سفارش تبلیغ
صبا ویژن
این تویی که اغیار را ازدل های دوستانت زدودی تا آن که جز تو را دوست نداشتند ...آن که تو را از دست داد، چه به دست آورد ؟ و آن که تو را یافت، چه از دست داد ؟ آن که جز تو را به عنوان عوض پذیرفت، زیان کرد . [امام حسین علیه السلام ـ در دعایش ـ]
 
پنج شنبه 97 آبان 10 , ساعت 10:42 صبح

پزشک میتواند نشانه های بواسیر را ارزیابی نماید تا در صورت وجود مشکلات حادتر تشخیص درستی داده شود. عوامل متعددی می توانند روی مقعد و روده بزرگ اثر بگذارند و باعث خونریزی، خروج ترشحات و درد و خارش گردند. اغلب افرادی که چنین نشانه هایی دارند به بواسیر مشکوک می شوند اما گاهی مشکل این نیست. چنانچه بواسیر وجود داشته باشد پزشک محل و اندازه آن را بررسی می کند و با توجه به وضعیت بواسیر روش معالجه مناسبی را پیاده می کند.

معاینه بواسیر توسط پزشک

تشخیص هموروئید بر پایه گرفتن سابقه بیمار و معاینه فیزیکی استوار است. نخستین معاینه ها، معاینه راست روده با انگشت و آناسکوپ است. چنانچه بواسیر به طور واضح دلیل خونریزی شما باشد، کمتر از پنجاه سال سن داشته باشید و هیچ یک عواملی که شما را مستعد سرطان روده بزگ می نماید نداشته باشید، نیازی به آزمایش های بیشتر نیستن.

برای اطمینان حاصل کردن از اینکه عواملی مانند سرطان روده بزرگ دلیل خونریزی شما نیستند می توانید آزمایش هایی مانند سیگموئیدوسکوپی و کولونوسکوپی انجام دهید.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