سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خیرى را که آتش دوزخ در پى بود خیر نتوان به حساب آورد ، و شرّى را که پس آن بهشت بود ، شرّ نتوان وصف کرد . هر نعمتى جز بهشت خوارست ، و هر بلایى جز آتش دوزخ عافیت به شمار . [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 98 اسفند 6 , ساعت 1:1 عصر

درمان بواسیر یا هموروئید با لیزر یک روش سرپایی و بدون درد و خونریزی است که نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد. در حین جراحی به دلیل انعقاد خون، هموروئید به راحتی دیده می‌شود و همین امر خطر آسیب دیدگی بافت اطراف بواسیر را کاهش می‌دهد. به همین خاطر در این روش عوارضی مانند بی اختیاری مدفوع و گاز وجود ندارد. لیزر مناسب ترین و موفق ترین روش برای درمان قطعی بواسیر شناخته شده است.

مزایای جراحی بواسیر با لیزر

?    در این روش، خونریزی و درد بسیار کم است
?    درمان بواسیر در این روش تضمین شده می‌باشد
?    آسیب کمتری به بافت اطراف هموروئید می‌رسد
?    در جراحی بواسیر با لیزر نیازی به همراه ندارید
?    درصد موفقیت لیزر بیشتر و احتمال عود آن پایین تر است
?    زخم ناشی از عمل لیزر به سرعت ترمیم می‌شود.  
?    در این روش بیمار را بیهوش نمی کنند، بلکه محل مورد نظر را بی حس می‌کنند

مقایسه هزینه لیزر و جراحی بواسیر
پس از تحقیق از چندین مرکز درمانی و مشخص شدن حدود قیمت که بطور مثال هزینه جراحی بواسیر یا هموروئید با لیزر در درمان کلینیک تفاوت چندانی با روشهای جراحی سنتی ندارد. هزینه‌های عمل سنتی شامل آیتم‌های زیادی است که بخشی از آنها تحت پوشش بیمه بوده و مابقی آزاد می‌باشد. علاوه بر هزینه‌هایی که بیمه به بیمارستان می‌پردازد، بیمار هم باید مبلغی را به عنوان ما به التفاوت بیمه و آزاد پرداخت کند.
منظور از هزینه فقط جنبه مادی نیست و موارد دیگری هم هستند که باید به آنها توجه شود. این موارد عبارتند از:

?    در روش جراحی بواسیر با لیزر در وقت و زمان صرفه جویی می‌شود، در صورتی که در جراحی‌های سنتی اینطور نیست. از آزمایشات اولیه گرفته تا بستری شدن و عمل کردن و استراحت‌های بعد از عمل، همگی برای بیمار زمانبر هستند.
?    درد و خونریزی در جراحی بواسیر با لیزر خیلی کمتر از جراحی سنتی است.
?    در جراحی هموروئید با لیزر، نیازی به بیهوشی نیست. در صورتی که در عمل‌های سنتی بیمار باید حتما بیهوش شود که این بیهوشی، عوارض خاص خود را دارد.  
?    تا قبل از معاینه بیمار توسط پزشک، نمی توان مشکل فرد را تشخیص داد و هزینه‌های درمان را مشخص کرد. زیرا بیماری ممکن است برای هر فرد، علائم متفاوتی داشته باشد. که نوع درمان و هزینه‌های آن هم قطعا متفاوت خواهد بود.  

پرداخت هزینه لیزر بواسیر توسط بیمه
جراحی هموروئید با لیزر تحت پوشش همه بیمه‌ها نمی باشد، زیرا معمولا درمان‌های سرپایی، بدون بستری و بدون بیهوشی کمتر از 6 ساعت تحت پوشش بیمه نمی باشند. اما بعضی از بیمه‌های تکمیلی، هزینه جراحی بواسیر با لیزر را تقبل می‌نمایند. جهت اطمینان بهتر است موضوع را از طریق بیمه تکمیلی مربوطه پیگیری کنید.

