سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بی گمان همه جنبندگان زمین ـ حتی ماهیان دریا ـ بر جویای دانش درود می فرستند . [امام باقر علیه السلام]
 
یکشنبه 98 فروردین 18 , ساعت 4:17 عصر

مبتلایان به بواسیر این غذاها را نخورند

بواسیر یا هموروئید اختلال رایج در مقعد و رکتوم است و زمانی که رگ های پیرامون مقعد یا ناحیه پایین رکتوم ملتهب می شوند، این حالت ایجاد می گردد. این بیماری هم در زنان و هم در مردان شایع است، اما بیشتر افراد در سن 50 سالگی به این بیماری مبتلا می شوند.بواسیر

غذا نقش مهمی در بیماران مبتلا به هموروئید دارد. تغذیه مناسب در جلوگیری از هموروئید یا توقف آن موثر است و بالعکس، تغذیه نامناسب به تشدید درد در این بیماران کمک می کند .

صحبت کردن از بواسیر یا همان هموروئید برای بسیاری از افراد مشکل است. خیلی از افراد برای رفع مشکل شان به سختی نزد پزشک می روند چون از عنوان کردن مشکل خود خجالت می کشند.

این مشکل نیز مانند هر مشکل دیگری بدون خواست فرد بروز می کند و باید چاره ای برای آن اندیشیده شود. در خصوص هموروئید آگاهی های زیادی لازم است. تغذیه برای مبتلایان به این مشکل از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع لازم است که در مصرف برخی مواد غذایی احتیاط شود چون احتمال می رود باعث تشدید درد شوند.


فلفل قرمز باعث تشدید درد می شود
فلفل قرمز جزو مواد غذایی نامناسب و دردسرساز برای افراد مبتلا به بواسیر است و در زمان حملات آن باعث تشدید مشکل می شود. این تأثیر تحریک کننده ناشی از وجود ترکیبی به نام «کاپسایسین» است. یک ترکیب شیمیایی محرک که روی نورون ها تأثیر گذشته و باعث انتقال درد می شود. با این حال تاکنون هیچ پژوهش علمی این تأثیر را به اثبات نرسانده است و متخصصان تجربه و شکایت های بیماران را مبنا قرار داده اند. معمولاً افراد مبتلا به بواسیر بعد از مصرف فلفل قرمز از درد زیاد شکایت کرده اند.
فلفل سیاه:باعث تحریک نورون های حس کننده ی درد می شوند
اگر دوست دارید که غذاهایتان را تند کنید کمی محتاط باشید. اگر از بواسیر رنج می برید و تحت درمان هستید نباید غذاهای تند میل کنید. فلفل سیاه نیز مانند فلفل قرمز حاوی کاپسایسین است که باعث تحریک برخی نورون های حس کننده ی درد شده و می تواند احساس ناخوشایند دوره ی حمله ی بواسیر را تشدید کند.
چربی ها مضر مانند چربی های اشباع شده و ترانس برای شما مفید نیست. محصولات غذایی حیوانی مانند گوشت قرمز در صورت مصرف زیاد باعث بروز یبوست و تشدید بواسیر می شود.
ادامه مطلب در  نمناک


لیست کل یادداشت های این وبلاگ