سفارش تبلیغ
صبا ویژن
علم را با عمل همراه باید ساخت ، و آن که آموخت به کار بایدش پرداخت ، و علم عمل را خواند اگر پاسخ داد ، و گرنه روى از او بگرداند . [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 102 دی 17 , ساعت 5:13 عصر

زگیل تناسلی1

بیایید در مورد عوامل تمایز بین این دو بیماری مفصل صحبت کنیم. هنگامی که در ناحیه ی تناسلی یا مقعد خود با علائم و نشانه های این بیماری روبرو شدید باید بدون فوت وقت به بهترین پزشک متخصص زگیل تناسلی مراجعه کرده و درمان را آغاز نمایید. زیرا هم خطر گسترش آنها وجود دارد و هم شریک جنسی خود را می توانید آلوده کنید. از طرفی اگر زگیل‌های تناسلی در مسیر مجاری ادراری یا مجرای واژن قرار بگیرند احتمال انسداد و خونریزی وجود دارد.

https://www.arshehonline.com

ظاهر

تگ های پوستی یا شبیه بادکنک خالی شده یا حتی دانه ای برنج هستند که از طریق یک ساقه نازک به پوست متصل می شوند.

بر خلاف تگ های پوستی، زگیل تناسلی ممکن است صاف، گل کلمی شکل یا ساقه ای باشد (برآمدگی های انگشت مانندی دارند). پایه پهن تری دارند و معمولا محکم به بدن میچسبد. 

برچسب های پوستی در نواحی بدن که در آن اصطکاک بیشتری به صورت روزانه وجود دارد مانند گردن، زیر بغل، پلک ها، زیر سینه ها، ران ها، اندام تناسلی یا چین های کشاله ران رشد می کنند.

زگیل تناسلی عفونی است و از طریق تماس مستقیم پوست به پوست پخش می شود. بنابراین، آن‌ها نواحی از پوست را تحت تأثیر قرار می‌ دهند که معمولاً هنگام تماس جنسی محافظت نمی‌ شوند و در حین رابطه جنسی (در اثر بریدگی‌های جزئی) آسیب می‌ بینند. شما می توانید آنها را بر روی ساقه آلت تناسلی، مجرای ادرار، واژن، فرج، دهانه رحم یا پوست اطراف مقعد بیابید.

روش انتقال و پخش شدن

معمولاً ممکن است یک برچسب پوستی منفرد را در یک ناحیه مشاهده کنید. ممکن است بیش از یک برچسب پوستی روی بدن خود داشته باشید.

زگیل تناسلی نیز به صورت منفرد یا گروهی و خوشه ای ایجاد می شوند. با این حال، زگیل تناسلی عفونی است، ممکن است به راحتی به بافت مجاور گسترش یابد تا نواحی دور (از طریق خاراندن و اصلاح).

زگیل تناسلی

تفاوت در ساختار و بافت

اسکین تگ ها زمانی که آنها را لمس می کنید، بسیار صاف هستند. آنها می توانند به راحتی زیر دست جابجا شوند زیرا پایه نسبتاً نازکی داشته و رویه بزرگتری دارند.

زگیل تناسلی سطحی ناهموار و نامنظم دارد که شبیه گل کلم است. آنها معمولاً مسطح و کوچک هستند و تقریباً آنها را نامرئی می کند.

رنگ

برچسب های پوستی می توانند ضایعات همرنگ پوست، قهوه ای یا قرمز باشند.

رنگ زگیل تناسلی متغیر است اما مستعد رنگ پوست بوده و گاهی ممکن است کمی تیره تر از پوست بیمار باشد.

نتیجه گیری از فرق بین زگیل تناسلی با منگوله های پوستی

در حالی که تگ‌ های پوستی و زگیل‌ ها به دلیل ظاهر مشابه اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می‌ شوند، اما توسط عوامل کاملاً متمایز ایجاد می‌شوند. اگر در مورد رشد غیر معمول در اندام خصوصی خود شک دارید، با پزشک خود مشورت کنید و آزمایش پاپ اسمیر یا آزمایش HPV DNA انجام دهید. 

یک تست اچ پی وی برای زنان بسیار ضروری است که سالانه آن را انجام دهند زیرا در طولانی مدت باعث سرطان دهانه رحم و بیماریهای مربوط به این ناحیه خواهد شد. زگیل تناسلی توسط سویه های کم خطر HPV ایجاد می شود که با آزمایش ما شناسایی نمی شوند. بنابراین، اگر مشکوک هستید که لکه های پوستی زگیل تناسلی هستند یا در معرض ویروس پاپیلومای انسانی قرار گرفته اند، باید فوراً به پزشک مراجعه کنید.