عوارض جراحی بواسیر به روش سنتی
در روش جراحی بواسیر به روش سنتی، بیمار تحت بیهوشی عمومی و یا بی حسی کمری، مورد معالجه قرار می‌گیرد که عوارض زیادی به همراه دارد. مثلا خونریزی شدید که کنترل آن برای جراح مشکل است. و در بعضی موارد نیاز به بیهوشی و عمل مجدد دارد.
درد بعد از عمل، بسیار طاقت فرسا است. در بعضی موارد هم بعد از عمل، نیاز به تامپون وجود دارد و درد خارج کردن تامپون هم بسیار طاقت فرساست.
با این وجود گاهی اوقات تنها راه درمان هموروئید، عمل جراحی است. زیرا توده بسیار بزرگ و گاهی آنقدر دردناک است که چاره ای جز عمل جراحی ندارد.لازم به ذکر است که بیماران دارای هموروئیدهای درجه 2 و خونریزی دهنده را نمی توان با عمل جراحی سنتی، درمان کرد.

منبع: بهارنیوز


سه شنبه 98 اسفند 6 , ساعت 12:56 عصر

از شاخص ترین نشانه های بواسیر خارجی می توان به احساس درد در ناحیه آنال، خونریزی یا مشاهده خون روشن روی مدفوع، خارش و سوزش شدید، احساس دفع ناکامل مدفوع و توده های برآمده در اطراف مقعد است. وقتی عروق بیرونی و اطراف مقعد دچار آسیب دیدگی و التهاب شوند به آن بواسیر خارجی می گوییم. هموروئید خارجی یک توده سفت و برآمده در خارج از مقعد است که علائم آزاردهنده ای دارد. نشانه های هموروئید با توجه به پیچیدگی بیماری و زمانی که از شروع آن گذشته می توانند تغییر کنند.

اما دلایل ابتلا به این عارضه چیست و چگونه می توانیم از آن پیشگیری کنیم؟ عواملی مثل وزن بالا، اسهال و یبوست مداوم، زور زدن هنگام دفع مدفوع، کم تحرکی و نشستن های طولانی و حتی ژنتیک می توانند زمینه بروز بواسیر خارجی و داخلی را فراهم کنند. در واقع ایجاد هرگونه فشار بیش از حد در رکتوم و مقعد می تواند به ایجاد بالشتک های بواسیری منتهی شود.

اگر این علائم را مشاهده کردید حتما در اولین فرصت به دکتر متخصص مراجعه کنید و علت آن را پیگیری کنید. نمی توان به طور قطع علل مشاهده این علائم را، بواسیر یا هموروئید عنوان کرد چون نشانه ای مثل خونریزی از مقعد میتواند دلیل دیگری هم داشته باشد. برای تشخیص بواسیر خارجی پزشک ابتدا تمام علائم بیمار را به طور کامل بررسی می کند. سپس با معاینه بالینی، بیماری به راحتی تشخیص داده می شود و نیازی به انجام آزمایشات یا معاینه داخل رکتوم نیست. تشخیص و درمان سریع بواسیر خارجی در کلینیک پایتخت توسط پزشکان مجرب و کادری حرفه ای صورت می گیرد و این مرکز آماده ارائه خدمات درمانی به شما بیماران عزیز می باشد.

در زمان استفاده از روش های درمان بواسیر خارجی بدون جراحی، باید به شدت این علائم توجه کنید و اگر بعد از یک هفته هیچگونه بهبودی احساس نکردید، روش های پزشکی درمان این عارضه را جایگزین کنید. گاهی بیماران زمانی طولانی را به درمان خانگی بواسیر اختصاص می دهند که همین بی توجهی باعث پیشرفت و گسترش بیماری خواهد شد. چند مورد از بهترین روش های درمان سریع بواسیر خارجی، که به عنوان درمان قطعی شناخته می شوند را در ادامه شرح خواهیم داد:

بوتاکس هموروئید : این روش برای درمان فوری درد بواسیر و معمولا همراه با روش های جراحی هموروئید مورد استفاده قرار می گیرد. بوتاکس هم مشابه روش اسکلروتراپی تزریق نوعی سم به عروق بواسیری است که عضلات این ناحیه را موقتاً فلج می کند. بوتاکس هم یکی از روش های سرپایی است که درد و خونریزی به همراه ندارد.

