سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمرانیها میدانهاى مسابقت مردان است . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 98 اسفند 15 , ساعت 10:44 عصر

برای درمان خونریزی بواسیر خونی نیاز به روش های اورژانسی درمان هموروئید است و توصیه می شود اگر با خونریزی شدید این عارضه مواجه شدید، از روش های درمان خانگی و دارویی استفاده نکنید و خیلی سریع به پزشک مراجعه کنید. چون بی توجهی به درمان این عارضه می تواند منجر به کم خونی شود. سریع ترین روش درمان این عارضه لیزر و جراحی است. اما سایر روشهای درمان هم در صورتی که خونریزی شدید نباشد می توانند کارساز باشند که در ادامه به آنها می پردازیم:

درمان دارویی بواسیر خونی

استفاده از دارو قطعا در کاهش علائم بیماری تاثیرگذار است اما نمی توان آن را به عنوان روش درمان قطعی بواسیر دانست. برای کاهش علائمی مثل خارش، سوزش، درد و خونریزی می توان از داروهای زیر استفاده کرد:

داروهای مسکن: کاهش درد و گاهی التهاب بیماری

داروهای ملین: برای پیشگیری و درمان خشکی مدفوع از ملین ها استفاده می شود که در کاهش فشار ناحیه مقعد و بهبود بیماری تاثیر زیادی دارد.

ضد التهاب: داروهای موضعی مثل پماد آنتی هموروئید، پماد ام جی، هیدروکورتیزون و همچنین برخی از قرصها از داروهای ضد التهاب به شمار

می رود.

درمان خانگی و سنتی

رعایت نکات ساده ای در زمان شروع بیماری به کنترل و درمان آن کمک می کند و علائم آن را بهبود می بخشد. هرچند که این روش هم درمان ریشه ای بواسیر به شمار نمی رود.

نوشیدن آب و مایعات: اگر روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید، مدفوع شما نرم شده و دیگر به یبوست دچار نخواهید شد. کنترل یبوست به عنوان یکی از اصلی ترین عوامل ایجاد فشار در ناحیه مقعد می تواند به کنترل بیماری و جلوگیری از خونریزی بواسیر کمک کند.

افزایش تحرک و فعالیت: ورزش های سبک و فعالیت بدنی می تواند به افزایش حرکات روده ای و رفع یبوست کمک کند که همین امر به بهبود هموروئید خونی کمک خواهد کرد.

حمام سیتز: یکی از روشهای پرکاربرد درمان بواسیر خونی استفاده روزانه از حمام سیتز است. برای استفاده از حمام سیتز باید روزی دو یا سه مرتبه در لگن آب گرم بشینید تا گردش خون این ناحیه افزایش پیدا کند. این روش جنبه ضد عفونی موضع درگیر بیماری را هم دارد.

عدم استفاده از الکل و کافئین: مصرف این خوراکیها احتمال تشدید یبوست و بدتر شدن بیماری را افزایش می دهد.

آلوئه وراء: این گیاه هم به شکل موضعی و هم به شکل نوشیدنی برای درمان بواسیر خونی مورد استفاده قرار می گیرد.

سرکه سیب: به دلیل خاصیت ضد التهابی سرکه سیب، مصرف آن برای بهبود هموروئید توصیه می شود. می توانید آن را با پنبه روی موضع بیماری استعمال کنید و یا مقداری از آن را در آب بریزید و چند دقیقه داخل آن بشینید.

انجیر: یکی از خوراکی هایی که با تامین فیبر بدن باعث نرم شدن مدفوع و رفع یبوست می شود، انجیر است.

سیر: این گیاه به دلیل خواص ضد باکتری قوی خود به از بین رفتن میکروب های ناحیه مقعد و درمان بیماری کمک می کند.

روغن نارگیل: استعمال روغن نارگیل هم یکی دیگر از راه های بهبود علائم بواسیر خونی است که پس از چند روز شاهد تاثیرات آن خواهید بود.

