سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که نرمخو گردد، دوستی اش [در دل ها [جایگیرمی شود [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 102 خرداد 6 , ساعت 4:21 عصر

گرفتگی یا اسپاسم مقعدی چیست؟

اسپاسم مقعدی یا گرفتگی عضلات مقعد که با نام انگلیسی Proctalgia fugax نیز شناخته می شود، عارضه ای ناخوشایند و بسیار دردناک است که گاهی برخی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد و با عارضه درد مقعد اشتباه گرفته می شود. این عارضه به طور کلی علت دقیق و مشخصی نداشته و معمولا در اثر وجود بیماری های مقعدی، داشتن سابقه جراحی ضربه یا… اتفاق می افتد. با این تفاوت با درد مقعدی که دائمی و همیشگی بوده و از داخل رکتوم اتفاق می افتد.
اسپاسم مقعد سبب گرفتگی عضلات مقعد شده و علاوه بر گرفتگی مقعد، فرد را از انجام فعالیت ها باز می دارد.

علائم اسپاسم مقعدی

علائم اسپاسم مقعدی به طور کلی بسیار فاحش می باشد. بروز این گرفتگی می تواند در نواحی انتهایی راست روده یعنی رکتوم، نواحی فوقانی مقعد را درگیر کند. این عارضه در برخی مواقع بسیار ناگهانی بوده و علائم قبلی به همراه ندارد. همچنین ممکن است فرد دچار گرفتگی گاهی تنها چند ثانیه درگیر اسپاسم مقعدی و گاهی ساعتها درگیر این عارضه باشند.
علائم بیمارانی که به گرفتگی مقعد مبتلا می شوند معمولا متفاوت است. برای مثال برخی افراد گاهی تنها چند ثانیه دچار گرفتگی می شوند و بعد از آن به راحتی به فعالیت های روزمره خود رسیدگی می کنند اما در مقابل ممکن است گرفتگی فردی تا ساعتها طول بکشد وعلاوه بر آن درد شدیدی را هم به همراه آورد.
بنابراین اصلی ترین علائم گرفتگی مقعد عبارت اند از:

  • اسپاسم یا گرفتگی عضله اسفنکتر
  • درد شدید مقعد
  • ناتوانی در انجام فعالیت ها
  • گرفتگی ناگهانی

علت

  • قاعدگی یا عادت ماهانه زنان
  • برقراری رابطه مقعدی
  • بواسیر، شقاق و انواع بیماری های مقعدی
  • اختلال و گرفتگی اعصاب
  • فشار و زور زدن
  • یبوست یا اسهال مکرر
  • داشتن سابقه جراحی مقعدی

علت بروز گرفتگی مقعدی به طور کلی در افراد مختلف متفاوت است و به طور کلی یک محرک صد در صد برای تشخیص علت اسپاسم مقعدی وجود ندارد.
عادات و فعالیت های روزانه افراد موجب سفت شدن ناگهانی عضلات مقعد شده و این اسپاسم را به وجود می آورد. همچنین اختلال در اعصاب این ناحیه نیز میتواند یکی دیگر از علتهای بروز گرفتگی مقعد باشد.
در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از علتهای بروز اسپاسم مقعدی را بازگو نماییم.

بیماری های مقعدی

وجود بیماری های مقعدی همیشه علائم دردناکی را برای فرد بیمار به وجود می آورد که اسپاسم یا گرفتگی عضلات مقعد یکی از آنهاست.شقاق مقعدی، کیست مویی، بواسیر، فیستول، آبسه، از شایع ترین انواع بیماری های مقعدی هستند که افراد به آن مبتلا می شوند.
بنابراین بیماری های مقعدی می توانند یکی از اصلی ترین علتهای اسپاسم مقعد باشند. همچنین علاوه بر خود بیماری نحوه درمان بیماری ها نیز در بروز این عارضه بی تاثیر نبوده و موجب آسیب به عضلات یا عصب ها می شوند. برای مثال روشهای جراحی فیستول، جراحی بواسیر و… که با استفاده از تیغ جراحی صورت می گیرند عوارضی چون گرفتگی به همراه دارند.

