفره ایست عفونی پر از چرک در کنار مقعد یا رکتوم. فیستول مجرایی است که زیر پوست تشکیل و غدد عفونی مسدود شده را به بخش آبسه شده متصل میکند. درمان آبسه در اکثر موارد با تخلیه و جراحی غالبا ضروری است. جراحی هرچند راحت و ساده است ولی بعضی مواقع پیچیده و امکان جراحی در چند مرحله وجود دارد.

عفونت‌های قارچی یا بیماری های مقاربتی

بیمارانی که دچار عفونت قارچی یا بیماری مقاربتی شده اند علائم درد بلند مدت از ملایم تا شدید در مقعد یا اطراف آن خواهند داشت و این هیچ ارتباطی با اجابت ندارد. بیماری های مراقبتی شامل سوزاک ، کلامیدیا ، تبخال ، سفلیس و غیره میشود. این بیماران از خون ریزی کم ، ترشح عفونی و خارش رنج میبرند . درمان معمولا از طریق آنتی بیوتیک یا ضدقارچ از نوع خوردنی یا پماد می باشد.

بیماری‌های پوستی

اختلالات پوستی که در دیگر نقاط بدن رخ میدهند مانند زگیل یا پسوریازیس میتوانند در مقعد هم ایجاد شوند. بیمار دچار خارش ، خون ریزی و بعلاوه دردی که آمد و رفت دارد میشود. راه  حل , تشخیص زود هنگام جهت درمان مناسب می باشد و در بعضی موارد نمونه برداری از پوست لازم است. درمان بستگی به ارزیابی نمونه و تشخیص پزشک دارد.

 

https://clinicdarman.com/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%D9%86%DB%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA/%D8%AF%D8%B1%D8%AF-%D9%85%D9%82%D8%B9%D8%AF/


یکشنبه 100 تیر 13 , ساعت 11:55 صبح

 

آیا دکتر خوب برای کیست مویی متخصص جراح است؟

کیست مویی یا pilonidal cyst یک بیماری عفونی است که تخلیه عفونت زیر پوست بوسیله جراحی و لیزر، تنها راه درمان آن است. یکی از مهم ترین قدم ها در درمان، انتخاب دکتر متخصص کیست مویی است که بسیار حائز اهمیت است و در این مقاله به آن خواهیم پرداخت:

بیماری کیست مویی

شایع ترین نوع این عارضه، کیست مویی بالای کمر است. وقتی یک سوراخ در زیر پوست و تقریبا روی استخوان دنبالچه ایجاد می شود که با عفونت و مایعات پر شده، شما به این بیماری دچار شدید.

بیماری کیست مویی

وقتی مو به داخل پوست برمی گردد و در خلاف جهت رشد می کند، باعث ایجاد آبسه عفونی در زیر پوست یا همان کیست مویی می شود.

علائم این بیماری معمولا دردناک است و شامل ایجاد تورم، التهاب و خروج ترشحات و خون از ناحیه سینوس می باشد. همچنین اگر این بیماری پیشرفت کند می تواند باعث ایجاد تب و لرز شود که قبل از رسیدن به این مرحله باید به یک دکتر خوب برای کیست مویی مراجعه کنید.

پزشکان تاکنون نتوانسته اند دلیل مشخصی برای ابتلا به این بیماری پیدا کنند، اما فرضیه هایی در مورد اینکه چه کسانی به کیست مویی مبتلا می شوند وجود دارد. طبق آمار مردان بیشتر از زنان به این عارضه مبتلا می شوند.

همچنین مشکلات هورمونی، چاقی و اضافه وزن، ژنتیک، پوشیدن لباس های تنگ و نشستن زیاد از عوامل تاثیرگذار در ایجاد این عارضه هستند.

برای کیست مویی به چه دکتری مراجعه کنیم؟

اگر به این بیماری دردناک مبتلا شدید و به دنبال یک دکتر خوب برای کیست مویی هستید، اما نمی دانید که به کدام پزشک باید مراجعه کنید؟ حتما به این موارد توجه کنید.

برای تشخیص این بیماری می توانید به پزشک عمومی، دکتر پوست، جراح عمومی یا جراح گوارش مراجعه کنید. اما اگر از همان ابتدا به یک متخصص جراحی کیست مویی مراجعه کنید، کار شما آسان می شود.

زیرا به جز جراحی و لیزر روش دیگری برای درمان این بیماری وجود ندارد و در نهایت همه پزشکان شما را به یک دکتر جراح (عمومی، گوارش) ارجاع می دهند.

اما پزشک جراح کیست مویی باید تجربه و تخصص کافی در این زمینه را داشته باشد، زیرا در عیر اینصورت امکان آسیب به بافت اطراف و همچنین احتمال عود مجدد بیماری وجود خواهد داشت. ویژگی های یک دکتر خوب برای کیست مویی شامل این موارد است:

  • تجربه درمان های موفق
  • تخصص کافی در جراحی و لیزر کیست مویی
  • اخلاق حرفه ای و ارائه توضیحات کامل در مورد هزینه روش درمان انتخابی، مزایا و معایب، دوران نقاهت و عوارض احتمالی
  • بررسی وضعیت بیمار بعد از عمل

عمل لیزر کیست مویی یکی از بهترین گزینه های درمان این بیماری است که نیازی به ایجاد برش های بزرگ و عمیق جراحی ندارد و بصورت سرپایی و در کمتر از نیم ساعت انجام می شود. 


<      1   2      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