با تمام اینها توصیه ما به شما این است که برای درمان فوری و قطعی بواسیر خونی طبق تشخیص پزشک یکی از روش های لیزر یا جراحی هموروئید را انجام دهید تا بیماری شما کاملا درمان شود و نگران عود مجدد آن نباشید.

 

منبع


سه شنبه 98 اسفند 13 , ساعت 4:49 عصر

بیماری‌های نشیمنگاهی که روز به روز آمار مبتلایان به آنها در حال افزایش است، می‌توانند بسیار آزاردهنده و در صورت عدم درمان به موقع، خطر آفرین باشند. اینگونه بیماری‌ها به چهار دسته اصلی بواسیر(هموروئید)، شقاق، فیستول و کیست مویی تقسیم می‌شوند. علائمی که این عارضه‌ها ایجاد می‌کنند، گاهی مشابه یکدیگرند و به همین دلیل مراجعه به پزشک برای تشخیص دقیق بیماری ضرورت پیدا می‌کند.

درمان بواسیر یا هموروئید با لیزر یک روش سرپایی و بدون درد و خونریزی است که نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد. در حین جراحی به دلیل انعقاد خون، هموروئید به راحتی دیده می‌شود و همین امر خطر آسیب دیدگی بافت اطراف بواسیر را کاهش می‌دهد. به همین خاطر در این روش عوارضی مانند بی اختیاری مدفوع و گاز وجود ندارد. لیزر مناسب ترین و موفق ترین روش برای درمان قطعی بواسیر شناخته شده است.

مقایسه هزینه لیزر و جراحی بواسیر
پس از تحقیق از چندین مرکز درمانی و مشخص شدن حدود قیمت که بطور مثال هزینه جراحی بواسیر یا هموروئید با لیزر در درمان کلینیک تفاوت چندانی با روشهای جراحی سنتی ندارد. هزینه‌های عمل سنتی شامل آیتم‌های زیادی است که بخشی از آنها تحت پوشش بیمه بوده و مابقی آزاد می‌باشد. علاوه بر هزینه‌هایی که بیمه به بیمارستان می‌پردازد، بیمار هم باید مبلغی را به عنوان ما به التفاوت بیمه و آزاد پرداخت کند.

پرداخت هزینه لیزر بواسیر توسط بیمه
جراحی هموروئید با لیزر تحت پوشش همه بیمه‌ها نمی باشد، زیرا معمولا درمان‌های سرپایی، بدون بستری و بدون بیهوشی کمتر از 6 ساعت تحت پوشش بیمه نمی باشند. اما بعضی از بیمه‌های تکمیلی، هزینه جراحی بواسیر با لیزر را تقبل می‌نمایند. جهت اطمینان بهتر است موضوع را از طریق بیمه تکمیلی مربوطه پیگیری کنید.

ادامه


سه شنبه 98 اسفند 13 , ساعت 4:44 عصر

یکی از بیماری هایی که تعداد مبتلایان به آن رو به افزایش است، عارضه های نشیمنگاهی هستند. اینگونه بیماری ها که در بخش انتهایی روده و داخل کانال مقعد بوجود می آیند، باعث ایجاد خجالت و ترس در مبتلایان می شوند که همین امر مانع از مراجعه آنها به پزشک خواهد شد.

بواسیر یا هموروئید یکی از این عارضه هاست که با ایجاد التهاب و کشیدگی در رگ های دیواره مقعد، باعث بروز درد و ناراحتی برای فرد می شود. این بیماری معمولا با علائمی مثل احساس خارش و سوزش، درد هنگام دفع و یا نشستن، برآمدگی در داخل یا بیرون مقعد و در مواقعی خونریزی همراه است.

افراد اغلب با مشاهده خونریزی دچار دستپاچگی می شوند، چون با علائم بیماری های نشیمنگاهی آشنا نیستند و علت خونریزی را مشکلات دیگری تصور می کنند. شاید گاهی علت این خونریزی مشکلات دیگری از قبیل سرطان روده باشد ولی درصد ابتلا به هموروئید بیشتر از سایر بیماری ها است.