یبوست مزمن

یبوست های مکرر که زور زدن و فشار را به همراه دارد، به مرور زمان موجب آسیب به عضلات مقعد و اسفنکتر شده و گرفتگی های ناگهانی را به وجود می آورد. این عارضه علاوه بر این عارضه ناخوشایند سبب بروز اصلی ترین بیماری مقعدی یعنی بواسیر شده و انواع بواسیر خارجی و داخلی را به وجود می آورد.
بنابراین برای درمان درد مقعدی در اثر یبوست مصرف سبزیجات را فراموش نکرده و رژیم غذایی خود را کنترل کنید تا از یبوست پیشگیری نمایید.

ضربه یا آسیب

آسیب ها و ضربه های ناگهانی که حتی در اثر زمین خوردن رخ می دهد می تواند موجب آسیب به ناحیه مقعد، مشکلات و اختلالات در اعصاب پودندال و ناحیه رکتوم شود. گرفتگی های ناشی از مشکلات اعصاب و وارد شدن ضربه به طور ناگهانی و همراه با درد می باشد که گاه ممکن است تا ساعتها طول بکشد.

رابطه مقعدی

مقعد یا قسمت انتهایی راست روده یعنی رکتوم دارای ساختاری جهت دفع مدفوع داشته و خاصیت ارتجاعی چندان بالایی ندارد. بنابراین برقراری رابطه جنسی مقعدی موجب آسیب به عضلات رکتوم شده و عوارضی چون اسپاسم اسفنکتر، بی اختیاری مدفوع و یا گشادی مقعد به همراه می آورد که به راحتی قابل درمان نیست.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر بخواهیم به طور کلی این عارضه را بررسی نماییم، اسپاسم مقعدی بیماری چندان جدی نیست و گاه ممکن است در اثر قاعدگی در زنان رخ دهد. البته این نکته در همه خانمها صدق نکرده و گاهی ممکن است نشان دهنده وجود یک بیماری یا عارضه باشد.
زمانی که گرفتگی عضلات مقعد پیاپی تکرار شد و علائم دیگری چون درد شدید، سوزش، خارش، التهاب یا… نیز به همراه داشت، می بایست به یک متخصص بیماری های مقعدی مراجعه نمایید.

نحوه تشخیص

نحوه تشخیص علت اسپاسم مقعدی معمولا آسان نیست چرا که نشانه یا علائم دقیق و فاحشی وجود نداشته و آزمایش صددرصد برای تشخیص علت اسپاسم مقعدی وجود ندارد. اما به طور کلی می توان از برخی آزمایش ها و عکس برداری ها جهت تشخیص وجود عارضه غیر طبیعی کمک گرفت.
برخی از این آزمایش ها عبارت اند از:

  • آندوسکوپی
  • کولونوسکوپی
  • تصویر برداری سونوگرافی

این آزمایش ها معمولا جهت تشخیص وجود بیماری هایی نظیر بواسیر، شقاق، فیستول، مشکلات اعصاب و … انجام می شود.

روشهای درمان اسپاسم مقعدی

برای گرفتگی عضلات اسپاسم مقعدی راه های متعددی وجود دارد که شامل روشهای خانگی و شیوه های پزشکی می شود.
اما روشن است که همیشه بهترین راه درمان یک بیماری به کار گیری روش علمی و پزشکی یک بیماری است. در ادامه با برخی از روشهای درمان اسپاسم عضلات اسفنکتر آشنا خواهیم شد.

درمان خانگی اسپاسم مقعدی

روش درمان خانگی اسپاسم مقعدی ابتدایی ترین مرحله برای درمان بیماری در منزل است. برای چند شیوه وجود دارد که نمیتوان گفت به طور صد در صد اما تا حدودی موثر هستند.

