سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ساکت می گردد تا سلامت بماند و می پرسد تا بفهمد . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 99 مرداد 4 , ساعت 12:14 عصر

What should we do to treat hemorrhoids???
بواسیر و یا همان هموروئید (Hemorrhoids) بیماری مقعدی می باشد که در بیشتر افراد بالای 50 سال بهوجود می اید و دلیل اصلی ان هم یبو…July 22, 2020
البته این بیماری علت های دیگری هم مثل چاقی و افزایش وزن، بارداری، بلند کردن وسایل سنگین و ... دارد اما بیشترین دلیل ابتلا افراد به ان یبوست می باشد

بنابراین اگر شما تا به حال بواسیر را تجربه نکرده اید و گرفتار ان نشده اید پس بهتر است که از حالا با رعایت رژیم غذایی پرفیبر و جلوگیری از یبوست، از این بیماری پیشگری نمایید.

اما اگر با این بیماری درگیر هستید و نمیدانید که برای درمان بواسیر چه باید کرد با ما همراه باشید:

اول از همه باید بگویم که بواسیر بیماری ای نیست که خود به خود و یا با روش های خانگی درمان شود اگر هم با این روش ها توانستید این بیماری را درمان کنید باید بدانید که با اولین یبوست شدن دوباره به سراغتان خواهد امد پس برای درمان دائمی بدون بازگشت و همیگشی این بیماری حتما حتما در وهله اول به پزشک متخصص بواسیر یا هموروئید مراجعه نمایید تا ویزیت شوید و پزشک شما را معاینه نماید:


معاینه بواسیر


بعد از معاینه اگر بواسیر شما در مراحل ابتدایی باشد و بیرون زدگی نداشته باشد یعنی زائده ای گوشتی مانند از مقعدتان به بیرون نیامده باشد به این معنی است که بیماری شما هنوز پیشرفت نکرده و می توان با روش هایی مثل روش های درمان خانگی جلوی بدتر شدن و پیشرفت انرا گرفت پس پزشکتان به شما توصیه می کند که فیبر بیشتری مصرف کنید تا دچار یبوست نشوید و شاید پماد و یا کرم هایی مثل پماد انتی هموروئید هم برای شما تجویز نماید که درد داخلی ان را بهبود بخشد. اما اگر شما دیر به پزشک مراجعه نمایید و بواسیرتان پیشرفته شده باشد یعنی بیرون زده باشد و هنگام عمل دفع شاهد خونریزی و یا درد باشید پزشک راهی جز جراحی و یا عمل بواسیر برای شما ندارد اما این عمل می تواند به دو صورت انجام شود:

یا اینکه به صورت سنتی و با تیغ جراحی عمل شوید که مزایای کم و معایب بسیاری مثل بیهوشی، بازگشت دوباره و بیماری، درد بسیار و ... دارد و بیمار پس از بیهوشی باد درد زیادی را تحمل کند و هیچ تضمینی هم نیست که بعد از جراحی با تیغ بواسیر شما دوباره برنگردد این روش تقریبا در بیشتر جاها منسوخ شده و روش لیزر درمانی محبوبیت بیشتر پیدا کرده است.


جراحی سنتی بواسیر


و یا اینکه درمان بواسیر یا هموروئید با لیزر را انجام دهید که بیشتر پزشکان متخصص همین روش را پیشنهاد می کنند و نسبت به سایر روش ها مزایای بسیاری مثل عدم نیاز به بیهوشی، درد کم و درمان سریع و بدون بازگشت دارد. در لیزر درمانی بواسیر، بیرون زدگی بواسیر ( مشاهده عکس بیرون زدگی بواسیر) توده ای که از مقعد بیرون زده است را با نور اشعه لیزر که به دو نوع کم توان و پرتوان تقسیم می شود و نه با تیغ جراحی برش می دهند و می برند بدون اینکه نیازی به بخیه باشد بعد از مدتی محل لیزر ترمیم می شود. شما خودتان می توانید انتخاب نمایید که با چه روشی درمان شوید و پزشکتان هم موظف است که مزایا و معایب همه روش ها را برای شما بازگو کند.


درمان بواسیر با لیزر

بعد از اینکه یکی از این روش ها را برای درمان خودتان انتخاب کردید باید بعد از درمان هم مراقبت های ویژه ای و رژیم غذایی سرشار از فیبر داشته باشید تا دچار مشکلات بعد از عمل نشوید.

بهتر است هروقت احساس نیاز به دفع پیدا کردید همان موقع عمل دفع را انجام دهید و انرا به تعویق نیندازید چون نگه داشتن و احتباس مدفوع باعث خشک شدن ان می شود و در نتیجه مدفوع به سختی بیرون می اید که مدفوع سفت و سخت هم یکی از علت های بواسیر می باشد.

همچنین سعی کنید هنگام اجابت مزاج زور نزنید و به زور سعی نکنید مدفوع را خارج نمایید. 
منبع : https://bit.ly/3hq3PuC



لیست کل یادداشت های این وبلاگ