سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر کس ادعا کند که به انتهای دانش رسیده است، نهایت نادانی خود را آشکار ساخته است . [امام علی علیه السلام]
 
پنج شنبه 97 آبان 10 , ساعت 10:23 صبح

هموروئید یا بواسیر بیماری خیلی رایجی می باشد که اشخاص در رده های سنی گوناگون به آن مبتلا می شوند ولی خیلی از اشخاص به خاطر خجالت از گفتن آن و مراجعه به پزشک اجتناب می کنند.
نوشته زیر به راه های تازه درمان این بیمارى اشاره ای دارد. امکان دارد نام هموروئید چندان برایتان آشنا نباشید اما مسلما واژه بواسیر را شنیده اید. باید بدانید که هموروئید همان بواسیر می باشد و یکى از بیمارى هاى رایج می باشد و تقریبا 75 درصد اشخاص به خصوص اشخاصی که بیشتر از سی سال سن دارند در مدت زندگى شان به این بیمارى مبتلا مى شوند.

در این نوشته چند شیوه عملی به منظور پیشگیری و درمان هموروئید را می آوریم:
شستشوی کامل قسمت مقعد پس از دفع مدفوع که خوشبختانه ریشه در آداب هرروزه ما دارد و کار خیلی مناسبی می باشد، جزو نخستین سفارش ها به مبتلایان هموروئید در کشورهایی می باشند که این عادت خوب را ندارند .
کمپرس با آب گرم یکی از اثرگدارترین شیوه ها به منظور درمان و آرام کردن نشانه ها می باشد. به این صورت که هر روز چندیم مرتبه به ویژه پس از دفع مدفوع به مدت چند دقیقه در آب گرم با دمای ولرم بنشینند. برای این عمل می توان از یک لگن پلاستیکی که کاملاً تمیز شده، کمک گرفت.
به کارگیری توالت ایرانی در این موردها هرگز سفارش نمی شود به این خاطر که فشاری که می آورد وضعیت خارج ماندگی و بقیه نشانه ها را دو چندان می کند پس اگر در خانه توالت فرنگی ندارید می توانید از مدلهای صندلی هایی که به حالت توالت فرنگی ساخته شده اند، بهره ببرید.
یکی از اصلی ترین کارهای پیشگیرانه درمانی ، جلوگیری از یبوست و به وجود آمدن مدفوع ساخت می باشد که از فاکتورهای اصلی به وجود آمدن هموروئید شمرده می شود .
برای اینکار توصیه می شود از میزان کافی مواد غذایی دارای فیبر، انواع سبزیجات و میوه به ویژه میوه های ملین مانند گلابی ، آلو ، انجیر و ... نان سبوس دار و نوشیدن مایعات و به ویژه آب کافی در روز (تقریبا 8 لیوان)‌ بهره بگیرید. از آنجایی که نبود تحرک کافی هم قسمتی از فاکتورهای پدیدآورنده زمینه ای شمرده می شود قرار دادن گونه ای فعالیت بدنی نظیر پیاده روی یا بقیه ورزشه های آرام در برنامه هر روزه توصیه می گردد.
در موردهایی که نشانه ها دوچندان می شوند، استراحت در وضعیت دراز کش به صورتی که قسمت پایین کمر بالاتر باشد و از ایستادن و نشستن درازمدت پرهیز کنید. باید توجه کنید که کارهای توصیه شده بایست همیشگی و به طور مداوم انجام شوند به این معنی که همیشه بایست از یبوست جلوگیری و مدفوع را نرم نگه دارید و از وضعیت های عمودی پرفشار ( ایستادن و نشستن درازمدت ) خودداری کنید.

 منبع: http://www.darmancolorectal.com/hemorrhoid/education-hemorrhoid/news/1476/%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D9%87%D9%85%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%A6%DB%8C%D8%AF


لیست کل یادداشت های این وبلاگ