  • رعایت رژیم غذایی: داشتن یک رژیم غذایی خوب و مناسب میتواند تا حد زیادی بر سیستم گوارش شما و البته درمان یبوست کمک کند. فیبر ها و سبزیجات اصلی ترین و مورد نیازترین مواد غذایی هستند که برای بهبود وضعیت یبوست می توانید از آنها کمک بگیرید.
  • حمام نشیمن: حمام نشیمنگاهی یا sitzbath نیز یکی از راه های بسیار ساده و کارآمد برای شل کردن عضلات و رفع اسپاسم مقعدی می باشد که فرد می تواند از آن کمک بگیرد. برای استفاده از این حمام می بایست به مدت 20 دقیقه به طوری که تمامی ناحیه مقعد درون آب ولرم قرار گرفته است بنشینید.
  • انجام تمرینات کگل: کگل نوعی ورزش جهت تقویت عضلات لگن می باشد که می تواند گرفتگی را تا حد زیادی کاهش دهد.
  • استفاده از دارو های ضد اسپاسم،گرفتگی و پماد شل کننده عضلات مقعدی که تهیه آنها بدون نسخه امکان پذیر است.

روشهای پزشکی درمان اسپاسم مقعدی

روشهای نوین پزشکی همیشه بهترین راه و آخرین راه برای درمان بیماری ها هستند. لیزر با اختلاف در راس بهترین شیوه درمان بوده که قابلیت درمان انواع بیماری ها را دارد. در ادامه برخی از دیگر روشهای درمان گرفتگی مقعدی را بازگو خواهیم نمود.

  • تحریک الکترونیکی: استفاده از برق و تحریک اعصاب ناحیه مقعد به شل کردن اعصاب کمک بسیار شایانی میکند.
  • تزریق: تزریق بوتاکس برای متوقف کردن اعصاب مقعدی یکی از راه های بهبود و کنترل این عارضه است.

https://clinicjarahi.ir/proctalgia-fugax/


چهارشنبه 102 خرداد 3 , ساعت 4:28 عصر

گوشت اضافه مقعدی چیست؟

گوشت اضافه مقعدی به طور کلی عارضه ای است که با خارج شدن هرگونه گوشت اضافه یا برآمدگی اضافه از دهانه مقعد به وجود می آید. این عارضه غیر طبیع یبوده و افرادی که به گوشت اضافه مقعدی دچار میشوند، معمولا به بیماری خاصی نظیر هموروئید، زگیل مقعدی، شقاق یا دیگر بیماری ها مبتلا هستند. گوشت اضافه مقعد از دسته بیماری هایی است که فعالیت روزانه فرد از جمله نشستن ، راه رفتن و… مختل کرده و تحت تاثر خود قرار می دهد.

علائم

علائم گوشت اضافه مقعدی معمولا قابل لمس و مشاهده بوده و افراد مبتلا به این عارضه می تواند به راحتی آن را مشاهده نمایند. البته مشاهده آنها به معنای تشخیص دقیق بیماری نبوده و تنها از وجود عارضه آگاهی می دهد.
اصلی ترین علائم گوشت اضافه مقعد عبارت اند از:

  • گوشت های اضافه و نرم
  • احساس گرفتگی مقعد
  • تیره تر شدن رنگ گوشت اضافه و زائده ها
  • بافت نرم که با لمس دست احساس می شودو
  • درد در ناحیه مقعد
  • خروج ترشح مقعدی (در صورت وجود عارضه داخلی یا بیماری پیش زمینه ای)
  • اندازه آن معمولا چند میلی متر بوده که معمولا افزایش نمی یابد

علت گوشت اضافه مقعدی

علت بروز برآمدگی و بیرون زدگی گوشت اضافه مقعدی زنان و مردان در دهانه آن، نشان دهنده بیماری های مقعدی، گوارشی یا روده بوده و میزان شیوع در همه یکسان است. بواسیر، شقاق، آبسه و حتی زگیل تناسلی در زنان و مردان میتواند سبب بروز این عارضه باشند که بیمار برای بررسی و درمان نیازمند معاینه پزشک می باشد.