 

مشاهده مطلب کامل

بنابراین هنگام رویارویی با این علائم حتما برای تشخیص دقیق به دکتر متخصص مراجعه کنید. پزشک با انجام معاینات ساده بیماری شما را تشخیص می دهد. اگر بواسیر از نوع داخلی باشد برای تشخیص آن نیاز به معاینات داخل مقعد و رکتوم است که با انجام کولونوسکوپی امکان پذیر است.

برای پیشگیری و درمان  هموروئید راه های مختلفی وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم. پیشگیری همیشه بهتر از درمان است، بنابراین رعایت نکات زیر به شما کمک می کند که از ابتلا به هموروئید مصون بمانید. همچنین اگر به این عارضه مبتلا شدید و بیماری شما در مراحل اولیه است، با کمک روش های خانگی و دارویی می توانید بیماری تان را درمان کنید و دیگر نیازی به عمل جراحی بواسیر یا هموروئید و گذراندن دوران نقاهت و مشکلات بعد از جراحی نیست.

زور زدن ممنوع: به هیچ عنوان هنگام دفع مدفوع زور نزنید. این کار فشار زیادی به رگ های ناحیه مقعد وارد می کند و باعث بیرون زدن بالشتک های بواسیری می شود.

رژیم غذایی دارای فیبر: اگر فیبر را در غذاهای روزانه خود قرار دهید، احتمال ابتلا به یبوست به شدت کاهش می یابد و همین تنظیم شدن حرکات روده ای به بهبود یا پیشگیری از بیماری کمک می کند. مصرف انواع حبوبات، سبزیجات، میوه ها و ملین ها به نرم شدن مدفوع و افزایش حجم آن کمک می کند.

ورزش و تحرک: بی تحرکی و نشستن طولانی یکی از عواملی است که احتمال ابتلا به بواسیر را افزایش می دهد. به همین دلیل ورزش و تحرک می تواند تاثیر زیادی در پیشگیری و درمان هموروئید داشته باشد. البته برای افراد مبتلا انجام ورزش های سبک توصیه می شود.

کمپرس سرد: اگر به این بیماری مبتلا هستید و به دنبال راهی برای کاهش درد و التهاب آن می باشید، کمپرس سرد بهترین و در دسترس ترین گزینه است.

نوشیدن آب و مایعات زیاد: اگر روزانه هشت لیوان آب بنوشیم می توانیم از ابتلا به بیماری های زیادی پیشگیری کنیم که بیماری های نشیمنگاهی هم جزء آنهاست.

 


یکشنبه 98 اسفند 11 , ساعت 3:4 عصر

بیماری بواسیر یا هموروئید توده هایی دردناک در ناحیه کانال مقعد،انتهای روده و یا در برخی مواقع خارج از آن است که در نتیجه افزایش فشار در عروق ناحیه مقعد نمایان می شود. به ندرت این توده ها خود به خودی از بین می روند و در اغلب موارد رهایی از این عارضه بدون اقدامات درمانی میسر نیست. بنابراین با مشاهده علائم این بیماری، باید آنها را جدی گرفت و در اسرع وقت به پزشک متخصص مراجعه کرد. در ادامه به بررسی بیشتر این بیماری و معرفی چند روش سریع برای درمان بواسیر می پردازیم.

شایع ترین علائم بواسیر شامل احساس درد شدید هنگام نشستن، مشاهده خون در مدفوع، خارش، سوزش و درد در ناحیه نشیمنگاه است، که گاهی بسیار آزاردهنده بوده و حتی روند زندگی عادی فرد مبتلا را تحت تاثیر قرار میدهد. هموروئید می تواند در ابتدای رکتوم نمایان شود که در این صورت به آن بواسیر داخلی می گویند. این نوع هموروئید به دلیل قرار گرفتن در داخل کانال مقعد علائم خاصی به همراه ندارد و شاخص ترین نشانه آن خونریزی است. حتی ممکن است مدت طولانی به این عارضه مبتلا باشید، اما از وجود آن بی اطلاع باشید. هموروئید داخلی دارای چهار درجه مختلف است: 

درجه 1: بالشتک های هموروئید داخل مقعد بدون پرولاپس 

درجه 2: بالشتکهای پرولاپس شده که بصورت خود به خود رفع می شوند.

