سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شخص کریم و بزرگوار، نزد خداوند، خرّم و با پاداش است و نزد مردم، محبوب و باشکوه . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 98 مهر 28 , ساعت 11:6 صبح

در برخی موارد به صورت آشکار خون در ادرار وجود دارد. در این حالت ممکن است ادرار به جای زرد کم رنگ (حالت طبیعی) به رگ صورتی، قرمز، قهوه ای متمایل به قرمز، و یا چایی رنگ باشد. این حالت در اصطلاح پزشکی هماچوری آشکار نامیده می شود.

گاهی اوقات وجود خون در ادرار توسط چشم غیر مسلح قابل مشاهده نبوده و وجود گلبول های قرمز خون تنها از طریق انجام آزمایش و در آزمایشگاه تشخیص داده می شود. به این نوع از خون در ادرار هماچوری میکروسکوپی گفته می شود. این نوع از خون در ادرار معمولا زمانی کشف می شود که نمونه ادرار فرد در آزمایشگاه مورد آزمایش قرار گیرد.

ممکن است خون در ادرار بدون هیچ نشانه ی دیگری رخ بدهند اما برخی از علل زمینه ای خون در ادرار علاوه بر این علامت، علائم دیگری را نیز به وجود می آورند که این علائم می توانند از متوسط تا پیشرفته متغیر باشند. برخی از این علائم عبارتند از:

 

  • عفونت مثانه (سیستیت حاد): در بزرگسالان، عفونت مثانه معمولا باعث سوزش و یا درد در هنگام ادرار کردن می شود. نوزادان مبتلا به عفونت مثانه ممکن است با علائمی مانند تب، تحریک پذیری و بی اشتهایی مواجه شوند. این بیماری در کودکان بزرگتر ممکن است باعث تب، سوزش و درد در هنگام ادرار، فوریت در تخلیه و درد در قسمت پایین شکم شود.
  • عفونت کلیه (پیلونفریت): علائم آن عبارتند از تب، لرز، درد پهلو که ممکن است شبیه به کمر درد باشد.
  • سنگ کلیه: علائم سنگ کلیه ممکن است شامل شکم درد و و یا درد در لگن باشد.
  • بیماری های کلیوی: علائم بیماری های کلیوی ممکن است شامل مواردی مانند ضعف، فشار خون بالا، ورم بدن از جمله پف کردن اطراف چشم باشند.
  • منبع: شفاجو


لیست کل یادداشت های این وبلاگ