بواسیر یا هموروئید

بواسیر یا هموروئید از بیماری های ناحیه نشیمنگاهی است که با متورم شدن عروق درون روده به وجود می آید. این بیماری دارای دو نوع مختلف بواسیر داخلی و بواسیر خارجی می باشد. عروق متورم و تحت فشار (فشار وارد شده توسط یبوست یا اسهال ) که درون راست روده هستند بواسیر داخلی را پدید می آورند. همین مساله یا حتی بواسیر خارجی که به طور کلی خارج از دهانه مقعد رخ می دهد، از دلایل گوشت اضافه مقعدی خواهند بود.

شقاق یا فیشر

شقاق یا همان فیشر، بیماری آزار دهنده ناحیه نشیمنگاهی است که از ترک، چاک خوردگی دهانه مقعد به وجود می آید. این عارضه باید هرچه سریعتر توسط یک روش مناسب درمان شود؛ چرا که بی توجهی به درمان آن می تواند عوارضی چون ابتلا به شقاق مزمن که درمان آن بسیار دشوار است و گوشت اضافه مقعدی را به همراه داشته باشد.

آبسه

عفونت و آبسه که از مسدود شدن غدد اطراف مقعد پدید می آیند از دیگر بیماری های مقعدی است که می تواند تورم، التهاب، درد، خروج ترشح را به همراه داشته باشد. علاوه بر آن بی توجه به درمان این عارضه می تواند آن را مانند گوشت اضافه نمایان نموده و اختلالات فرد را دچار اختلال نماید.

زگیل مقعدی

زگیل مقعدی از دیگر علت های گوشت اضافه مقعدی هستند که افراد به آن دچار می شوند. این عارضه توسط ویروس اچ پی وی در ناحیه تناسلی افراد پدید می آید و علائمی چون زگیل های تکی یا خوشه ای در دهانه مقعد، آلت تناسلی، واژن یا حتی دهان به وجود می آورد. برخی افراد به این بیماری آشنایی نداشته و برآمدگی های ناشی از زگیل در نزدیکی آن را را گوشت اضافه مقعدی تلقی می کنند. این بیماری بسیار شایع بوده و افراد باید درمان آن را امری مهم تلقی نمایند.

رابطه جنسی مقعدی

در ابتدا، این موضوع سوال بسیاری از افراد می باشد که آیا رابطه مقعدی باعث گوشت اضافه میشود؟ بله! به طور کلی مقعد راه خروج مدفوع و اجابت مزاج می باشد و برای رابطه جنسی ساخته نشده است. از این رو وارد شدن شی خارجی یا آلت تناسلی مردانه می تواند سبب وارد کردن آسیب به آن شده و مشکلات بسیار جدی را برای فرد به وجود آورد. تورم و آسیب به عضلات اسفنکتر می تواند افراد را به گوشت اضافه مقعدی دچار کنند.

گوشت اضافه مقعدی در بارداری

بارداری از دیگر عوامل بروز بیرون زدگی گوشت اضافه مقعدی زنان است که خانمها به آن دچار میشوند. فشاری که جنین به اعضای داخلی بدن از جمله رحم و روده های مادر وارد می کند می تواند سبب گوشت اضافه مقعد شود.

تشخیص گوشت اضافه مقعد چگونه انجام می شود؟

تشخیص دقیق و بررسی این عارضه توسط پزشک متخصص امکان پذیر خواهد بود؛ چرا که ممکن است علائمی که تجربه می کنید ناشی از دیگر بیماری های ناحیه نشیمنگاهی یا حتی بیماری های خطرناک تر بوده و نیازمند بررسی کامل تری داشته باشد. پزشک متخصص گوارش یا جراح عمومی بهترین گزینه هایی هستند که هنگام مشاهده علائم میتوانید مراجعه نمایید. پزشک با معاینه و مشاهده شدت بیماری آن را بررسی یا حتی ممکن است برخی آزمایش هایی چون کولونوسکوپی، آندوسکوپی یا … برای شما تجویز نماید.