درجه 3: پرولاپس و بیرون زدگی بواسیر که برای برگشت به حالت اولیه نیاز به فشار دست دارد.

درجه 4: پرولاپس در این درجه از هموروئید از مقعد خارج شده و حتی با فشار نیز به داخل باز نمی گردد. معمولاً این نوع هموروئید نیاز به اقدامات اورژانسی دارد.

ممکن است این بیماری در خارج از مقعد و بر روی دریچه آن، ظاهر شود که در این صورت بواسیر خارجی نام می گیرد. این بیماری می تواند علائم شدیدتری را نسبت به نوع داخلی آن ایجاد کند که علت آن را می توان، حسگرهای عصبی بیشتر و حساسیت ناحیه مقعد عنوان کرد. از همین بابت بیماران مبتلا به بواسیر خارجی، بیشتر به دنبال روش های درمان سریع و فوری بواسیر یا هموروئید هستند. هموروئید خونی هم نوع دیگری از این عارضه است که به دلیل ایجاد خونریزی شدید، نیاز به درمان سریع و فوری دارد.

 

ناگفته نماند که نشانه هایی مثل خونریزی را نمی توان صرفا به هموروئید نسبت داد و ممکن است علت آن بیماری های جدی تری مثل سرطان روده یا مقعد باشد و تنها راه رد این احتمالات انجام معاینات و آزمایشات پزشکی است.

همچنین با مراجعه به این مطلب اطلاعات جامعی درباره نحوه درمان بواسیر یا هموروئید با لیزر را مشاهده خواهید کرد.



یکشنبه 98 اسفند 11 , ساعت 2:55 عصر

به نقل از خبرگزاری آریا

بیماری های نشیمنگاهی آن دسته از عارضه هایی هستند که در ناحیه تحتانی روده بزرگ و رکتوم ایجاد می شوند و می توانند علائم دردناکی ایجاد کنند. علت شیوع این بیماری ها در عصر حاضر را می توان سبک زندگی غلط دانست. زمانی که مجرای مقعدی دچار خشکی شود و عبور مدفوع به سختی صورت گیرد، رگهای دیواره کانال مقعد دچار آسیب و تورم می شوند. این تورم به شکل بواسیر یا هموروئید بروز پیدا می کند و می تواند روال زندگی فرد بیمار را با مشکل مواجه کند.

شقاق، فیستول و کیست مویی بخش دیگری از بیماری های نشیمنگاهی است، اما بواسیر به عنوان شایع ترین بیماری مقعدی شناخته می شود که افراد زیادی در جامعه به آن مبتلا هستند. علت ایجاد آن هم وارد شدن فشار بیش از اندازه به کانال مقعد است که عوامل زیادی می توانند در ایجاد آن موثر باشند. 

اما چه عواملی در ناحیه مقعد فشار ایجاد می کنند؟ بلند کردن اجسام سنگین، زایمان و بارداری در زنان، ژنتیک، اسهال مزمن، یبوست و سفت شدن مدفوع و زور زدن زیاد هنگام اجابت مزاج بخشی از این دلایل هستند.

برای پیشگیری از ابتلا به هموروئید رعایت نکات زیر پیشنهاد می شود:

نوشیدن آب به اندازه کافی: نوشیدن آب کافی به افزایش حجم مدفوع و نرم تر شدن آن کمک می کند. بنابراین فشار وارده بر مقعد کاهش می یابد و عروق این ناحیه تحریک نمی شوند. نوشیدن روزانه 6 تا 8 لیوان آب می تواند به درمان بیماری شما کمک کند.

