سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت (از سپاهیان خرد است) و هوس ضد آن . [امام صادق علیه السلام ـ در بیان سپاهیان خرد و نابخردی ـ]
 
دوشنبه 98 اسفند 19 , ساعت 11:32 عصر

بواسیر یا هموروئید در نتیجه نشستن های طولانی مدت و زور زدن هنگام اجابت مزاج و یبوست ایجاد می شود.

5e5bb996c4a08_2020-03-01_17-03

 

 اگر شغل شما به گونه ای است که چند ساعت در روز می نشینید و در طول روز تحرک کافی ندارید در معرض ابتلا به این عارضه می باشید و خواندن این مقاله به شما توصیه می شود.

با ورود به دنیای جدید و گذر از دوره سنتی به صنعتی، سبک و شیوه زندگی ما نیز تغییر کرده است. دیگر برای انجام بسیاری از کارها نیازی به رفت و آمد و تحرک داشتن نیست مثلاً در گذشته برای پرداخت قبوض ساعت ها در صف می ایستادند و یا برای تهیه مایحتاج زندگی خود مجبور به رفت و آمد مداوم بودند، اما امروزه تنها در چند دقیقه با نشستن پشت کامپیوتر قبض ها پرداخت می شوند و یا با یک تلفن، وسایل مورد نیاز خود را درب منزل تحویل می گیریم.

از جهتی این تغییرات جنبه مثبت دارند و باعث صرفه جویی در وقت و انرژی ما می شوند ولی از طرفی دیگر تحرک و جنبش و جوش افراد به شدت کاهش پیدا کرده و از آنجایی که نوع خلقت آدمی به گونه است که بهترین حالت برای او راست قامت بودن است، این تغییرات در عصر حاضر باعث شیوع بیماری هایی شده است که به بیماری های نشیمنگاهی معروف است.

یکی از این موارد شغل های پشت میز نشینی است که اکثر افراد شاغل باید 8ساعت پشت میز خود بنشینند و یکی از شرط های اجباری در زندگی کارمندی که می توان گفت به فرهنگ تبدیل شده است، تکان نخوردن از پشت میز و صندلی است و صندلی محور اصلی این مشاغل شده است.
بیماری های نشیمنگاهی تنها یک بخش قضیه است. این نشستن های طولانی در روز باعث می شود سوخت و ساز ما در روز کاهش یابد و این امر چاقی را در پی دارد، هم چنین گردن درد و کوفتگی عضلات، درد کمر و … نیز طرف دیگر قضیه است.

ادامه در خبرفوری



لیست کل یادداشت های این وبلاگ