درمان گوشت اضافی مقعد با لیزر

درمان گوشت اضافه مقعد با لیزر بهترین و کم خطر ترین روشهای درمان این عارضه به شمار می رود.
مقعد به دلیل داشتن عضلات پیچیده و عصب های فراوان بسیار حساس بوده و نیازمند یک روش درمانی مناسب و کم خطر است. لیزر تنها در یک جلسه و به طور کامل تمامی گوشت اضافه مقعد و کنار آن را از بین برده و نیازی به دوره نقاهت طولانی مدت نیست.
برخی از مزایای لیزر گوشت اضافه مقعد و از بین بردن زائده ها:

  • عدم آسیب رسانی به گوشت اطراف آن
  • عدم باقی ماندن جای اسکار و زخم
  • هزینه های بسیار ارزانتر نسبت به جراحی
  • بدون درد، خونریزی و حتی بیهوشی
  • عدم نیاز به دوره نقاهت طولانی
  • عدم عفونت و آبسه
  • عدم عود و بازگشت بیماری

ادامه مطلب


چهارشنبه 102 خرداد 3 , ساعت 2:1 عصر

استفاده از درمان های خانگی در برخی از موارد و در صورتی که میزان عفونت کم باشد، می تواند به درمان آبسه مقعد کمک نماید همچنین استفاده از این درمان ها می تواند میزان عفونت و التهاب ایجاد شده ناشی از آبسه را کاهش دهد. برخی از روش های درمان خانگی آبسه مقعدی به این شرح است:

زنجبیل

درمان خانگی آبسه مقعددرمان خانگی آبسه مقعد

برای این منظور چند تکه زنجبیل تهیه نموده و آن قدر آن را بجوشانید تا نرم شده و به شکل خمیر درآید، سپس مقداری چربی یا پی گاو را ذوب نموده و با آن مخلوط کنید تا به شکل شیاف درآمده و هر شب مقداری از آن مورد استفاده قرار دهید.

آب کلم

آب کلم دارای ماده ای به گلوماتین است که در عملکرد طبیعی روده بسیار موثر خواهد بود،برای این منظور مقدار آب کلم را تهیه نموده و روزی یک الی دو بار میل کنید. آب کلم با نرم کردن مدفوع از ایجاد یبوست جلوگیری نموده و درد ناشی از آبسه مقعدی را کاهش می دهد.

کمپرس آب گرم

کمپرس گرم گردش خون در این ناحیه را افزایش داده و چرک و عفونت موجود در ناحیه ی درگیر را رقیق می نماید که این امر در کاهش درد ناشی از این بیماری موثر است. آبسه های کوچکتر به کمپرس آب گرم پاسخ مثبت داده و به سرعت درمان می شوند.

ویتامین C

این ویتامین نقش موثری در درمان آبسه مقعدی داشته و آن را از پیشرفت و ایجاد فیستول مقعدی در امان می دارد، مصرف روزانه 1000 میلی گرم از این ویتامین توصیه می شود زیرا بیشتر از این مقدار موجب اسهال و آسیب بیشتر این بیماری می شود.

گیاه بارهنگ

برای استفاده از این گیاه برگ آن را در آب داغ بریزید و سپس خورد کرده و بر روی آبسه قرار دهید، محل ایجاد عفونت را به وسیله فویل بپوشانید. در کنار استفاده از این روش استفاده از دمنوش گیاه افسنطین نیز توصیه می شود.

سبوس گندم

درمان آبسه مقعد با سبوس گندم

مقدار سبوس گندم در یک پارچه توری بریزید، سپس آن را در چهار لیتر خیس کنید  و اجازه دهید برای 12 ساعت خیس بخورد، سپس بدون آنکه کیسه سبوس را خارج کنید آب آن را گرم نموده و برای 5 یا 6 دقیقه در آن بنشیند و سپس محل مقعد را به آرامی خشک کنید. این روش را باید روزانه تکرار کنید.

نارون

این گیاه یکی از بهترین درمان ها برای  کاهش التهابات آبسه مقعدی به شمار می رود، مصرف چای نارون لوله های گوارشی را با یک لایه محافظ مخاط پوشش می دهد و از آسیب های بیشتر آن جلوگیری می کند. اما این روش تنها جنبه کنترلی و حفاظتی داشته و در درمان قطعی این بیماری موثر نخواهد بود.