درمان بواسیر با اسکلروتراپی: استفاده از روش اسکلروتراپی برای رفع التهاب هموروئید و برگرداندن رگ های بواسیری به حالت اولیه است. تزریق یک ماده شیمیایی به عروق بواسیری، تورم آنها را کاهش داده و باعث کوچک شدن این رگها خواهد شد. اسکلروتراپی یکی از روش های قدیمی درمان سریع بواسیر خارجی و داخلی است که به صورت سرپایی انجام میشود.

درمان قطعی و سریع بواسیر خارجی با لیزر: روشی نوین برای درمان بواسیر خارجی بدون جراحی است که در مقایسه با سایر روش های درمانی، دارای مزایای بی شماری است. در عصر حاضر تقریباً جراحی های معمولی جای خود را به روش لیزر درمانی داده و بیماران برای درمان سریع بواسیر خود، روش لیزر را به جراحی های دردناک ترجیح می دهند. لیزر هموروئید بدون درد و خونریزی و به صورت سرپایی انجام می شود. مدت زمان جراحی با لیزر کمتر از یک ساعت بوده و نیازی به بستری شدن در بیمارستان نمی باشد. یکی از فاکتورهای مهم در روش لیزر، عدم بازگشت مجدد بیماری است. به علاوه در این درمان هیچ آسیبی به بافت اطراف هموروئید نمی رسد و عوارضی به دنبال نخواهد داشت.

 

منبع: http://namnak.com/%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%88%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B1.p75844


چهارشنبه 98 بهمن 30 , ساعت 3:53 عصر

مقعد قسمتی از روده می باشد که در انتهای آن رگ های خونی حساس وجود دارد. در عصر حاضر، بیماری های مرتبط با این ناحیه به دلیل تغییر شیوه زندگی مانند نشستن های طولانی و غذاهای پرچرب و کم فیبر، رو به افزایش می باشد. برخی از این بیماری ها مانند بواسیر یا هموروئید ، شقاق، کیست مویی و …خوش خیم می باشند که یبوست علت اصلی بیشتر آنهاست. اما مشکلاتی مانند سرطان مقعد و روده، بیماری هایی جدی تر مربوط به این ناحیه هستند که باید به سرعت درمان شوند.

عدم توجه به بیماری های نشیمنگاهی باعث ایجاد مشکلات جبران ناپذیری خواهد شد برای مثال بیماری شما ممکن است در صورت تشخیص به موقع و شروع فرآیند درمان، با دارو و یا روش های خانگی بهبود یابد. در صورتی که اگر بیماری خود را جدی نگیرید و اقدام به درمان نکنید، چاره ای به جز استفاده از تیغ جراحی نخواهید داشت.

هرکدام از بیماری های نشیمنگاهی در یک سن خاصی رایج تر است مثلاً شقاق بیشتر افراد جوان را درگیر می کند و بواسیر یا هموروئید در بزرگسالی و سنین بالاتر. با توجه به شیوع بیش از اندازه این بیماری ها مخصوصاً بواسیر در اکثر افراد، ما در این مقاله به بررسی این عارضه و بهترین روش برای درمان آن می پردازیم.

بواسیر یا هموروئید چیست؟

بواسیر یا هموروئید در واقع رگ های واریسی واقع در محل اتصال روده و مقعد می باشد. این بافت طبیعی در کنار اسفنکتر قرار دارد و وظیفه آن بسته شدن کامل مقعد است که از بروز ترشحات جلوگیری می کند.

در هنگام اجابت مزاج این توده ها کوچکتر میشوند تا به مدفوع اجازه عبور از روده را بدهند. بواسیر در همه افراد وجود دارد اما فقط موقعی مشکل ساز می شود که این رگ های خونی بزرگتر از آنچه که باید باشند، شوند.