مصرف فیبر: فیبر ماده ای است که در میوه ها و سبزیجات یافت می شود و مهم ترین خاصیت آن پیشگیری و درمان یبوست است.

دفع مدفوع را به تاخیر نیاندازید: به محض اینکه احساس دفع داشتید، مدفوع کنید. چون به تاخیر انداختن آن باعث سخت شدن مدفوع و مشکل در دفع خواهد شد.

تحرک و فعالیت جسمی: بی تحرکی و نشستن طولانی مدت یکی از دلایل افزایش فشار در ناحیه مقعد است. به همین دلیل انجام ورزش های سبک بصورت مرتب برای پیشگیری از این عارضه پیشنهاد می شود.

تشخیص

برای تشخیص این بیماری، معاینه بالینی انجام می شود و بیمار سوابق بیماریهای خود را به پزشک ارائه می دهد. هموروئید خارجی علائمی ایجاد می کند که تشخیص آن را راحت می کند. اما استفاده از معاینه رکتوم با انگشت و یا آزمایشاتی مثل آنوسکوپی و کولونوسکوپی بیشتر برای تشخیص نوع داخلی کاربرد دارد.

متاسفانه مراجعه نکردن به پزشک برای تشخیص و درمان این عارضه، باعث می شود بیماری پیشرفت کند و فعالیتهای عادی فرد مثل نشستن را با مشکلاتی مواجه کند. همچنین این کار روند درمان را سخت و پیچیده می کند.

درمان سریع

برای رهایی از این بیماری روشهای مختلفی وجود دارد. اگر شما هم مثل سایر بیماران مبتلا به این بیماری به دنبال راه های درمان بواسیر بدون جراحی هستید، باید از روشهای درمان گیاهی و خانگی استفاده کنید. البته این روش ها که به عنوان خط اول درمان هموروئید شناخته می شوند، قابل اطمینان نیستند، چون ممکن است بصورت موقت بیماری را بهبود ببخشند. فاکتورهای مهمی در تعیین روش درمان این بیماری موثرند که مهم ترین آنها، مدت زمانی است که از شروع بیماری تان گذشته است. اگر در روزهای ابتدایی مشکل شما تشخیص داده شود، روش های خانگی می تواند موثر واقع شود.

اما برای درمان قطعی بواسیرهای پیشرفته باید از روش های پزشکی و جراحی استفاده کرد. بهترین روش های درمان سریع بواسیر خارجی و داخلی شامل این موارد است:

اسکلروتراپی: در این روش نوعی ماده در رگهای بواسیری تزریق می شود که باعث بازگشت رگها به حالت اولیه خود می شود. این ماده شیمیایی با ایجاد انقباض و چسبندگی در رگها، باعث قطع جریان خونرسانی و در نهایت درمان هموروئید خواهد شد. اسکلروتراپی یک روش سرپایی برای درمان سریع بواسیر است، اما احتمال عود مجدد بیماری در آن زیاد است. 

رابربند: در روش رابربند پزشک با استفاده از آناسکوپ و با دقت بالا داخل کانال مقعد را بررسی می کند و پس از تعیین محل عروق آسیب دیده، بوسیله کش های پلاستیکی این رگها را می بندد تا جریان خونرسانی به آنها را متوقف کند. از روش رابربند برای هموروئید داخلی استفاده می شود و نمی توان آن را به عنوان درمان قطعی بواسیر شناخت.

 

لیزر: بهترین روش درمان سریع بواسیر خارجی و داخلی استفاده از لیزر است که امروزه تقریبا جایگزین روش جراحی شده و رضایت بالای بیماران را جلب کرده است. لیزر هموروئید یک روش سرپایی است که با حداقل میزان درد و خونریزی انجام می شود. نیازی به بستری شدن بیمار قبل و بعد از جراحی نیست. بیمار بلافاصله بعد از عمل به زندگی خود باز میگردد و دردسرهای بعد از جراحی به روش سنتی را به دنبال ندارد.


<      1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