سنفیتون

این گیاه دارای گلبرگ هایی به رنگ های سفید، آبی و بنفش است که می توانید  آن را به صورت پودر و یا همراه با روغن جوانه گندم تهیه نموده و بر روی موضع استعمال کنید. این دارو علاوه بر تسکین علائم آبسه مقعدی از جمله کاهش درد می تواند در درمان این بیماری نیز موثر واقع گردد.

مصرف فیبر

مصرف این ماده غذایی کمک بسیاری به درمان این بیماری می نماید، زیرا که ایجاد یبوست جلوگیری خواهد نمود و این امر تاثیر بسیاری در درمان آبسه مقعد دارد.از جمله مواد دارای فیبر می توانیم  به انواع میوه ها و سبزیجات تازه، حبوبات، نان گندم و جو دوسر اشاره کنیم.

عرق بومادران

یکی از دیگر از مواردی که در درمان آبسه مقعد موثر است، عرق بومادران می باشد برای انجام این درمان لازم است مخلوطی از نصف استکان عرق بومادران و نصف استکان آلوئه ورا تهیه نموده و قبل از هر وعده غذایی مصرف کنید.

اسفرزه

برای انجام این روش درمانی لازم است، بعد از وعده های شام و نهار دو قاشق غذاخوری اسفرزه، را یک لیوان آب شیرین شده بریزد و اجازه دهید تا لعاب دهد و میل کنید. توجه داشته باشید بعد از خوردن آن حتما یک لیوان آب نیز میل کنید.

ادامه مطلب روشهای درمان آبسه مقعدی در کلینیک زارعی

 


چهارشنبه 102 خرداد 3 , ساعت 1:57 عصر

یکی از بهترین مراکز درمانی در تهران که ساکنان البرز نیز می توانند خیلی راحت به آن مراجعه کنند، طبق تجربه و گفته بیماران عزیز، کلینیک زارعی و کلینیک ما می باشد که بالای 90 درصد افراد از عمل خود رضایت کامل را داشته و تا کنون موردی که بازگشت بیماری اتفاق افتاده باشد، وجود نداشته است. 

دکتر علیرضا زارعی یکی از بهترین جراحان عمومی در کشور عزیزمان ایران می باشد که تا کنون بیش از 1000 عمل موفق داشته و کادر درمانی ما همواره در خدمت مراجعین عزیز می باشند تا بدون هیچ گونه استرس و اضطراب، سلامت خود را مجدد به دست آورند.

عکس فیستول مقعدی واضح

مراجعه به بهترین جراح فیستول چه نقشی در درمان دارد؟

اصولا وقتی تصمیم دارید برای مشکل یا مورد خاصی به پزشک مراجعه کنید، به دنبال یافتن شخصی هستید که علاوه بر تجربه، مهارت بالایی هم برای ارائه راه حل و از بین بردن بیماری داشته باشد. از این رو یک متخصص خوب برای درمان فیستول مقعد کسی می باشد که این مورد را با هم داشته، و علاوه بر آن حوصله و صبر زیادی برای صحبت با مراجعین داشته باشد. وقتی به چنین دکتری برای درمان مراجعه می کنید، در حقیقت درمان قطعی فیستول شما تضمین می شود و دیگر نگرانی باقی نمی ماند.

در نتیجه مراجعه به یک متخصص یا بهترین دکتر برای درمان فیستول از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

چه زمانی برای درمان فیستول باید به دکتر مراجعه کرد؟

در صورتی که هر کدام از علائم زیر را تجربه کردید، حتما به یک پزشک متخصص مراجعه کنید:

  • درد و تورم در اطراف ناحیه مقعد
  • تب و لرز
  • احساس خستگی و بی حالی
  • قرمزی، درد یا خارش پوست اطراف دهانه مقعد
  • تخلیه چرک در نزدیکی دهانه مقعد

 

Anal fistulas are very common in people with Crohn’s disease. For those with both Crohn’s disease and a fistula, medical therapy is often tried before surgery.