منبع: نیک صالحی


سه شنبه 98 بهمن 29 , ساعت 12:49 عصر

بیماران مبتلا به هموروئید خارجی به دلیل علائم دردناکی که احساس می کنند به دنبال راهی برای درمان سریع بواسیر خارجی هستند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم:
روش های تسکین و درمان فوری درد بواسیر خارجی اکثر افرادی که به این عارضه مبتلا هستند، تمایل دارند بیماری خود را بدون جراحی و با روشهای دیگر درمان کنند. البته ترس از جراحی و عواقب آن امری کاملا طبیعی است. شاید روشهای درمان خانگی بواسیر در مواقعی کارساز باشد و بیماری را بهبود ببخشد اما نمی توان آن را به عنوان روش درمان قطعی هموروئید دانست.

اگر بیماری پیشرفت کرده باشد، استفاده از روشهای خانگی فقط باعث سخت تر شدن روند درمان بیماری خواهد شد. در ادامه موثرترین روشهای درمان خانگی را بررسی می کنیم:

حمام سیتز یا نشیمن: استفاده مرتب از حمام سیتز یکی از بهترین روش های درمان فوری درد بواسیر یا هموروئید است. برای تهیه این حمام می توانید از یک تشت یا لگنی که روی توالت فرنگی قرار می گیرد استفاده کنید و هر بار به مدت 15 دقیقه در داخل تشت آب گرم بنشینید.

مصرف دارو: از داروهای مسکن و همچنین آنتی بیوتیک برای درمان درد و کاهش علائم هموروئید استفاده می شود. این داروها دارای انواع ضد التهابی و… هستند که می توانند به بهبود علائم بیماری کمک کنند. همچنین استفاده از پماد و شیاف هم برای درمان این عارضه پیشنهاد می شود. کیسه یخ: با قرار دادن کمپرس یخ روی بواسیر، می توانید درد و تورم حاصل از این بیماری را کاهش دهید. این یکی از بهترین روشهای درمان فوری درد بواسیر است.

تغذیه مناسب: قرار دادن فیبر و مایعات کافی در رژیم غذایی با کمک به رفع یبوست و نرم تر شدن مدفوع به درمان فوری درد بواسیر یا هموروئید کمک می کند. سبزیجات، حبوبات و میوه ها را در وعده های غذایی خود قرار دهید تا علائم بیماری شما کاهش یابد. روش های پزشکی درمان سریع بواسیر خارجی در مواقعی که علائم بواسیر نظیر خونریزی تشدید شود، می تواند مشکلات زیادی را برای بیمار ایجاد کند و حتی سلامتی او را تهدید کند. بنابراین در چنین مواقعی نیاز به درمان سریع بیماری است.

راه هایی که برای درمان سریع بواسیر خارجی توصیه می شود، به شرح زیر است:

درمان با لیزر روش لیزر به عنوان بهترین درمان سریع بواسیر خارجی بدون جراحی شناخته می شود و دارای مزایای فراوانی نسبت به سایر روش ها است. لیزر به عنوان یک روش سرپایی و بدون بیهوشی است که در کلینیک انجام می شود و بیمار هیچگونه درد، خونریزی و ناراحتی را در این جراحی احساس نمی کند. این درمان کمتر از یک ساعت زمان می برد و بیمار بلافاصله بعد از جراحی مرخص می شود و نیازی به بستری شدن و گذراندن دوران نقاهت نیست. همچنین در روش لیزر هموروئید، به دلیل انعقاد خون در زمان جراحی و دقت بالای پزشک به بافت اطراف بیماری آسیبی نمی رسد و هیچگونه عوارضی به دنبال ندارد.