 

 

 

 


سه شنبه 102 دی 12 , ساعت 12:27 عصر

درمان خونریزی مقعدی بستگی به علت اصلی آن دارد. برای مثال، در صورت وجود شقاق مقعدی، ممکن است پزشک شما تجویز کند که از کرم های موضعی، مثل لیدوکائین، استفاده کنید ولی در صورتی که هموروئید وجود داشته باشد، ممکن است پزشک استفاده از داروهای حاوی کرم های ضد التهاب، مثل هیدروکورتیزون تجویز کند. در صورت وجود التهاب روده، پزشک اغلب داروهای ضد التهاب و آنتی بیوتیک تجویز میکند.

در برخی موارد، درمان دارویی جوابگو نیست و شرایط بیمار حاد میباشد در نتیجه نیاز به درمان با لیزر یا جراحی وجود دارد. برای مثال، در صورت وجود تومور یا پولیپ در روده، جراحی برای برداشتن آنها ممکن است لازم باشد.

به طور کلی، درمان این عارضه بستگی به علت آن دارد و بهتر است با پزشک خود درباره از روش های درمانی مطمئن شوید.

خونریزی مقعدی بدون درد نشانه چیست؟

این عارضه نشانه های مختلفی دارد که شامل موارد زیر می باشد:

  • خون در مدفوع: این یکی از شایع ترین نشانه های خونریزی مقعدی است. ممکن است خون به صورت قطرات، لکه ها، رگه ها یا به صورت جریان از مدفوع شما بیرون بیاید.
  • درد: در برخی موارد، خونریزی با درد در مقعد و راست روده که رکتوم نیز نامیده میشود، همراه است. این درد ممکن است شدید و ناگهانی بوده یا به صورت خفیف و پایدار ادامه داشته باشد.
  • تغییر در عادت دفع مدفوع: ممکن است این عارضه می تواند با تغییر در عادت دفع مدفوع شما همراه باشد. به عنوان مثال، شما ممکن است احساس کنید که نیاز به دفع مدفوع دارید، اما وقتی رفتار مدفوع را انجام می دهید، فقط خون بیرون می آید و حتی ممکن است زور الکی بزنید.
  • سایر نشانه ها: سایر نشانه های خونریزی مقعدی ممکن است شامل تنگی نفس، سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ باشد.

برای درمان به کدام دکتر مراجعه کنم؟

برای تشخیص خونریزی مقعدی، بهتر است در ابتدا به یک پزشک عمومی و سپس برای درمان به متخصص آنورکتال یا جراح عمومی مراجعه کنید. همچنین پزشک عمومی می تواند شما را برای معاینه و تشخیص به یک متخصص جراحی عمومی یا گوارش ارجاع دهد. در برخی موارد، ممکن است نیاز به مراجعه به یک متخصص روانپزشکی نیز باشد، زیرا این عارضه ممکن است باعث اضطراب و استرس شود که زندگی روزمره بیمار را مختل کرده است. به هر حال، بهتر است با پزشک خود در مورد نیاز به مراجعه به چه تخصصی صحبت کنید.

عوارض

خروج خون برای بدن یک عارضه مضر و خطرناک است. عوارض خونریزی مقعدی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • فقر خون و کمبود آهن: این عارضه به دلیل از دست دادن خون در طول زمان و نبودن توانایی بدن برای جایگزینی آن با سرعت رخ می دهد. این موضوع باعث کاهش تولید سلول های قرمز خون و افزایش خطر بروز بیماری های قلبی و عروقی می شود.
  • عفونت: خونریزی مقعدی ممکن است باعث ورود باکتری ها و عفونت در ناحیه مقعد شود.
  • تشکیل لخت خون: در صورت خروج خون به مقدار شدید، ممکن است لخته خون در ناحیه راست روده شکل گیرد که باعث تشدید خونریزی و درد می شود.
  • بروز سرطان: در صورتی که این عارضه به صورت مداوم و بدون علت قابل توجه ادامه داشته باشد، ممکن است نشانه ای از وجود سرطان در منطقه مقعد باشد.
  • تشنجات: در صورتی که خونریزی مقعدی شدید باشد، ممکن است باعث تشنجات و اختلالات در رفتار عضلات باشد.

به هر حال، در صورت تجربه هر یک از این عوارض، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

cliniczarei.com

 


<      1   2   3   4      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