فیستول مقعدی در افراد مبتلا به بیماری کرون بسیار شایع است. برای مبتلایان به بیماری کرون و فیستول، درمان دارویی اغلب قبل از جراحی انجام می شود.

https://www.cedars-sinai.org/health-library/diseases-and-conditions/a/anal-fistula.html

 

دستمزد جراح و کادر درمان چقدر است؟

در رابطه با این سوال باید بگوییم که هزینه عمل کاملا بستگی به طول فیستول و محل ایجاد شدن آن دارد. از این رو حتما باید بیمار ابتدا توسط پزشک معاینه شده و سپس هزینه جراحی فیستول ذکر شود.

دکتر فیستول در تهران و کرج

 


شنبه 102 اردیبهشت 30 , ساعت 11:59 صبح

اکثر فیستول های مقعدی بدون جراحی بهبود نمی یابند.

این عمل معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می شود، اما تکنیک های مختلف بیهوشی امکان پذیر است. عمل معمولاً بین 15 تا 30 دقیقه طول می کشد.

برای کاهش خطر بی اختیاری روده (زمانی که بدون اینکه بخواهید مدفوع را دفع می کنید)، درمان شما ممکن است شامل چندین عمل در طول چند ماه باشد.

نوع جراحی مورد نیاز شما به محل فیستول بستگی دارد. که خلاصه به موارد زیر می شود:

  • اگر فیستول زیر عضلات اسفنکتر باشد یا از قسمت پایینی عضلات اسفنکتر (عضلات اطراف کانال مقعدی که هنگام باز کردن روده کنترل می‌شوند) باشد، جراح فیستول را روی پوست شما بریده و زخم شما را باز می‌گذارد تا بتواند بهبود یابد. با بافت سالم
  • اگر فیستول دارای شاخه هایی است که از قسمت فوقانی عضلات اسفنکتر عبور میکنند، جراح ممکن است در عوض یک بخیه مخصوص (به نام بخیه ستون) در فیستول قرار دهد تا به راحتی مانند چرک تخلیه شود. فیستول ممکن است برای درمان با چسب مخصوص، گیره یا پلاگین ساخته شده از بافت روده مناسب باشد.
  • اگر فیستول به بالای عضلات اسفنکتر شما برسد، ممکن است نیاز به کولوستومی موقت (باز شدن روده بزرگ شما روی پوست) داشته باشید. با این حال، این روش رایج نیست.

مراقبت های بعد از لیزر فیستول و عمل جراحی

متاسفانه تعداد کمی از بیماران پس از گذشت چند روز به دلیل رعایت نکردن نکات مراقبتی ممکن است خروج خون آبه یا سوزش را تجربه کنند.

لازم است بدانید که رعایت نکات مراقبت های پس از لیزر و عمل جراحی فیستول بخشی از روند تسریع در بهبودی است.

پس موارد زیر را با دقت بخوانید:

  • نوشیدن 8 تا 10 لیوان آب در روز به منظور جلوگیری از یبوست
  • تمیز نگه داشتن و حفظ بهداشت مقعد
  • اجتناب از استفاده از مواد عطری برای شستشو مقعد
  • تعویض منظم پانسمان ها
  • خودداری از رابطه جنسی مقعدی
  • مصرف حداقل 30 گرم فیبر در روز مانند سبزیجات و میوه ها برای جلوگیری از یبوست
  • انجام ورزش های سبک مانند 30 دقیقه پیاده روی در روز
  • انجام حمام سیتز
  • دوری از هرگونه مشروبات الکلی

چگونه می توانم خودم را برای عمل آماده کنم؟

اگر سیگار می کشید، ترک سیگار در حال حاضر ممکن است خطر ابتلا به عوارض را کاهش دهد و سلامت طولانی مدت شما را بهبود بخشد.

سعی کنید وزن مناسبی داشته باشید. اگر اضافه وزن دارید، در معرض خطر بیشتری برای ایجاد عوارض هستید.

ورزش منظم باید به آماده شدن شما برای عمل، کمک به بهبودی و بهبود سلامت طولانی مدت کمک کند. قبل از شروع ورزش، از تیم مراقبت های بهداشتی یا پزشک عمومی خود راهنمایی بخواهید.

خواندن ادامه مطلب عمل جراحی فیستول در کوئیک فیت

 


<      1   2   3   4   5      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