اسکلروتراپی از روش اسکلروتراپی برای برگرداندن رگهای بواسیری به حالت اولیه خود استفاده می شود و طی آن، ماده ای به نام اسکلروزان به بالشتکهای بواسیری تزریق می شود. این ماده با ایجاد تورم در دیواره رگها، باعث چسبندگی و در نهایت قطع جریان خونرسانی به آنها می شود. اسکلروتراپی روشی سریع برای کاهش تورم هموروئید است.

تزریق بوتاکس از روش بوتاکس معمولا به همراه جراحی، برای کاهش درد و درمان سریع بواسیر خارجی استفاده می شود. بوتاکس نوعی سم است که با فلج کردن عضله ناحیه مقعد، بطور موقت به کاهش درد و علائم بیماری کمک می کند. البته این روش ممکن است عوارضی مثل بی اختیاری مدفوع را به همراه داشته باشد.

ادامه در http://saten.ir/186652/%d8%b3%d8%b1%db%8c%d8%b9-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c-%d9%88-%d9%be%d8%b2%d8%b4%da%a9%db%8c-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%87%d9%85/




سه شنبه 98 بهمن 29 , ساعت 12:44 عصر

 به نقل از شمانیوز

 زمانیکه عروق مقعد تحت فشار قرار بگیرند و دچار آسیب شوند، فرد به بواسیر مبتلا شده است. بواسیر باعث ایجاد بالشتک ها و برآمدگی هایی در داخل یا خارج مقعد می شود که در زمان ایجاد فشار، دچار خونریزی می شوند.

هموروئیدکتومی

هموروئیدکتومی بسته: در این روش هم کاملا مشابه هموروئیدکتومی باز، بافت بواسیری برداشته می شود. با این تفاوت که این بار برش ایجاد شده با بخیه ترمیم می شود. روش هموروئیدکتومی عوارضی مثل درد زیاد بعد از جراحی و ایجاد مشکل در دفع ادرار را به دنبال دارد.

هموروئیدکتومی باز: این جراحی به عنوان یک روش درمان تهاجمی به حساب می آید که جراح طی آن بافت بواسیر را بطور کامل بر میدارد. هموروئیدکتومی تحت بیهوشی کامل انجام می شود و بهترین راه برای درمان هموروئیدهای پیشرفته می باشد. لازم به ذکر است که اگر احتمال عفونت وجود نداشته باشد، برش ایجاد شده در این روش، باز رها می شود تا خود به خود ترمیم شود. 

درمان با استاپلر

روش استاپلر معمولا برای بواسیر پرولاپس درجه 3 و 4 انجام می شود. در این روش با استفاده از دستگاهی شبیه منگنه، هموروئید پرولاپس شده را به داخل مقعد باز می گردانند و سپس زائده های اضافی را قطع می کنند. روش استاپلر معمولا خونریزی، احتمال عفونت، اسپاسم عضلات مقعد و بی اختیاری مدفوع را به دنبال دارد.

رابربند

این روش هم برای هموروئید داخلی کاربرد دارد و در آن با بستن کش لاستیکی به دور زائده بواسیری، جریان خونرسانی به آن را قطع کرده و پس از یک هفته زائده کامل از بین می رود. 

درمان با لیزر

 عمل جراحی بواسیر با لیزر در کمتر از یک ساعت و بصورت سرپایی در کلینیک انجام می شود. لیزر روشی نوین است که به دلیل مزایای فراوان، به عنوان بهترین روش درمان شناخته می شود. برای هموروئید درجه 1 و 2 که دچار پرولاپس نشده اند، از روش مادون قرمز و از لیزر co2 برای هموروئید درجه 3 و 4 استفاده می کنند.

  • لیزر بدون ایجاد درد و خونریزی انجام می شود و به همین دلیل دقت پزشک را هنگام جراحی بالا می برد.
  • احتمال بازگشت بیماری در روش لیزر نزدیک به صفر است
  • بافت اطراف بواسیر در این روش دچار آسیب دیدگی نمی شود
  • جرتجی با لیزر بدون نیاز به بستری انجام می شود
  • درمان هموروئید با لیزر هیچگونه عوارضی را به دنبال ندارد

 


<      1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